Niets nieuws, het was al heel lang bekend dat er voor echte klassiekers en zeer weinig km's per jaar een oplossing kwam.
Dat was in oktober/november al duidelijk na overleg tussen de automobiel organistaties en de politiek zij het daar over eens waren er was/is alleen nog geen concrete invulling.
Verwacht zelf dat het gewoonweg betalen word, helaas, misschien dat als je haar echt als hobbyauto gebruikt en heel af en toe een ritje maakt je ontzien word. Maar eerst zien dan geloven. Hoop het beste voor allen.
Plannen
Aanstaande woensdag zal Weekers zijn plannen aan partijen presenteren. Hij wil de motorrijtuigenbelasting op oldtimers afschaffen, maar moet van de Tweede Kamer daarbij de hobbyist ontzien.
nog een paar dagen dan weten we meer
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
Als je reacties van mensen leest hebben wij het wel gedaan met onze autos! Pure discriminatie. Zal mij niet verbazen als ze straks in de brand gestoken worden door jaloerse elkaar niets gunnende stakkers waar het land mee vol zit . http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... sGYr4WfbJw
Loop niet te hard van stapel er is nog helemaal niks concreets bekend.
En als we dan toch wb moeten betalen en dan met name diegene die hem dagelijks gebruikt waaronder ikzelf ook dan doen we daart onze Benz toch niet voor weg we zijn toch liefhebbers steken er over het algemeen veel geld in,en je wist toen je aan een oude Benz begon dat het meestal veel geld kost of in de toekomst gaat kosten,als je denkt dat je goedkoop een Benz kunt gaan rijden kom je vaak bedrogen uit,ik rij al jaren oude mercedesen en het heeft altijd de nodige guldens/euro's gekost maar dat is de liefhebberij .
De niet liefhebbers vallen nu door de mand die doen hem wel weg en dat zijn toch meestal de niet uitziende Mercedes of andere wb vrije wagens daar mis je toch niks aan straks alleen maar mooie oltimers op de weg. En wat betaal je dan nog maar aan wb voor een benzine. De diesels betalen een stuk meer ik zelf rij een 300D ja das een best bedrag maar ja hobby's kosten nu eenmaal geld, ik zou het jammer vinden maar kan er niet wakker van liggen.
Dan kunnen wij mekaar een hand geven Erwin, ik betaal desnoods gewoon , het is een goede auto, en alle onderhoud kan ikzelf aan. Maar overweeg wel of houden of een 320CDI vn 1580 kilo, het type wat nog uit blik bestaat en niet die nieuwe plastic uitvoering. Maar mijn huidige heeft geen roest, en is olieverbruikvrij, is me allebei veel waard. En ik ga echt niet in klein auto tje rijden, maar moet soms ook een stevige aanhanger trekken met vakantie's,
Als ik dit zo lees dan zijn we toch liefhebbers en geen profiteurs? Vindt het gewoon niet netjes om die stempel te zetten op een bepaalde groep. Mijn broer reed vroeger een keer een file voorbij over het fietspad met een schattig knalblauw coopertje. Iedereen lachte erom. Deed het een week later met zijn Citroën CX, om reacties uit te lokken. De vingers vlogen omhoog. Ik bedoel een Mercedes hoe oud ook heeft toch iets wat onbewust afgunst in mensen losmaakt.
En we zijn ook geen misbruikers, allemaal gebruikers van het legale Nederlandse systeem, ook zo'n rotwoord Misbruikers, hebben ze gewoon in de wereld geroepen hierbij. Net als scheefwoners, dat zijn nu allemaal hard werkende mensen maar die 30 jaar geleden om 1 of andere reden gewoon geen huis konden kopen en dus moesten huren, niks geen scheefwonen dus.
De grootste profiteurs zuipen dagelijk koffie in dat hok achter die mooie vijver in Den Haag denk ik.