Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
Gullwing
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Hallo Quinten,
Dat heeft weinig zin.
De Nederlandse staat gevoed door politieke b esluiten heeft het alleen recht op diefstal en oplichting.
Het spijt me maar ik kan het niet anders noemen.
Dat gedoe met MRB is kinderspel vergeleken bij de oplichtingspraktijken die men al jaren lang pleegt
met de sociale zekerheid.
Werknemers betalen tientallen jaren voor een goed stelsel van sociale zekerheid en bouwen daarmee
rechten op.
Dan besluit de overheid de duur van uitkeringen te beperken, de instroom in de WAO moelijker te maken
en als klap op de vuurpijl ook de hoogte van de uitkeringen te beperken.
Stel je voor dat je deze verzekering bij een private maatschappij zou hebben afgesloten.
Dan was die maatschappij wegens het eenzijdig tijdens de looptijd van de verzekering wijzigen van de
voorwaarden onmiddelijk voor de rechter gedaagd zonder een schijn van kans de zaak te winnen.
Nu staat er opnieuw een forse beperking op stapel van de WW rechten.
Je zult na tientallen jaren betalen voor WW nu maar op straat komen te staan met het vooruitzicht na
een jaar terug te vallen op bijstandsniveau.
Dat noem ik voluit oplichting van burgers die geen keus hebben netjes premie te betalen, in geval van de
WW wordt die premie door de werkgever afgedragen.
Paul
Dat heeft weinig zin.
De Nederlandse staat gevoed door politieke b esluiten heeft het alleen recht op diefstal en oplichting.
Het spijt me maar ik kan het niet anders noemen.
Dat gedoe met MRB is kinderspel vergeleken bij de oplichtingspraktijken die men al jaren lang pleegt
met de sociale zekerheid.
Werknemers betalen tientallen jaren voor een goed stelsel van sociale zekerheid en bouwen daarmee
rechten op.
Dan besluit de overheid de duur van uitkeringen te beperken, de instroom in de WAO moelijker te maken
en als klap op de vuurpijl ook de hoogte van de uitkeringen te beperken.
Stel je voor dat je deze verzekering bij een private maatschappij zou hebben afgesloten.
Dan was die maatschappij wegens het eenzijdig tijdens de looptijd van de verzekering wijzigen van de
voorwaarden onmiddelijk voor de rechter gedaagd zonder een schijn van kans de zaak te winnen.
Nu staat er opnieuw een forse beperking op stapel van de WW rechten.
Je zult na tientallen jaren betalen voor WW nu maar op straat komen te staan met het vooruitzicht na
een jaar terug te vallen op bijstandsniveau.
Dat noem ik voluit oplichting van burgers die geen keus hebben netjes premie te betalen, in geval van de
WW wordt die premie door de werkgever afgedragen.
Paul
-
MaxDamage
- Junior Boarder

- Roepnaam: Edwin
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0 LPG 1983
Even het telegraaf artikel "gestolen" van het W126-forum.
Kort samengevat KNAC adviseert een grens van 30 jaar voor benzineautos en van 35 jaar voor diesels.
offtopic: 20.000 euro voor een W124 is sowieso een te hoge investering, ook wanneer huidige regeling voort zou worden gezet.
Kort samengevat KNAC adviseert een grens van 30 jaar voor benzineautos en van 35 jaar voor diesels.
offtopic: 20.000 euro voor een W124 is sowieso een te hoge investering, ook wanneer huidige regeling voort zou worden gezet.
- Bijlagen
-
- telegraaf.docx
- (3.17 MiB) 220 keer gedownload
-
Gullwing
Maxdamage schreef:
Helemaal mee eens.
Nu het bv vervalt zit de eigenaar met een omgebouwde auto die onverkoopbaar is.
Neemt niet weg dat het een erg zure ervaring is zo je investering te zien verdampen.
-
Hanegem
@ Paul
De meeste sociale verzekeringen zijn risicoverzekeringen en geen opbouwverzkering. Alleen de AOW is een opbouwverzekering. Dat merk je wanneer je een aantal jaren vanwege verblijf in het buitenland niet verzekerd bent geweest. Dan leidt dat tot een korting op je AOW.
Bij een risicoverzekering heb je recht op een uitkering wanneer het risico zich voordoet op het moment dat je verzekerd bent. Ben je niet verzekerd, volgt er ook geen uitkering. Maar er is geen enkel verband tussen de duur van de verzekering, de hoogte van de premie en de duur en hoogte van de uitkering.
Een paticuliere levensverzekering zit anders in elkaar. Daar verzeker je je voor een vaste vooraf agesproken uit te keren bedrag. Maar ook daar geldt dat wnanneer je jarenlang bijvoorbeeld de brandverzekering hebt betaald, maar op het moment dat je huis affikt niet verzekerd bent, je geen dubbeltje uitgekeerd krijgt. Ook bij onderverzekering krijg je niets. Wel eens geprobeerd iets van de WA-verzekering los te krijgen?
