Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
DonLuciano
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
We hopen er allemaal het beste van ik ben gematigd positief samen staan we sterk.
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
http://www.telegraaf.nl/binnenland/prin ... og___.html
Reken er maar niet op dat ze 'ons' gaan ontzien. Wij zitten gewoon in het pakket bezuinigingsmaatregelen, terecht of niet.
Bummer.
Ga maar na:
áls de belastingvrije status van de oldtimers wel gehandhaafd blijft, terwijl voor de rest van de automobilisten het rijden nóg duurder wordt, jaagt het kabinet nog meer chauffeurs richting de oldtimer. Het 'probleem' wordt alleen maar groter.
Ik beraad me op wat te doen...
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... an-de-baan
Reken er maar niet op dat ze 'ons' gaan ontzien. Wij zitten gewoon in het pakket bezuinigingsmaatregelen, terecht of niet.
Bummer.
Ga maar na:
áls de belastingvrije status van de oldtimers wel gehandhaafd blijft, terwijl voor de rest van de automobilisten het rijden nóg duurder wordt, jaagt het kabinet nog meer chauffeurs richting de oldtimer. Het 'probleem' wordt alleen maar groter.
Ik beraad me op wat te doen...
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieu ... an-de-baan
great minds tank alike
-
DonLuciano
Tja daar heb je dan ook weer gelijk in.
-
Robke
Tja, je kan het ook anders bekijken, doordat ze de accijnzen verhogen verdienen ze meer ook aan de oldtimers.
Waar ik zelf niet bij kan is dat een wet gewoon binnen 1 jaar omgezet kan worden naar iets wat iemand gewoon meer dan 1000 euro jaar extra kan kosten.
Daarnaast welke maatregel ze niet nemen of wel nemen er zal altijd een groep van mensen zijn die benadeeld worden...
Waar ik zelf niet bij kan is dat een wet gewoon binnen 1 jaar omgezet kan worden naar iets wat iemand gewoon meer dan 1000 euro jaar extra kan kosten.
Daarnaast welke maatregel ze niet nemen of wel nemen er zal altijd een groep van mensen zijn die benadeeld worden...
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Aha, mensen gaan dus in oldtimers rijden omdat dat zo lekker goedkoop is? Volgens mij doen mensen (liefhebbers) dat omdat oldtimers mooi en karakteristiek zijn, en een stukje nostalgie van het verleden terugbrengen. Maar ik kan me vergissen hoor..Dweezman schreef:áls de belastingvrije status van de oldtimers wel gehandhaafd blijft, terwijl voor de rest van de automobilisten het rijden nóg duurder wordt, jaagt het kabinet nog meer chauffeurs richting de oldtimer.
Laatst gewijzigd door Marcellus op ma sep 16, 2013 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
DonLuciano
Klopt en zo denken ze ook in den haag. Tja we kunnen t niet iedereen naar de zin maken.
-
Ophetwater
Ik ook niet.Robke schreef: Waar ik zelf niet bij kan is dat een wet gewoon binnen 1 jaar omgezet kan worden naar iets wat iemand gewoon meer dan 1000 euro jaar extra kan kosten.
Maar ik vermoed dat men in den haag zoiets heeft van 'als we van de zuidelijke landen eisen dat die zichzelf kapot bezuinigen, kunnen we als rijk land zelf niet zeggen dat we die 3% begrotingsnorm niet halen gezien de gevolgen voor de portemonnaie van de (rijke) Nederlander'.
Oftewel de ellende van de plannen voor de Nederlander wordt gerelativeerd t.o.v. de ellende van eu-burgers in zuidelijke landen, en daardoor gebagatellisseerd. Het zou me niks verbazen als we de komende jaren onder dat mom nog veel meer voor de kiezen krijgen.
-
Gullwing
Extra verrassing
In de uitgelekte plannen voor de gewijzigde MRB wordt plotseling een opbrengst vermeld van 250 miljoen euro.
Het oorspronkelijke Weekersplan ging uit van 153 miljoen euro.
De uiteindelijke 40 jaar voorstellen met aangepaste regeling voor benzine auto's zou 137 miljoen moeten opleveren.
Deze getallen uit mijn hoofd, ik heb ze niet gecontroleerd.
Dat betekent 100-120 miljoen extra die naar mijn idee alleen uit een wijziging op het laatste moment kunnen
komen.
Ik ben benieuwd hoe het voorstel er nu uit gaat zien.
Het MRB plan maakt deel uit van een pakket maatregelen waar ook het pensioenaccoord in zit.
De kans is aanwezig dat dit pakket niet door de eerste kamer komt, de oppositie is tegen de voorstellen.
Ik heb gekozen voor een W124 omdat het de meest economische Mercedes is die mij in staat stelt dagelijks moeiteloos
ritten te maken van 1000 kilometer en meer zonder ergernis over niet werkende flauwekul die niets met autorijden
te maken heeft.
In de uitgelekte plannen voor de gewijzigde MRB wordt plotseling een opbrengst vermeld van 250 miljoen euro.
Het oorspronkelijke Weekersplan ging uit van 153 miljoen euro.
De uiteindelijke 40 jaar voorstellen met aangepaste regeling voor benzine auto's zou 137 miljoen moeten opleveren.
Deze getallen uit mijn hoofd, ik heb ze niet gecontroleerd.
Dat betekent 100-120 miljoen extra die naar mijn idee alleen uit een wijziging op het laatste moment kunnen
komen.
Ik ben benieuwd hoe het voorstel er nu uit gaat zien.
Het MRB plan maakt deel uit van een pakket maatregelen waar ook het pensioenaccoord in zit.
De kans is aanwezig dat dit pakket niet door de eerste kamer komt, de oppositie is tegen de voorstellen.
