Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Loekaaz

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door Loekaaz »

Ben je inderdaad ook wel een ezel als je met zo'n rokend hok meerijdt in de stoet. Je moet het juist ontkrachten. Er hoeft maar ├®├®n gek met een sensortje/metertje langs de weg te staan meten, en ze hebben een mokervast bewijs.... :s
MajikSimon
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee

Bericht door MajikSimon »

Tsja
het is me toch allemaal wat...ik vind het wel droef allemaal hoor mensen, het maakt me ook heel duidelijk hoe betrekkelijk alles is..'als je wint heb je vrienden'.... de oldtimers zijn eerst weggezet als vervuilers, vervolgens
katte iedereen elkaar af om de ander vooral geen echte liefhebber te noemen, vervolgens komt er een oldtimer alliantie van o.a bovag en andere halfzachte voornamelijk tegenstanders van oude auto's, en op het laatst ie iedereen
zo murw en zat en bijkans depressief over de kwestie dat er maar een heel klein beperkt protest van de grond komt.

ik begrijp dat er op het laatste moment een noodverordening is afgekondigd zodat er niet op het binnenhof mocht worden gedemonstreerd. Men werd naar het maliehof gedirigeerd....
'Bij toeval' is de aktie door de politie op facebook opgemerkt en die hebben kunnen voorkomen dat W. van Embden en aanhang naar het binnenhof konden komen met de wagens.

Het is echt ongelooflijk waar Weekers nu mee lijkt weg te komen, een regeling die nergens in europa geldt, gebouwd op drijfzand. De zoveelste wijziging in een paar jaar tijd, terugkomen op reeds verleende vrijstelling.
En een disproportionele belasting voor oude voertuigen.
Onder het mom van milieu, maar mensen zullen LPG uitbouwen en benzine gaan rijden.
Ik nodig hem uit om eens aan de uitlaat te gaan hangen bij zijn eigen 40+ Peugeotje.

Ik vrees dat dit protest valt onder de noemer, too little too late.
Alle negatieve beeldvorming en imago-politiek heeft ook niet geholpen.
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

En vandaag las ik het plan dat, ze zijn aan het uitwerken dat je per 1-1-2015 niet meer met een oldtimers, of 8 jaar of oudere diesel in een bebouwde kom mag komen.

Dan kan ook de liefhebber niks meer.

Ik las het op nu.nl maar kan het niet terugvinden.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Stofzuigerman
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Paul
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1987
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota FJ40

Bericht door Stofzuigerman »

Eerst verzamelen bij Louwman Museum.
20131216_120555.jpg
20131216_120555.jpg (472.08 KiB) 2549 keer bekeken
Liep daar al heel snel vol en intussen was de noodverordening afgekondigd..dus op naar het Malieveld
IMG-20131216-WA0004.jpg
IMG-20131216-WA0004.jpg (375.71 KiB) 2549 keer bekeken
over de busbaan
IMG-20131216-WA0006.jpg
IMG-20131216-WA0006.jpg (331.77 KiB) 2549 keer bekeken
Op het Malieveld
20131216_125958.jpg
20131216_125958.jpg (578.52 KiB) 2549 keer bekeken
Er er waren zat Mercedes auto/s
DSCN1377.JPG
DSCN1377.JPG (787.8 KiB) 2549 keer bekeken
20131216_130027.jpg
20131216_130027.jpg (538.45 KiB) 2549 keer bekeken
DSCN1373.JPG
DSCN1373.JPG (850.36 KiB) 2549 keer bekeken
DSCN1376.JPG
DSCN1376.JPG (879.62 KiB) 2549 keer bekeken
De ANWB was er ook
IMG-20131216-WA0017.jpg
IMG-20131216-WA0017.jpg (358.78 KiB) 2549 keer bekeken
Onder politie en ME begeleiding richting Binnenhof.
Binnenhof was speciaal voor ons afgezet !!

Dus voor de deur van de Kamer is de petitie door Wouter en de rit organisatie aangeboden aan de voorzitster vd 1e kamer. Politie was erg nerveus en intimiderend !
DSCN1386.JPG
DSCN1386.JPG (841.06 KiB) 2549 keer bekeken
20131216_151711.jpg
20131216_151711.jpg (604.06 KiB) 2549 keer bekeken
Op het Malieveld hebben we met alle auto een minutenlang toeterprotest gehouden ppfffff wat een herrie.