De overheid heeft altijd het recht om de voorwaarden te wijzigen. Bij die wijziging is het uitgangspunt dat de wijziging voor iedereen vanaf het moment van wijziging optreeedt, dat heet directe werking. Wil je dat voorkomen, dan worden overgansregelingen getroffen. Een regeling om soepel van het oude naar het nieuwe regime te groeien. Zoals gebeurd is bij de wijziging van de belastingvrijdom van 25 jaar naar 30 jaar.
De meeste sociale verzekeringen zijn risicoverzekeringen en geen opbouwverzkering. Alleen de AOW is een opbouwverzekering. Dat merk je wanneer je een aantal jaren vanwege verblijf in het buitenland niet verzekerd bent geweest. Dan leidt dat tot een korting op je AOW.
Bij een risicoverzekering heb je recht op een uitkering wanneer het risico zich voordoet op het moment dat je verzekerd bent. Ben je niet verzekerd, volgt er ook geen uitkering. Maar er is geen enkel verband tussen de duur van de verzekering, de hoogte van de premie en de duur en hoogte van de uitkering.
Een paticuliere levensverzekering zit anders in elkaar. Daar verzeker je je voor een vaste vooraf agesproken uit te keren bedrag. Maar ook daar geldt dat wnanneer je jarenlang bijvoorbeeld de brandverzekering hebt betaald, maar op het moment dat je huis affikt niet verzekerd bent, je geen dubbeltje uitgekeerd krijgt. Ook bij onderverzekering krijg je niets. Wel eens geprobeerd iets van de WA-verzekering los te krijgen?
De overheid heeft altijd het recht om de voorwaarden te wijzigen. Bij die wijziging is het uitgangspunt dat de wijziging voor iedereen vanaf het moment van wijziging optreeedt, dat heet directe werking. Wil je dat voorkomen, dan worden overgansregelingen getroffen. Een regeling om soepel van het oude naar het nieuwe regime te groeien. Zoals gebeurd is bij de wijziging van de belastingvrijdom van 25 jaar naar 30 jaar.
-
KlaasB
wat is een te "hoge" investering?Maxdamage schreef: offtopic: 20.000 euro voor een W124 is sowieso een te hoge investering, ook wanneer huidige regeling voort zou worden gezet.
als ik zo lees wat een goede W124 voor velen heeft gekost of het zelf maken (restaureren)
van een goede W124 en wat opties inbouwen, bij gebrek aan aanbod van goede (met wat meer opties)
denk ik dat die mensen vooruit hebben gekeken en de investering/inspanning voor de komende 10 jaar hebben gedaan...
als je dan nog eens gaat rekenen vraag ik mij af of dat een slechte investering was
een half jaar geleden was er niemand die dat soort mensen aansprak op hun investering en projecten
in/van een W124 en dat ze "niet goed bezig" waren....., ze werden alleen maar toe geprezen
tja, en achteraf pis je altijd midden in de pot....
MVG K
-
MaxDamage
- Junior Boarder

- Roepnaam: Edwin
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0 LPG 1983
Voor 20.000 euro zou zo'n ding nooit te verkopen zijn geweest. Heel misschien zou er nog een liefhebber zijn geweest die 12.500 - 15.000 voor zo'n auto over zou hebben, maar 20.000 is gewoon echt teveel.wat is een te "hoge" investering?
als ik zo lees wat een goede W124 voor velen heeft gekost of het zelf maken (restaureren)
van een goede W124 en wat opties inbouwen, bij gebrek aan aanbod van goede (met wat meer opties)
denk ik dat die mensen vooruit hebben gekeken en de investering/inspanning voor de komende 10 jaar hebben gedaan...
als je dan nog eens gaat rekenen vraag ik mij af of dat een slechte investering was
Ik heb dit nooit toegeprezen, maar ik had er ook geen zin in om een forumaccount aan te maken om mensen vervolgens voor gek te verklaren i.v.m. de bedragen die ze aan een auto uitgeven.een half jaar geleden was er niemand die dat soort mensen aansprak op hun investering en projecten
in/van een W124 en dat ze "niet goed bezig" waren....., ze werden alleen maar toe geprezen
tja, en achteraf pis je altijd midden in de pot....
Dat klopt, maar ik was 1 van de vele die op de W124 aan het wachten was totdat deze een belastingvrije status had. Ik verwachtte al toen ik hem kocht dat de W124 en W201-diesels de oldtimerregeling om zeep zouden helpen. Ik was toendertijd eigenlijk al verbaast dat ze niet eerder ingrepen. Vandaar dat ik ook nooit veel geld zou betalen voor dit type auto.
