Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Men zal zeggen van cadeau naar normaal ipv hakkenOphetwater schreef:Was het maar een kaasschaaf...van niks betalen naar 1500 per jaar voor een oldtimer is hakken met een botte bijl.W124500E schreef:Oud nieuws toch
Hopen op ........... Niks
Al vullen alle oldtimer dieselaars een brief in zal het nog geen indruk maken
We hebben tekort dus de kaasschaaf methode weer van stal
Maar inderdaad, ze trekken zich nergens wat van aan. Ik weet inmiddels wel op welke partij ik voorlopig niet meer stem.
De kaasschaaf slaat meer op hetbtotaal waar dit weer een plakje is
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
-
Ophetwater
Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
Raad van state laat geen spaan heel van plannen Weekers
http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/89959 ... itvoerbaar
-
Quinten
Let wel,.. de kritiek van de raad van staten is enkel op de uitvoerbaarheid van de overgangsregelingOphetwater schreef:Raad van state laat geen spaan heel van plannen Weekers
voor benzine wagens (qua 3 maanden schorsen enzo) gebaseerd.
De rest van het stukje heeft niets met de uitspraak van de raad van staten te maken, maar is een persoonlijke mening en interpretatie van de schrijver van het stukje over Weekers.
Als de kritiek van de raad van staten voor enige verandering van toekomstige regeling gaat leiden dan vrees ik het ergste voor de benzine rijders
-
Hanegem
Alleen echte druk helpt om de regeling gewijzigd te krijgen. Maar wij Nederlanders zullen bijvoorbeeld nooit meewerken aan een langzaamaan actie op snelwegen. Eerst op ├®├®n, dan op twee en zo verder. De alcohollobby werkt wel. De accijnsverhoging daar wordt vervangen door een accijns op frisdrank.
- Groove_champion
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Caprice 1968
Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
licht puntje?
http://www.amklassiek.nl/raad-state-kra ... 013/09/18/
Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling
Gepubliceerd 18 september, 2013 | Door Erik van Putten
De Raad van State heeft geen spaan heel gelaten van de oldtimerregeling zoals die dit voorjaar werd overeengekomen door Staatssecretaris Frans Weekers en de oldtimeralliantie. Dat meldt politiek verslaggever Hans Verbeek op Business News Radio. Op tal van punten werd het 40-jaar compromis door de mangel gehaald. Het politieke orgaan lijkt daarmee een belangrijke vervolgstap te zetten van het door Vrijstellingoldtimer.nl geinitieerde offensief tegen de aanpassing van de huidige regeling.
Onduidelijk en niet uitvoerbaar
De regeling is onduidelijk en niet uit te voeren. Hij moet volledig worden herzien. Het 40-jaar compromis krijgt een dikke onvoldoende van de Raad van State. Verder gaf het politieke orgaan aan dat ÔÇ£in geld de politieke maatregel niet veel voorsteltÔÇØ. Dat is discutabel, want het bedrag aan gederfde inkomsten bij invoering van de oldtimerregeling plaatst die opmerking al in een ander perspectief.
Struikelblok
Waar de Raad van State met name over struikelt is de overgangsregeling voor benzineautoÔÇÖs die ouder zijn dan 26 jaar.. ÔÇ£Die mogen drie wintermaanden niet rijden om voor een kwarttarief in aanmerking te komen. En voor dieselaars en LPG-rijders met een auto tussen 26 en 40 jaar oud telt dat allemaal niet. Het is ondoenlijk om dat te monitoren en dus niet of nauwelijks uitvoerbaar.ÔÇØ Ook het milieuargument kan van tafel: ÔÇ£Dat verhaal is helemaal niet te controleren, zacht uitgedrukt.ÔÇØ
De Citroën GS X2 uit 1977. Een van de auto's waarvoor in het 40-jaarcompromis MRB betaald zou moeten worden. De Raad van State lijkt daar heel anders over te denken.
Niets aan duidelijkheid
De Raad van State is duidelijk in het oordeel. Het 40-jaar compromis is onuitvoerbaar en onduidelijk. Er is nog iets: het is ook inconsequent en strookt niet met de opvattingen die Staatssecretaris Frans Weekers eerder over de oldtimerproblematiek had. In een Kamerdebat zei hij ooit dat hij niet voor specifieke groepen oldtimerbezitters allemaal uitzonderingen en aparte regels wilde creëren. De oldtimerregeling zoals nu voorgesteld staat daar haaks op.
