Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
DonLuciano
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Ja had ik gelezen. Hoop dar ze nog iers kunnen bereiken
-
Ophetwater
Hoi,
Gisteren onderstaande brief ontvangen van vrijstellingoldtimer. Wellicht zijn er forumleden die ze hiermee willen/kunnen helpen.
Grt Mike
Beste ...
Vanavond zaten Arjan Lenoir en ondergetekende met onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen om de tafel inzake de oldtimerkwestie. Daarbij kwamen de brieven aan de orde, waarin de belastingdienst u meldde dat u geen MRB meer hoefde te betalen voor uw oldtimer. U krijgt deze brief enkele weken voor uw auto de vrijstellingsleeftijd bereikt, of enkele weken nadat u de nieuwe eigenaar van een reeds vrijgestelde oldtimer bent geworden.
Wij hebben vernomen dat belastingkantoren momenteel verschillende berichten versturen. Wij zijn daarom op zoek naar brieven uit 2013 van de belastingdienst waarin u verteld wordt dat u geen MRB meer verschuldigd bent voor uw oldtimer.
Wij roepen daarom iedereen die een dergelijke brief uit 2013 heeft op, deze in te scannen en naar ons te mailen. Dat kan via een reply op deze mail of te mailen naar contact@vrijstellingoldtimer.nl.
Wij zien uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Gisteren onderstaande brief ontvangen van vrijstellingoldtimer. Wellicht zijn er forumleden die ze hiermee willen/kunnen helpen.
Grt Mike
Beste ...
Vanavond zaten Arjan Lenoir en ondergetekende met onze advocaat prof. Mr. Barkhuysen om de tafel inzake de oldtimerkwestie. Daarbij kwamen de brieven aan de orde, waarin de belastingdienst u meldde dat u geen MRB meer hoefde te betalen voor uw oldtimer. U krijgt deze brief enkele weken voor uw auto de vrijstellingsleeftijd bereikt, of enkele weken nadat u de nieuwe eigenaar van een reeds vrijgestelde oldtimer bent geworden.
Wij hebben vernomen dat belastingkantoren momenteel verschillende berichten versturen. Wij zijn daarom op zoek naar brieven uit 2013 van de belastingdienst waarin u verteld wordt dat u geen MRB meer verschuldigd bent voor uw oldtimer.
Wij roepen daarom iedereen die een dergelijke brief uit 2013 heeft op, deze in te scannen en naar ons te mailen. Dat kan via een reply op deze mail of te mailen naar contact@vrijstellingoldtimer.nl.
Wij zien uit naar uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Dus mensen scan het in en stuur het door!!!!
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Wij hadden zo'n brief, vrouw gaat over de papieren hier, papier is reeds weg, maar nieuwe aangevraagd bij de belastingdienst.
-
Matgap38
Hulzie heb net de belastingdienst gesproken en die beweren dat ik geen kopie kon krijgen van de vrijstelling hoe en wat heb jij het gedaan dan?
Mvg,
Bram
Mvg,
Bram
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Gewoon gezegd dat ik um niet ontvangen had, en dat was geen probleem ze sturen um als nog.
Het is voor mij allemaal nog recent, juli kocht ik deze Benz.
Het is voor mij allemaal nog recent, juli kocht ik deze Benz.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Ik ben terug gebeld met de medeling dat ze hetzelfde ding niet twee maal uit mochten printen, maar bij hoge uitzondering krijg nu een handgeschreven brief met dezelfde inhoud en ondertekend. Zal er een scan van maken.
-
DonLuciano
Ik vind het onzin maar wat je kunt doen is m even overschrijven op ander mans naam en dan weer op je eigen naam dan is het ook opgelost.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Dat is ook waar, alles heb ik op naam van mijn vrouw staan, ze is gewoon van de papierzoi hier, al 32 jaar zo, morgenvroeg even op mijn eigen naam zetten, postkantoor zit op 100 meter.
-
Robke
Wellicht iemand met een oldtimer even zijn auto eens over laten schrijven.
Je doet het 2x en bekijkt wat voor brieven je krijgt
Je doet het 2x en bekijkt wat voor brieven je krijgt
-
Pjotr
Ik ben het met heel veel quote hierboven eens...maar... er zijn ook mensen die dagelijks een oldtimer rijden omdat ze dat gewoon een mooie wagen vnden!!! Ik heb een W124 300TD Kombi en ik vind dat een prachtige wagen met uitzonderlijk goeie rijeigenschappen. Ik, en met mij vast nog andere mensen, wordt dus gestraft omdat ik dat gewoon een mooie wagen vind...en dat mag niet???? Lieve mensen, laat jullie geen rad voor de ogen draaien... het gaat de viezerikken in den Haag PUUR EN ALLEEN OM DE CENTEN!!!!! Niks milieu!!!!
Vriendelijke groet van een "milieucrimineel".