Buiten dit alles is het voor de personen in kwestie zeer zuur en bijna het overwegen waard de auto te schorsen als de diesels inderdaad na 35 jaar weer belastingvrij zouden worden. Vanaf 1-1-2014 zou dat voor mij 6 jaar zijn.
-
Quinten
Maxdamage schreef:Ik heb dit nooit toegeprezen, maar ik had er ook geen zin in om een forumaccount aan te maken om mensen vervolgens voor gek te verklaren i.v.m. de bedragen die ze aan een auto uitgeven.een half jaar geleden was er niemand die dat soort mensen aansprak op hun investering en projecten
Het kritisch staan tegen over hoge bedragen uitgeven aan een auto wat niet in verhouding staat van de uiteindelijke waarde is van alle tijden, alleen zeg je daar in principe niets van zolang iemand daar zelf happy mee is
- Groove_champion
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Caprice 1968
Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Antieke autoÔÇÖs toch gespaard
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ard__.html
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ard__.html
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Wordt je ook niet echt wijzer van allemaal van die knac 35 jaar voor de diesels
heb je daar een handtekening voor gezet
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Voor een diesel 35 jaar oud en dan vrij van MRB ?
Dan zullen de W123 modellen weer duurder worden, ik zie er hier op MP staan van 1978 voor 3 mile.
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/61 ... ind=2&fs=1
Zulke wagens rijden ca. 1:10 op diesel, ook niet erg leuk toch ? Maar misscien kun je uit een waardeloze W124 met 250 diesel motor overzetten naar een W123. Volgens mij moet het wel passen.
Voila, weer denkwerk mensen........
Dan zullen de W123 modellen weer duurder worden, ik zie er hier op MP staan van 1978 voor 3 mile.
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/61 ... ind=2&fs=1
Zulke wagens rijden ca. 1:10 op diesel, ook niet erg leuk toch ? Maar misscien kun je uit een waardeloze W124 met 250 diesel motor overzetten naar een W123. Volgens mij moet het wel passen.
Voila, weer denkwerk mensen........
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
PCC124
Om ook een duit in het zakje te doen mbt waarde:
Waarde is per definitie relatief. Als niemand goud wil kopen is het niets waard. Als iedereen er belang bij heeft wordt t duur.
Zo ook met een auto, waarbij de belastingvrij-status, het aantal km, de staat van onderhoud, leeftijd, uiterlijk, opties etc waardevermeerderend zijn. Waardevermeerderend ten opzichte van vergelijkbare auto's welteverstaan, relatief dus. Het vervallen van belastingvrije status voor een auto die vorig jaar bv 3000 eu kostte, terwijl een vergelijkbare 95-er bv 1500 kostte was dus veel te duur als hij die status niet had gehad. (dan speelt leeftijd immers een negatieve rol in waardebepaling.) Als die status vervalt wordt het vraag/aanbod-mechanisme een stuk zwaarder. Er zijn heel veel W124 in NL (door goede kwaliteit, maar zeker ook omdat t goedkoop rijden is geweest mits >25 jaar) dus aanbod wordt zeer groot, vraag klein => prijs schrikbarend laag. Natuurlijk zijn er echte liefhebbers (of freaks
) maar die invloed is maar beperkt bij zo'n overdaad aan W124 om een gunstige invloed te hebben op de prijs.
Kortom: waarde is altijd relatief.
Waarde is per definitie relatief. Als niemand goud wil kopen is het niets waard. Als iedereen er belang bij heeft wordt t duur.
Zo ook met een auto, waarbij de belastingvrij-status, het aantal km, de staat van onderhoud, leeftijd, uiterlijk, opties etc waardevermeerderend zijn. Waardevermeerderend ten opzichte van vergelijkbare auto's welteverstaan, relatief dus. Het vervallen van belastingvrije status voor een auto die vorig jaar bv 3000 eu kostte, terwijl een vergelijkbare 95-er bv 1500 kostte was dus veel te duur als hij die status niet had gehad. (dan speelt leeftijd immers een negatieve rol in waardebepaling.) Als die status vervalt wordt het vraag/aanbod-mechanisme een stuk zwaarder. Er zijn heel veel W124 in NL (door goede kwaliteit, maar zeker ook omdat t goedkoop rijden is geweest mits >25 jaar) dus aanbod wordt zeer groot, vraag klein => prijs schrikbarend laag. Natuurlijk zijn er echte liefhebbers (of freaks
Kortom: waarde is altijd relatief.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
ik zou nooit zo'n bedrag steken in een belastingvrije diesel... en als ik dan de helft, zeg Ôé¼10.000 zou kunnen besteden dan werd het een in perfecte staat verkerende 400E. Ôé¼20.000 is echt veel en veel teveel voor een W124, wake up!KlaasB schreef:Maxdamage schreef: offtopic: 20.000 euro voor een W124 is sowieso een te hoge investering, ook wanneer huidige regeling voort zou worden gezet.
wat is een te "hoge" investering?