Oorspronkelijk evaluatiemoment
Eerder toonde Vrijstellingoldtimer.nl- de enige belangenbehartigende organisatie die zich nog met de strijd tegen het 40-jaar compromis bezighoudt- al aan dat er ook juridisch van waterdichtheid niet te spreken is. Daarbij kwam nog iets opmerkelijks aan het licht: de huidige regeling- het Amendement Van Vliet- zou pas in 2015 door Den Haag worden geevalueerd. Een aanpassing van de huidige oldtimerregeling is ook daarom al hoogst merkwaardig.
Vervolgstap
De Raad van State heeft in ieder geval een zeer duidelijk signaal afgegeven. Een signaal dat de inspanningen van Vrijstellingoldtimer.nl bevestigt. En een heel belangrijke vervolgstap is in de richting van het behoud van de MRB-vrijstelling voor old- en youngtimers in de huidige vorm
- See more at: http://www.amklassiek.nl/raad-state-kra ... Dk0Q2.dpuf
Raad van State laat niets heel van voorgestelde oldtimerregeling
Gepubliceerd 18 september, 2013 | Door Erik van Putten
De Raad van State heeft geen spaan heel gelaten van de oldtimerregeling zoals die dit voorjaar werd overeengekomen door Staatssecretaris Frans Weekers en de oldtimeralliantie. Dat meldt politiek verslaggever Hans Verbeek op Business News Radio. Op tal van punten werd het 40-jaar compromis door de mangel gehaald. Het politieke orgaan lijkt daarmee een belangrijke vervolgstap te zetten van het door Vrijstellingoldtimer.nl geinitieerde offensief tegen de aanpassing van de huidige regeling.
Onduidelijk en niet uitvoerbaar
De regeling is onduidelijk en niet uit te voeren. Hij moet volledig worden herzien. Het 40-jaar compromis krijgt een dikke onvoldoende van de Raad van State. Verder gaf het politieke orgaan aan dat ÔÇ£in geld de politieke maatregel niet veel voorsteltÔÇØ. Dat is discutabel, want het bedrag aan gederfde inkomsten bij invoering van de oldtimerregeling plaatst die opmerking al in een ander perspectief.
Struikelblok
Waar de Raad van State met name over struikelt is de overgangsregeling voor benzineautoÔÇÖs die ouder zijn dan 26 jaar.. ÔÇ£Die mogen drie wintermaanden niet rijden om voor een kwarttarief in aanmerking te komen. En voor dieselaars en LPG-rijders met een auto tussen 26 en 40 jaar oud telt dat allemaal niet. Het is ondoenlijk om dat te monitoren en dus niet of nauwelijks uitvoerbaar.ÔÇØ Ook het milieuargument kan van tafel: ÔÇ£Dat verhaal is helemaal niet te controleren, zacht uitgedrukt.ÔÇØ
De Citroën GS X2 uit 1977. Een van de auto's waarvoor in het 40-jaarcompromis MRB betaald zou moeten worden. De Raad van State lijkt daar heel anders over te denken.
Niets aan duidelijkheid
De Raad van State is duidelijk in het oordeel. Het 40-jaar compromis is onuitvoerbaar en onduidelijk. Er is nog iets: het is ook inconsequent en strookt niet met de opvattingen die Staatssecretaris Frans Weekers eerder over de oldtimerproblematiek had. In een Kamerdebat zei hij ooit dat hij niet voor specifieke groepen oldtimerbezitters allemaal uitzonderingen en aparte regels wilde creëren. De oldtimerregeling zoals nu voorgesteld staat daar haaks op.
Oorspronkelijk evaluatiemoment
Eerder toonde Vrijstellingoldtimer.nl- de enige belangenbehartigende organisatie die zich nog met de strijd tegen het 40-jaar compromis bezighoudt- al aan dat er ook juridisch van waterdichtheid niet te spreken is. Daarbij kwam nog iets opmerkelijks aan het licht: de huidige regeling- het Amendement Van Vliet- zou pas in 2015 door Den Haag worden geevalueerd. Een aanpassing van de huidige oldtimerregeling is ook daarom al hoogst merkwaardig.
Vervolgstap
De Raad van State heeft in ieder geval een zeer duidelijk signaal afgegeven. Een signaal dat de inspanningen van Vrijstellingoldtimer.nl bevestigt. En een heel belangrijke vervolgstap is in de richting van het behoud van de MRB-vrijstelling voor old- en youngtimers in de huidige vorm
- See more at: http://www.amklassiek.nl/raad-state-kra ... Dk0Q2.dpuf
-
Quinten
"De Raad van State heeft in ieder geval een zeer duidelijk signaal afgegeven. Een signaal dat de inspanningen van Vrijstellingoldtimer.nl bevestigt. En een heel belangrijke vervolgstap is in de richting van het behoud van de MRB-vrijstelling voor old- en youngtimers in de huidige vorm"
Het enige wat de raad van staten heeft gezegd is dat de uitvoerbaarheid van de overgangsregeling voor benzine auto's slecht uitvoerbaar is, en dat een aparte regel ten aanzien van benzine auto's druist tegen een eerdere uitspraak van Weekers dat hij geen uitzonderingen zou maken voor bepaalde groepen oldtimers.