Ik heb gekozen voor een W124 omdat het de meest economische Mercedes is die mij in staat stelt dagelijks moeiteloos
ritten te maken van 1000 kilometer en meer zonder ergernis over niet werkende flauwekul die niets met autorijden
te maken heeft.
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
@Marcellus: ik snap de relevantie van je opmerking niet. Niet in het licht van de aanstaande maatregelen, niet in reactie op mijn post. Of je wil je het hele 'wie is echte liefhebber en wie niet' discours er bij betrekken? Wat jouw (of mijn) motivatie is om een W124 te rijden staat echt los van dit alles.
Feit is dat een groot aantal mensen oldtimer (m.n. W201/W124? rijden, omdat het rijden in een echte auto zo nog enigszins betaalbaar is. Of jij dat leuk vindt of niet. Het enige wat ik beweer is dat als het autorijden n├│g kostbaarder wordt, er meer mensen gebruik gaan maken van de mogelijkheid om belastingvrij te gaan rijden. Net zoals je zult zien dat bij doorgang wat de nieuwe maatregelen er veel oldtimers gaan verdwijnen. Terecht of jammer maakt in dezen niets uit. De overheid zoekt geld en zal dat deels vinden, ongeacht de gevolgen op persoonlijk of bedrijfsniveau.
Feit is dat een groot aantal mensen oldtimer (m.n. W201/W124? rijden, omdat het rijden in een echte auto zo nog enigszins betaalbaar is. Of jij dat leuk vindt of niet. Het enige wat ik beweer is dat als het autorijden n├│g kostbaarder wordt, er meer mensen gebruik gaan maken van de mogelijkheid om belastingvrij te gaan rijden. Net zoals je zult zien dat bij doorgang wat de nieuwe maatregelen er veel oldtimers gaan verdwijnen. Terecht of jammer maakt in dezen niets uit. De overheid zoekt geld en zal dat deels vinden, ongeacht de gevolgen op persoonlijk of bedrijfsniveau.
great minds tank alike
-
Mercedes250
goeiedag...wat is er beslist over de oldtimers?
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Nee, dat klopt ook wel hoor. Maar de regeling was oorspronkelijk bedoeld voor de "echte" oldtimers, met als doel dat het cultureel erfgoed bewaard zou blijven. De W201 en de W124 is echter zo massaal en goed gebouwd dat je oudere diesel-exemplaren in redelijk tot goede technische staat (in het verleden) voor een habbekrats kon kopen in Duitsland. Ze zijn ook niet zeldzaam en daardoor eigenlijk niet echt cultureel erfgoed. Vooral onze Turkse en Marokkaanse vrienden kochten massaal wegenbelastingvrije W201 en W124 diesels op uit Duitsland met als enige doel om goedkoop te kunnen rijden. Geef ze eens ongelijk, kun je zeggen... Maar dat had dus weinig te maken met cultureel erfgoed. Die enorme wildgroei is de regering ook opgevallen en daarom is die regeling nu op de schop gegaan. Men ziet het bewust rijden in een wegenbelastingvrije diesel of LPG nu eenmaal als verkeerd gebruik van die regeling. De motivatie van velen om een W201 of W124 diesel te rijden was namelijk het goedkope rijden, en zelden het kiezen voor de charme van een klassieke auto. Dat is wat ik even aankaartte. Je schreef ook in je post dat mensen gedwongen zijn om in een oldtimer te gaan rijden, omdat dat dus goedkoop rijden is, die opmerking schoot bij mij in het verkeerde keelgat.Dweezman schreef:@Marcellus: ik snap de relevantie van je opmerking niet. Niet in het licht van de aanstaande maatregelen, niet in reactie op mijn post. Of je wil je het hele 'wie is echte liefhebber en wie niet' discours er bij betrekken? Wat jouw (of mijn) motivatie is om een W124 te rijden staat echt los van dit alles.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Vandaag op Prinsjesdag bekend geworden, volgens nu.nl :
Overige maatregelen uit het Belastingplan staat dit erbij:
Motorrijtuigen die 1 januari 2014 veertig jaar oud zijn worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto's tussen de 26 en veertig jaar oud, komt een overgangsregeling.
Dus weinig echt nieuws.
Overige maatregelen uit het Belastingplan staat dit erbij:
Motorrijtuigen die 1 januari 2014 veertig jaar oud zijn worden vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto's tussen de 26 en veertig jaar oud, komt een overgangsregeling.
Dus weinig echt nieuws.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Dus wij als diesels kunnen de volle mep gaan betalen!!
-
DonLuciano
Als de 1e kamer hiermee instemt wel. Het is nog niet officieel goedgekeurd maar als de 1e kamer t goedkeurd is t oldtimer diesel tijdperk voorlopig voorbij.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Ga er maar gewoon vanuit dat we gaan betalen straks.Ik hou me er niet meer mee bezig met die zooi daar.
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
Oud nieuws toch
Hopen op ........... Niks
Al vullen alle oldtimer dieselaars een brief in zal het nog geen indruk maken
We hebben tekort dus de kaasschaaf methode weer van stal
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
Ophetwater
Was het maar een kaasschaaf...van niks betalen naar 1500 per jaar voor een oldtimer is hakken met een botte bijl.W124500E schreef:Oud nieuws toch
Maar inderdaad, ze trekken zich nergens wat van aan. Ik weet inmiddels wel op welke partij ik voorlopig niet meer stem.
-
GekkeHenkie
[quote="Ophetwater] Ik weet inmiddels wel op welke partij ik voorlopig niet meer stem.[/quote]
stemmen.... alsof dat zin heeft, blijkt weer
stemmen.... alsof dat zin heeft, blijkt weer