Dag allen,
Ik ben bezig een OM 603 met 5 bak in een W126 500SE te bouwen waar eerst een om617 in zat. Een raar project, maar wel een uitdaging.
Of het cardan goed is, gaan we later testen.
Nu heb ik de volgende vragen:
De gloeierij krijg ik niet aan de praat.
Of ik ben gek of ik snap de bekabelingschema's niet. Iemand die het in het Nederlands heeft of de bedrading van de motor in een Nederlands schema heeft?
Vanaf de startmotor komt een bosje kabels mee. De paars witte is de startdraad, maar de andere twee weet ik zo niet.
Bepaalde sensoren weet ik zo ook niet.
Er komen vast meer vragen, dan post ik ze.
Oh ja, ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt.
Alvast bedankt,
Marinus
Project ombouw
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Project ombouw
als je opzoek bent naar wat, wat is. zullen foto's heel erg helpen, visueel is het makkelijker te begrijpen dan via tekst
maar er zullen zeker wel mensen zijn die weten wat wat is
-
Marinusfj
Hier wat foto's:
Deze snoeren moeten een goede plek krijgen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Marinusfj
Hier idem
-
Marinusfj
Dit is het project:
-
Marinusfj
Hier ook nog wat draden
-
NicoenSarina
Hallo marius(en de rest van de lezers),
Waarom zou het een raar project zijn? Mercedes is Mercedes en een dieselmotor van Mercedes is een goede ouderwetse dieselmotor. Als je er een motor van een lada of zoiets in zou hangen, ja dan is het minder.
Maar zelfs dan is niets mij nog te dol.
Terzake, op het moment ben ik nog niet zover maar een dezer dagen zal ik zelf mijn motor(ook een OM603) aan gaan sluiten.Heb je de originele gloeikast van die OM 603 er ook bij? hier zit onderling ook verschil in. Als ik mij niet vergis is een 617 toch een vijf cylinder? en je gaat nu naar zes stampertjes. In het kort word een gloeikast gevoed door de 30 vanaf de accu,door de zekering(ongeveer 60 amp)via de schakeling naar de zes polige stekker die naar de gloeipitten gaan. De schakeling is een stuurstroom(meestal 86) vanaf het contactslot die via een spoekletje de schakekling bediend naar massa en dat is 31 en vaak als 85 aangeduid op het relais.
EEn en ander is natuurlijk te meten als je het contactslot in de diverse standen zet(wel je draden goed van elkaar afhouden) .
Als ik iets meer tijd heeft(ik moet het hele weekend werken) zal ik je wel proberen verder te helpen.
groet Nico
Waarom zou het een raar project zijn? Mercedes is Mercedes en een dieselmotor van Mercedes is een goede ouderwetse dieselmotor. Als je er een motor van een lada of zoiets in zou hangen, ja dan is het minder.
Maar zelfs dan is niets mij nog te dol.
Terzake, op het moment ben ik nog niet zover maar een dezer dagen zal ik zelf mijn motor(ook een OM603) aan gaan sluiten.Heb je de originele gloeikast van die OM 603 er ook bij? hier zit onderling ook verschil in. Als ik mij niet vergis is een 617 toch een vijf cylinder? en je gaat nu naar zes stampertjes. In het kort word een gloeikast gevoed door de 30 vanaf de accu,door de zekering(ongeveer 60 amp)via de schakeling naar de zes polige stekker die naar de gloeipitten gaan. De schakeling is een stuurstroom(meestal 86) vanaf het contactslot die via een spoekletje de schakekling bediend naar massa en dat is 31 en vaak als 85 aangeduid op het relais.
EEn en ander is natuurlijk te meten als je het contactslot in de diverse standen zet(wel je draden goed van elkaar afhouden) .
Als ik iets meer tijd heeft(ik moet het hele weekend werken) zal ik je wel proberen verder te helpen.
groet Nico