Het is stuitend om te lezen dat organisaties die afhankelijk zijn van donatie's dit feit gebruiken om zich op de borst te kloppen en er gelijk een paar eigen interpretaties tegenaan gooien die kant nog wal raken.
In feite heeft de raad van staten gezegd dat het oneerlijk en onuitvoerbaar dat er een beperkte vrijstelling voor benzine auto's is bepaald,........dus wat is dan de makkelijkste manier om het probleem op te lossen en brengt meer geld in het laatje ,......... precies
Het enige wat de raad van staten heeft gezegd is dat de uitvoerbaarheid van de overgangsregeling voor benzine auto's slecht uitvoerbaar is, en dat een aparte regel ten aanzien van benzine auto's druist tegen een eerdere uitspraak van Weekers dat hij geen uitzonderingen zou maken voor bepaalde groepen oldtimers.
Het is stuitend om te lezen dat organisaties die afhankelijk zijn van donatie's dit feit gebruiken om zich op de borst te kloppen en er gelijk een paar eigen interpretaties tegenaan gooien die kant nog wal raken.
In feite heeft de raad van staten gezegd dat het oneerlijk en onuitvoerbaar dat er een beperkte vrijstelling voor benzine auto's is bepaald,........dus wat is dan de makkelijkste manier om het probleem op te lossen en brengt meer geld in het laatje ,......... precies
-
Ophetwater
Wat de kritiek van de raad van state ook moge zijn, het goede nieuws is dat het plan van weekers weer ter discussie word gesteld.
Dat biedt mogelijkheden om de ronduit asociale kanten ervan weer onder de aandacht te brengen. Gelukkig zijn er nog belangenorganisaties die dit doen en de strijd nog niet hebben opgegeven.
-
Yavuz
Goedemiddag, ik ben meer een lezer op het W124/W126 forum, dus veel schrijven zie je niet van mij. Ik zie hier elke keer als het over wegenbelasting gaat dat het onderwerp met Turken en Marokkanen verder gaat.Marcellus schreef:
Vooral onze Turkse en Marokkaanse vrienden kochten massaal wegenbelastingvrije W201 en W124 diesels op uit Duitsland met als enige doel om goedkoop te kunnen rijden. Geef ze eens ongelijk, kun je zeggen...
Begrijp me niet verkeerd ik wil helemaal niet overkomen, dat ik me aangevallen voel.
Ja helaas alle diesel en LPG rijders worden hoe dan ook ontduikers genoemd. Wat niet terecht is, maar ipv dieselrijders wordt er helaas extra gecategoriseerd met Turken enz. Ik kan mij als 30jarige herinneren dat er flink wat wegenbelastingvrije Volvo rijders met LPG kilometers gingen vreten vroeger (voor de O zo mooie W201/124/126 tijdperk. Dat zijn wij helaas vergeten en nee dat waren geen Turken.
Mijn vader rijdt al sinds 1984 alleen maar diesel en betaalt ook tot op heden diesel wegenbelasting dus het is waar je voor kiest.
Ik oefen mijn beroep als taxichauffeur en rij doordeweeks genoeg, dat ik in de avond geen auto meer wil zien. Maar ik heb een S-klasse diesel die ik puur in het weekend rij. En als mijn vrouw rijdt (als ik weer is geen zin heb) dan rijden wij een Polo Sdi waar wij ook diesel belasting over betalen. Soms staat de "S" dan een maand voor de deur stil.
Dus elke keer er op benadrukken dat de buitenlanders massaal een diesel kochten heeft geen enkel nut, hier en op het W126 forum zijn er genoeg autochtonen die een diesel hebben voor fun/hobby/kilometers.
En ja voor mij is het fun, W124/W126 diesel te hebben, heb genoeg werkkilometers (taxi) genoten met een OM603 diesel/turbodiesel.
Geloof me de CDI'tjes zijn hoofdpijn en de oldtimer diesel die laat je elke keer glimlachen ook al heb je 'm een maand niet gestart.
Nou ontopic, excuses moest het ff kwijt.
-
PCC124
Hoi Yavuz
Ik ben het nagenoeg volledig met je eens. Alleen het stuk over de Turken en Marokkanen niet. Ik volg de discussies hier vaak en deze discussie helemaal omdat het mij ook betreft. Ik heb hier een verwijt naar deze bevolkingsgroepen nog niet gehoord!
