Gemiddeld verbruik 250 en 300D
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Re: Gemiddeld verbruik 250 en 300D
Ik heb een 70 liter tank onder een 300D 5 handbak, en doe er altijd ongeveer 1000 km mee (ruim) ik rij niet wild en 80% snelweg.
-
Reem
oftewel 14,285714285714285714285714285714 kilometer per liter.. 
Mare, is dat een twee of een vier klepper?
Mare, is dat een twee of een vier klepper?
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Het is geen PK monster maar wel snel genoeg, volgens RDW 109 Pk versie, geen turbo of multieklepper, dat spul zou ik ook nooit kopen i.v.m. hoog verbruik wat bekend is.
Ook weinig extra's, maar en standkachel wou ik er wel graag in hebben, maar heb ik niet, zie dat jij dat wel hebt.
Ook weinig extra's, maar en standkachel wou ik er wel graag in hebben, maar heb ik niet, zie dat jij dat wel hebt.
-
Mafkees
Dat "spul" rijd anders wel super en is veel mooier als dat oude "spul" (al zuipt hij iets meer) 
-
Reem
Let wel: Wish list..Hulzie schreef:Het is geen PK monster maar wel snel genoeg, volgens RDW 109 Pk versie, geen turbo of multieklepper, dat spul zou ik ook nooit kopen i.v.m. hoog verbruik wat bekend is.
turbo en/of multiklepper hoeft niet evenredig te zijn met hoger verbruik, het spul ademt gewoon erdoor "beter". Maar als je gewoon laag in de toeren blijft, valt het reuze mee..
Maar over mijzelf gepraat: IK heb nogal een zware rechter voet en heb een "Duitse" rijstijl..
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Ik heb geen zware rechter voet, op snelweg eigenlijk ook nooit geen 130 maar gewoon 120 blijven tuffen, heerlijk met zo'n 6 pitter.
Handig in het zelf sleutelen ben ik wel, maar nog steeds op zoek naar een goede originele complete standkachel om er in te zetten, een diesel natuurlijk, zie ze vaak zat te koop staan, maar dan uitgedroogd enzo, niet fris kijkend, mijn gevoel van vertrouwen is er dan niet. Standkachel lijkt me echt heerlijk, s morgens om 05/06 uur en - 15 gewoon instappen bij + 10 graden en niets bevroren hoewel ik een garage heb, maar werk op een 5 ploegen rooster.
Handig in het zelf sleutelen ben ik wel, maar nog steeds op zoek naar een goede originele complete standkachel om er in te zetten, een diesel natuurlijk, zie ze vaak zat te koop staan, maar dan uitgedroogd enzo, niet fris kijkend, mijn gevoel van vertrouwen is er dan niet. Standkachel lijkt me echt heerlijk, s morgens om 05/06 uur en - 15 gewoon instappen bij + 10 graden en niets bevroren hoewel ik een garage heb, maar werk op een 5 ploegen rooster.
-
Reem
gewoon kopen en op je gemakkie op de keukentafel (wel op een krantje anders word moeders boos) uit elkaar halen, schoonmaken en kijken wat je nodig hebt om hem aan de praat te krijgen..
http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html
Het ziet er vaak niet uit, maar er is vaak wel wat mee te doen.. Een tip, koop wel nieuwe slangen voor ervoor en er achter.
http://www.standkachels.com/infopages/pdf.html
Het ziet er vaak niet uit, maar er is vaak wel wat mee te doen.. Een tip, koop wel nieuwe slangen voor ervoor en er achter.
-
Gullwing
Mafkees schreef:Dat "spul" rijd anders wel super en is veel mooier als dat oude "spul" (al zuipt hij iets meer)
Hangt sterk van je rechtervoet af.
Mijn 300TD multiklepper reed een stuk zuiniger dan de 12 klepper.
Alleen wanneer je de extra paarden voortdurend aan het werk zet gaat het verbruik omhoog.
- Mart
- Silver Boarder

- Roepnaam: Mart
- Type wagen: E250T Turbodiesel
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D aut. VERKOCHT
Hoi,
Ik ben pas terug van vakantie naar zuid-Frankrijk en heb alles precies bij gehouden ik heb een 300D automaat 1986 geen multiklepper of turbo, wij hebben totaal 2736km gereden en ik heb 180,6 liter getankt.
Van de 2736km zijn er ca 2500 snelweg en de rest is daar een beetje rond gereden.
Ik heb me aan de toegestane snelheid gehouden wat wil zeggen 110, 120 en 130km/u en geen files gehad.
Wat is het toch heerlijk toeren met auto dan heb je al een heerlijk gevoel als je wegrijd en begint de vakantie thuis voor de deur.
Groetjes Mart.
Ik ben pas terug van vakantie naar zuid-Frankrijk en heb alles precies bij gehouden ik heb een 300D automaat 1986 geen multiklepper of turbo, wij hebben totaal 2736km gereden en ik heb 180,6 liter getankt.
Van de 2736km zijn er ca 2500 snelweg en de rest is daar een beetje rond gereden.
Ik heb me aan de toegestane snelheid gehouden wat wil zeggen 110, 120 en 130km/u en geen files gehad.
Wat is het toch heerlijk toeren met auto dan heb je al een heerlijk gevoel als je wegrijd en begint de vakantie thuis voor de deur.
Groetjes Mart.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Netjes Mart,
1:15,1 voor een oudere 6 pitter met automaat. Bij mij gaat dat ook, op de lange afstand in Frankrijk 1:15,5.
Gemiddeld in Nederland kom ik iets minder gunstig uit.
1:15,1 voor een oudere 6 pitter met automaat. Bij mij gaat dat ook, op de lange afstand in Frankrijk 1:15,5.
Gemiddeld in Nederland kom ik iets minder gunstig uit.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
- Blauweaaf
- Gold Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1987
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 205 1.1 1988
Als ik wil weten wat een bepaalde auto praktisch gesproken verbruikt, kijk ik altijd op spritmonitor.de
Volgens mij geeft dat een realistisch beeld. Van jezelf weet je vaak wel of je een gemiddelde, zware, of lichte voet hebt, dan kan je zo zien waar dat op neer komt in wat voor type auto.
Zoals je hieronder ziet, is mijn verbruik niet erg laag. Dat had ik stiekem toch anders verwacht...
Volgens mij geeft dat een realistisch beeld. Van jezelf weet je vaak wel of je een gemiddelde, zware, of lichte voet hebt, dan kan je zo zien waar dat op neer komt in wat voor type auto.
Zoals je hieronder ziet, is mijn verbruik niet erg laag. Dat had ik stiekem toch anders verwacht...