verwarming altijd heet
-
JelMan260
verwarming altijd heet
hallo heb al 3 dagen dit forum doorzocht of mijn vraag/oplossing al eens langs is gekomen maar dus niet. dacht gisteren de oplossing gevonden te hebben met de temperregelaar achter het dashboard maar die is in mijn auto niet aanwezig.
De verwarming blijft altijd warme lucht te geven, heb het testapparaat met de twee ledjes al gemaakt maar dat gaf geen goed resultaat, kwam er wel achter dat bij mij de middelste draad op de stekker van het duoventiel niet massa is maar spanning op staat ??
Als ik met het contact aan de stekker op het duoventiel aansluit hoor ik het ventiel klikken.
Neem dus aan dat het ventiel wel goed werkt, maar kan de temperatuur links of rechts niet regelen.
Alles wat ik lees over printplaat is dat de verwarming juist niet warm wordt.
Weet iemand van jullie misschien een oplossing , er zit op dit moment een afsluitkraan tussen pomp en duoventiel om doorstroming door kachel te voorkomen maar vindt dat geen goede oplossing.
Help me Groeten Paul
De verwarming blijft altijd warme lucht te geven, heb het testapparaat met de twee ledjes al gemaakt maar dat gaf geen goed resultaat, kwam er wel achter dat bij mij de middelste draad op de stekker van het duoventiel niet massa is maar spanning op staat ??
Als ik met het contact aan de stekker op het duoventiel aansluit hoor ik het ventiel klikken.
Neem dus aan dat het ventiel wel goed werkt, maar kan de temperatuur links of rechts niet regelen.
Alles wat ik lees over printplaat is dat de verwarming juist niet warm wordt.
Weet iemand van jullie misschien een oplossing , er zit op dit moment een afsluitkraan tussen pomp en duoventiel om doorstroming door kachel te voorkomen maar vindt dat geen goede oplossing.
Help me Groeten Paul
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: verwarming altijd heet
Hoi Paul
Ja ik was het die het over die temeratuurregelaar had...ik blijf het vreemd vinden dat ik zo'n tempregler achter/onder het dashbordkastje hebt...auto is helemaal origineel 1986..maar wel met airco (misschien komt het doordat hij met airco is)...de mannen op het W126 forum hoor ik ook altijd over een losse tempregler.
heb je ook op de plek onder het dashbordkastje of voetenruimte gekeken??
Ja ik was het die het over die temeratuurregelaar had...ik blijf het vreemd vinden dat ik zo'n tempregler achter/onder het dashbordkastje hebt...auto is helemaal origineel 1986..maar wel met airco (misschien komt het doordat hij met airco is)...de mannen op het W126 forum hoor ik ook altijd over een losse tempregler.
heb je ook op de plek onder het dashbordkastje of voetenruimte gekeken??
- Gold Boarder

- Roepnaam: Carel
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Hoi, ik heb vanaf Oktober 2011 met een hete kachel gereden,qua buiten temperatuur kon dat ook wel. Maar nu het warmer buiten wordt wou ik het toch opgelost hebben. Wat bleek ? De soldeerpuntjes zaten allemaal los op de printplaat achter de tempregelaar. Dit weer opnieuw vastgezet en hopla, het werd weer koel in de auto en alles is weer mooi te regelen. Dacht eerst ook aan het duo ventiel.
''Keep on chooglin'' !!!!
-
JelMan260
bedankt voor jullie reactie.
Zal van de week dan maar eens die printplaat gaan bekijken
Groeten Paul
Zal van de week dan maar eens die printplaat gaan bekijken
Groeten Paul
-
MarcoV8
Heb je al getest wat de verwarming doet als je hem voor het starten op de koudste stand hebt staan?
Is hij dan wel koud of komt er dan ook meteen al warme lucht uit?
Is hij dan wel koud of komt er dan ook meteen al warme lucht uit?
-
JelMan260
Hallo Marco, neem aan dat je bedoelt als de auto al warm is, want bij koude motor geeft de kachel natuurlijk koude lucht.
Kachelbediening staat op koud maar geeft warme lucht links en rechts.
Snap niet goed wat jij bedoelt
groeten Paul
Kachelbediening staat op koud maar geeft warme lucht links en rechts.
Snap niet goed wat jij bedoelt
groeten Paul
-
MarcoV8
Klopt Paul, ik bedoel dat als de wielschakelaars op koud zet en dan je auto warm gaat rijden, dat er dan gewoon zoals het hoort koude lucht uitkomt, maar zodra je de stand op warm hebt gezet en er warme lucht uit komt, er vervolgens warme lucht uit blijft komen ook al zet je hem dan weer op koud. Dat probleem heb ik namelijk ontdekte ik gisteren.
-
JelMan260
Nee stand van de wielschakelaars maakt niks uit , ze staan nu al een week op koud maar als de motor warm is komt er warme lucht uit, bedankt voor je reactie.
Ben nu bezig met het goed plaatsen van linkervoorraam want dat sloot niet goed ga daarna ga ik naar de printplaat kijken.
groeten Paul
Ben nu bezig met het goed plaatsen van linkervoorraam want dat sloot niet goed ga daarna ga ik naar de printplaat kijken.
groeten Paul
-
JelMan260
Heb net op subforum howtoo gevonden hoe duoventiel te controleren
met 2 massa draadjes en een plus draad het duoventiel getest. hoera kachel werd niet warm.
duoventiel is dus goed.