Pjotr.
Vriendelijke groet van een "milieucrimineel".
Pjotr.
-
DonLuciano
Idd het gaat ze puur om de centen. Mooie praatjes hebben ze maar die regering dat zijn de criminelen
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Contacteer:
Ach geld, ze willen van alles, hebben nu ons bij de poot, denk ik.
Nu maken ze een studie van alle buitenlanders die hier werken en langer dan 6 maand dat die dan ook wegenbelasting moeten betalen.
Wij hebben al jaren een 5 tal Letten aan het werk, alle rijdend in BMW 530 diesels, taxfree, ze werken 9 maand voor ons, dan krijgen we de rustige tijd, en in Letland krijgen ze gewoon WW uitbetaald! Het is waar. Het uurloon in Letland is anders voor hun 2 euro per uur, de WW uitekering is daar vergelijkbaar met een artsensalaris hier.
ik ga daar volgend jaar een weekend naar toe, met auto naar Travemunde. dan boot verder, kost maar 65 euro, eens kijken wat daar alles kost.
Als dit doorgaat, laat ze dan ook wat aan die witte platen rijders doen.
Nu maken ze een studie van alle buitenlanders die hier werken en langer dan 6 maand dat die dan ook wegenbelasting moeten betalen.
Wij hebben al jaren een 5 tal Letten aan het werk, alle rijdend in BMW 530 diesels, taxfree, ze werken 9 maand voor ons, dan krijgen we de rustige tijd, en in Letland krijgen ze gewoon WW uitbetaald! Het is waar. Het uurloon in Letland is anders voor hun 2 euro per uur, de WW uitekering is daar vergelijkbaar met een artsensalaris hier.
ik ga daar volgend jaar een weekend naar toe, met auto naar Travemunde. dan boot verder, kost maar 65 euro, eens kijken wat daar alles kost.
Als dit doorgaat, laat ze dan ook wat aan die witte platen rijders doen.
-
200 D
Hallo allemaal,
Deze brief kreeg ik (gedateerd 13-09-2013) van de belastingdienst.
Sorry als ik in herhaling val, want ik heb dit topic niet helemaal gevolgd, in de veronderstelling dat ik volgend jaar zowiezo weer wegenbelasting moest gaan betalen voor de Benz.
"Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig met ingang van 27 augustus 2013 in aanmerking komt voor vrijstelling motorrijtuigenbelasting. Als het motorrijtuig op 31 december 2011 25 jaar of ouder was, is een volledige vrijstelling van toepassing. Als het motorrijtuig een datum eerste toelating van na 31 december 1986 heeft, geldt de vrijstelling niet voor een eventueel verschuldigde brandstoftoeslag. Dit bedrag moet u op de gebruikelijke wijze betalen.
Brandstoftoeslag is verschuldigd voor personenauto's met als brandstof diesel, aardgas en LPG. Dit geldt ook voor bestelauto's van particulieren."
Dus.......
Blijft mijn 250D (eerste afgite 24-10-1986) belastingvrij of niet...
Gr. Ren├®.
Deze brief kreeg ik (gedateerd 13-09-2013) van de belastingdienst.
Sorry als ik in herhaling val, want ik heb dit topic niet helemaal gevolgd, in de veronderstelling dat ik volgend jaar zowiezo weer wegenbelasting moest gaan betalen voor de Benz.
"Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig met ingang van 27 augustus 2013 in aanmerking komt voor vrijstelling motorrijtuigenbelasting. Als het motorrijtuig op 31 december 2011 25 jaar of ouder was, is een volledige vrijstelling van toepassing. Als het motorrijtuig een datum eerste toelating van na 31 december 1986 heeft, geldt de vrijstelling niet voor een eventueel verschuldigde brandstoftoeslag. Dit bedrag moet u op de gebruikelijke wijze betalen.
Brandstoftoeslag is verschuldigd voor personenauto's met als brandstof diesel, aardgas en LPG. Dit geldt ook voor bestelauto's van particulieren."
Dus.......
Blijft mijn 250D (eerste afgite 24-10-1986) belastingvrij of niet...
Gr. Ren├®.
-
DonLuciano
Volgens de oude/huidige regels is ie belasting vrij maar als de regering de regels aanpast zal ook jouw en duizenden andere brieven nietig verklaard worden.
-
200 D
ALS.... ALS m'n zus een pikkie had gehad, was het mijn broertje geweest..
ZO onduidelijk dit..
Gr. Ren├®.
ZO onduidelijk dit..
Gr. Ren├®.
-
DonLuciano
Ja als idd maar laten we hopen dat deze k.. regering niet nog meer kapot maakt dan ze nu al gedaan hebben.
-
Wouter69
Ik heb ook een vrijstellingsbrief MRB van de belastingdienst gekregen daterend mei 2013. Ik heb hem in gescand en doorgemaild. Ik hoop er het beste van.