-
KlaasB
wat heb je zelf eigelijk uitgegeven voor je 280E? toch niet veel meer dan rond de 750 Euro?
anders heb je ook veel te veel geld uitgegeven
MVG K
anders heb je ook veel te veel geld uitgegeven
MVG K
-
Dutch
Hoi Marcellus,Ôé¼20.000 is echt veel en veel teveel voor een W124, wake up!
ik ga ervan uit dat je het vermoedelijk niet helemaal zo bedoeld wat je schrijft, maare mensen kunnen zich misschien aan de manier van schrijven storen.
Ik denk dat het zonder meer duidelijk is dat jij never nooit zoveel geld aan een W124 zou uitgeven.
Ik zou dit ook niet doen, ook niet wanneer ik meer dan genoeg geld zou hebben.
Het is niet belangrijk wat jij of ik vinden of denken.
Een ding wat we ons voor moeten houden is dat we anderen niet veroordelen op zaken die schijnbaar voor hun wel waardevol zijn, of zoveel geld uit willen geven, voor iets wat "wij" het niet waard vinden.
Je manier van schrijven kan door anderen als veroordelend of misschien wel betweterig over komen.
Ik ga er in ieder geval van uit dat je het niet op deze manier bedoeld.
Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat ik even op deze ,manier hier reageer.
No offense.
Dutch
-
Gullwing
Geef anderen en hun mening hetzelfde respect dat je zelf ook graag ontvangt.
Iedereen heeft recht op een eigen mening.
Die mening hoeft niet door iedereen gedeeld te worden, laat staan dat die opvatting maatgevend zou zijn.

Iedereen heeft recht op een eigen mening.
Die mening hoeft niet door iedereen gedeeld te worden, laat staan dat die opvatting maatgevend zou zijn.
-
MB Halle
als mijn 300D Turbo na 35 jaar bel vrij zouden worden,
ben ik 64,
heb ik in ieder geval nog i├®ts om naar uit te kijken.
gr Wim.
ben ik 64,
heb ik in ieder geval nog i├®ts om naar uit te kijken.
gr Wim.
-
Gullwing
Dan kan die 300D? ook meteen met pensioen.

-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Gullwing, eerst nog ruim een jaartje genieten, en dan maar weer zien hoor.
Ander groot voordeel is gewoon, ze komt nooit in een betaalde auto garage, het blijft even zo goed goedkoop rijden, voor mij dan, kan niet in andermans middelen kijken, zou ik een 350 CDI kopen, dan ligt daar een blok in waar ik zelf niks aan kan doen.
Ander groot voordeel is gewoon, ze komt nooit in een betaalde auto garage, het blijft even zo goed goedkoop rijden, voor mij dan, kan niet in andermans middelen kijken, zou ik een 350 CDI kopen, dan ligt daar een blok in waar ik zelf niks aan kan doen.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
nee hoor Dutch, ik kan van jou, maar ook van anderen heel veel hebben hoorDutch schreef:Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat ik even op deze ,manier hier reageer.
No offense.
Dutch
Het is een kwestie van cultuurverschil. Ik denk bij een W124 vooral aan de goede rijeigenschappen (6-cilinder benzine) en de uitstraling van de wagen en totaal niet aan geen wegenbelasting betalen of zo goedkoop mogelijk rijden. Maar vergis je niet, ik ben naast liefhebber ook kruidenier, maar dan van een ander soort zeg maar, en dat botst soms
-
Quinten
Nou heb ik geen belang bij dagelijks belastingvrij rijden, maar ik kan mij voorstellen dat als je wel belang heb bij dagelijks MRB vrij rijden ├®n VVD gestemd heb je je genaaid voelt,.. immers de VVD is de enige partij die normaal gesproken de automobilist ongemoeid laat.
En dan te bedenken dat een grote groep dagelijkse belasting vrij rijders in hoofdzakelijk de grote steden (veelal met kralenketting om de achteruitkijkspiegel) massaal op de PVDA gestemd hebben.
Ik moest gelijk weer aan de PTDB denken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTnT1a-HKj0[/youtube]
En dan te bedenken dat een grote groep dagelijkse belasting vrij rijders in hoofdzakelijk de grote steden (veelal met kralenketting om de achteruitkijkspiegel) massaal op de PVDA gestemd hebben.
Ik moest gelijk weer aan de PTDB denken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTnT1a-HKj0[/youtube]