Maar nu het volgende probleem is het dan nu de printplaat of tempsensor bij dakbediening.
Hoe kan ik de tempsensor controleren ??
groeten Paul
met 2 massa draadjes en een plus draad het duoventiel getest. hoera kachel werd niet warm.
duoventiel is dus goed.
Maar nu het volgende probleem is het dan nu de printplaat of tempsensor bij dakbediening.
Hoe kan ik de tempsensor controleren ??
groeten Paul
-
Hoekstra1973
het duoventiel klikt misschien wel maar dat zegt alleen dat de magneet werkt
binnenin zit een rubber en die gaat meestal scheuren
waardoor de kachel warme lucht blijft geven is meestal ook het probleem van de W126
dus duoventiel uit elkaar halen
binnenin zit een rubber en die gaat meestal scheuren
waardoor de kachel warme lucht blijft geven is meestal ook het probleem van de W126
dus duoventiel uit elkaar halen
-
Macmillen
Bedankt voor de info. Ik heb ook last van constant warme kachel.
Bij koude dagen merk je het niet zo, maar nu ben ik blij met een schuifdak
Ik ga meteen op onderzoek uit. Iemand nog tips om te zoeken naar de oorzaak bij een TE van 88??
Bij koude dagen merk je het niet zo, maar nu ben ik blij met een schuifdak
Ik ga meteen op onderzoek uit. Iemand nog tips om te zoeken naar de oorzaak bij een TE van 88??
-
JelMan260
Hallo hoekstra,
Dit weekend bezig geweest met printplaat en temperatuur voeler
Printplaat is deels defect een kant werkt wel andere kant niet.
Maar ondanks dat komt er aan beide zijde warme lucht uit ?????
maar bedankt voor de info wordt van iedere reactie alleen maar wijzer van
groeten Paul
Dit weekend bezig geweest met printplaat en temperatuur voeler
Printplaat is deels defect een kant werkt wel andere kant niet.
Maar ondanks dat komt er aan beide zijde warme lucht uit ?????
maar bedankt voor de info wordt van iedere reactie alleen maar wijzer van
groeten Paul
-
Siloco
Het meest voorkomende denk toch dat je moet gaan kijken naar de kachel bediening die gaan vaak kapot.
Ik heb voor te proberen is effe die van me vader erin gedaan en toen werd de kachel wel koud.
Dus als je iemand kent waar je effe de bediening effe kan uit proberen.
En wat hoekstra1973 zegt klopt ook van het duoventiel binnen effe los halen en controleren zitten 2 koperen membranen in,die breken ook wel eens af en de rubber kan ook inderdaad scheuren.
Ik heb voor te proberen is effe die van me vader erin gedaan en toen werd de kachel wel koud.
Dus als je iemand kent waar je effe de bediening effe kan uit proberen.
En wat hoekstra1973 zegt klopt ook van het duoventiel binnen effe los halen en controleren zitten 2 koperen membranen in,die breken ook wel eens af en de rubber kan ook inderdaad scheuren.
-
ArnoldW124
ik heb hetzelfde probleem bij mijn W124 24v
en het duo ventiel is goed
is vernieuwt
ik heb een auto met airco uitvoering met een climatecontrol
nu lees ik over een print plaat
waar zit die enm is die makelijk te controleren
??
en het duo ventiel is goed
is vernieuwt
ik heb een auto met airco uitvoering met een climatecontrol
nu lees ik over een print plaat
waar zit die enm is die makelijk te controleren
??
-
ArnoldW124
oke die heb ik al compleet vervangen
die van een werkende auto af kwam zelf getest
wie kan mij vertellen waar het nolg meer aan kan ligen
ik las ook al een keer binenn tempratuur sensor die bij het dakraam zit
wat voor weerstand moet die hebben bij tempraturen rond de 20 graden ?
die van een werkende auto af kwam zelf getest
wie kan mij vertellen waar het nolg meer aan kan ligen
ik las ook al een keer binenn tempratuur sensor die bij het dakraam zit
wat voor weerstand moet die hebben bij tempraturen rond de 20 graden ?
-
JDelzen
Kijk eens of je zekering van de kachel niet door gebrand is
-
JelMan260
Heb zelf tempsensor losgehad en met ohmmeter doorgemeten, als ik er op blies (warme lucht) veranderde de weerstand.
Ben wel benieuwd wat de weerstand waardes moeten zijn bij diverse temperaturen.
Ben nu op zoek naar printplaat want die is zoals te lezen in bovenstaand topic deels defect, maar krijg nog steeds op beide zijden warme/hete lucht.
groeten Paul
Ben wel benieuwd wat de weerstand waardes moeten zijn bij diverse temperaturen.
Ben nu op zoek naar printplaat want die is zoals te lezen in bovenstaand topic deels defect, maar krijg nog steeds op beide zijden warme/hete lucht.
groeten Paul
-
Michel 200D
Heb je de oplossing al gevonden?
Ik zit met hetzelfde probleem..
Waar had je de how to gevonden ? Ben nieuw op dit forum en kan t niet vinden..
In "So wirds gemacht" staat namelijk niet hoe ik bij het duo ventiel kan komen ..
Ik zit met hetzelfde probleem..
Waar had je de how to gevonden ? Ben nieuw op dit forum en kan t niet vinden..
In "So wirds gemacht" staat namelijk niet hoe ik bij het duo ventiel kan komen ..