Ik ben van oorsprong belastingvrij gaan rijden(een Volvo Amazon), omdat ik het een mooie auto vind en ik het geld van de wegenbelasting in het onderhoud kon steken. Erop voor uit gaan is er nooit bij geweest! Ik heb m nog steeds!
Voor de Mercedes was het ook het belastingvrije waarom ik zo'n auto het gekocht. Ik wilde diesel rijden en als ik aan diesel denk denk ik aan Mercedes. Nu ben ik zo verknocht aan deze trouwe bak dat ik intussen een liefhebber ben geworden!
ik schaam mij er niet voor dat het zo is gegaan, it's the way it is. Gewoon gebruikgemaakt van de regels. Let maar eens op hoe er gereageerd gaat worden als schorsen en ontschorsen veel meer geld gaat kosten omdat zoveel ex-belastingvrij rijders dit gaan doen: dan wordt dit ook misbruik genoemt. Dat is ook precies wat men wil: de publieke opinie, liefst binnen de getroffen groep verdelen zodat een zelf-corrigerende werking optreedt. Je moet ze de kost geven wie daar in trappen! kijk maar op het Volvo KV forum!
domme mensen, die een ander oordelen...
Ik ben het nagenoeg volledig met je eens. Alleen het stuk over de Turken en Marokkanen niet. Ik volg de discussies hier vaak en deze discussie helemaal omdat het mij ook betreft. Ik heb hier een verwijt naar deze bevolkingsgroepen nog niet gehoord!
Ik ben van oorsprong belastingvrij gaan rijden(een Volvo Amazon), omdat ik het een mooie auto vind en ik het geld van de wegenbelasting in het onderhoud kon steken. Erop voor uit gaan is er nooit bij geweest! Ik heb m nog steeds!
Voor de Mercedes was het ook het belastingvrije waarom ik zo'n auto het gekocht. Ik wilde diesel rijden en als ik aan diesel denk denk ik aan Mercedes. Nu ben ik zo verknocht aan deze trouwe bak dat ik intussen een liefhebber ben geworden!
ik schaam mij er niet voor dat het zo is gegaan, it's the way it is. Gewoon gebruikgemaakt van de regels. Let maar eens op hoe er gereageerd gaat worden als schorsen en ontschorsen veel meer geld gaat kosten omdat zoveel ex-belastingvrij rijders dit gaan doen: dan wordt dit ook misbruik genoemt. Dat is ook precies wat men wil: de publieke opinie, liefst binnen de getroffen groep verdelen zodat een zelf-corrigerende werking optreedt. Je moet ze de kost geven wie daar in trappen! kijk maar op het Volvo KV forum!
domme mensen, die een ander oordelen...
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Blijft deze discussie aan de orde ongeacht door wie dan ook dan ben ik genoodzaakt dit topic voorgoed te gaan sluiten!.wat wie of wat dan ook we lijden er straks allemaal eronder klaar.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Helemaal mee eens Sander.
Laten er geen discussie komen over bepaalde bevolkingsgroepen die "het gedaan" hebben. Het moet hier ALLEEN over de MRB plannen gaan en niet anders.
Laten er geen discussie komen over bepaalde bevolkingsgroepen die "het gedaan" hebben. Het moet hier ALLEEN over de MRB plannen gaan en niet anders.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Zoals het eruit ziet gaan we betalen.
- Bijlagen
-
- uploadfromtaptalk1379661385395.jpg (94.67 KiB) 3046 keer bekeken
-
DonLuciano
Het is te gek voor woorden. Je zal een oude legertruck van 5000 kilo hebben die word erg duur dan.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
Er is nog niks beslist dus alles is nog mogelijk, het zou me niks verbazen als de hele plan helemaal niet doorgaat
Er is nog niks beslist dus alles is nog mogelijk, het zou me niks verbazen als de hele plan helemaal niet doorgaat
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Quinten
En voor de zoveelste keer de zelfde link,.. lastig hoor even teruglezen.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
En voor de zoveelste keer weer een zuur berichtje van @Quinten , lastig he als je je de hele dag verveeld.Quinten schreef:En voor de zoveelste keer de zelfde link,.. lastig hoor even teruglezen.
Even goed lezen dit gaat om een stukje van Eric van Putten waarin vooral de laatste zinnetjes interessant zijn,
die had ik hier nog niet gelezen en anders mijn verontschuldiging voor mijn onoplettendheid
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
Quinten
├ë├®n pagina terug staat het zelfde stukje in koeienletters voluit geschreven, heeft niets met onoplettendheid te maken.