Denk dat het protest netjes verlopen is en ook zeker goed opgevallen is.
Houtstoker

Bericht door Houtstoker »

Wel leuk om te zien dat de politie ook met een Mercedes?(oldtimer?) meedeed. (ME busje) :lol:
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Indrukwekkend protest...heb ook alle sfeerbeelden gezien op Facebook groep :grin:

Echter...ik heb net de vvd fractievoorzitter gehoord in de eerste kamer en ben alle hoop kwijt. Hij zegt feitelijk dat ze het met alle plannen oneens zijn, maar alles steunen!! Waardeloos, deze figuren bewijzen hiermee dat ze volstrekt OVERBODIG zijn!!!!!
Ophetwater

D66 van Boxtel: we zien ook dat bepaalde zaken niet deugen, maar gezien het herfstakkoord zijn we het eens met de voorstellen...Waar betalen we deze gasten in de eerste kamer dan voor??
Peter77

Bericht door Peter77 »

Ja, dat vraag ik me ook wel eens af, maak gewoon een deal zou je zeggen , voordat dit gedeeltelijk teruggedraaid wordt is het kwaad al geschiet, al die bezuinigingen werkt echt niet verbeterend voor de economie, maar goed wij zijn het klootjes volk die alleen voor de verkiezingen een beetje gelijmd moeten worden en wat je ook kiest maakt niet zo heel veel meer uit tegenwoordig.
Quinten

Bericht door Quinten »

Er is vandaag in de 1de kamer een motie (voorstel) ingediend om de Diesel en LPG wagens
tussen de 26 en 40 jaar ook onder de overgangsregeling te laten vallen zoals bekend van de benzine wagens.
Maar dan alleen voor wagens die v├│├│r 1-11-2013 op naam zijn gezet !

Lichtpuntje ;)

http://www.eerstekamer.nl/motie/motie_v ... kq0om5.pdf

http://www.amklassiek.nl/kamer-fracties ... 013/12/16/
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door TurboPapagaai »

Ik weet wel wie ik volgende keer (wederom) ga stemmen.
Kijk maar wie dit hebben ingediend.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5

Bericht door JosW124 »

TurboPapagaai schreef:Ik weet wel wie ik volgende keer (wederom) ga stemmen.
Kijk maar wie dit hebben ingediend.
"Het maakt niet uit op wie U stemt, U stemt toch op ons"

Josef Stalin

Stemmen heeft geen zin, staken wel.
Zolang men stemt, geeft men zijn/haar stem weg. Wij hebben onze stem nodig voor onszelf.
Om te voorkomen dat imbecielen onzin uitkramen als, "We ondersteunen dit wel, maar houden ons toch aan het herfstakkoord "etc.
Hopeloos, en zelf in grote bakken rondrijden die grote hoeveelheden fijnstof de atmosfeer in blazen.
Ik heb vroeger op school geleerd dat de bomen en planten van Co2 zuurstof maken.
Wat dus inhoudt dat we ook op milieuniveau vernacheld worden en ga zo maar door.
Hopeloos land is het geworden, Nederland, en iedereen stond erbij en keek ernaar........

Groet,
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
Soichiro
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Kees
Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
Opmerkingen / andere wagens.: 300E 4-MATIC
Contacteer:

Bericht door Soichiro »

Mooi geformuleerd Jos!
Acvd

Bericht door Acvd »

Ik zie wel dat er veel word gepraat hier op de site!!!!! maar mee doen ho maar , misschien is er niets mee berijkt gisteren in Den Haag maar als je niets doet dan alleen maar klagen en praten dan zal er nooit iets veranderen in dit klootjes land hier met zo'n kut regering zoals we nu hebben. :oops:
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5

Bericht door JosW124 »

En de volgende regering zal nog erger zijn, men is al zover dat het verboden wordt daar te demonstreren waar de regering huishoudt.
Kortom, ze hebben gewoon schijt aan het volk, ga maar op het Malieveld je eigen lopen vervelen.
U bent NIET ontvankelijk met Uw mening.
Ze lachen je recht in je bek uit.

Enne, @ Acvd, forums zijn er toch om te praten, discusseren?
Of kunnen we tegenwoordig via een forum dat schorem in Den Haag de bak in helpen?
In een 'democratie' heb je het 'recht' te demonstreren tegen dit soort besluiten, en daar blijft het bij.
Luisteren naar de wil van het volk via een referendum is al lang van de baan.
Iets wat in elke zichzelf respecterende directe democratie aanwezig zou moeten zijn, namelijk dat het volk beslist, en niet een stel carriereverslaafden die met hun vette reten in het pluche hangen te slapen op onze kosten.
90 Miljoen naar Afghanistan om de opiumvelden te bewaken, en dat weer teughalen door het mensen onmogelijk te maken hun oude barrel te onderhouden en te rijden.
Hoezo een beter milieu begint bij jezelf? Hoezo duurzaamheid? Hoezo recyclen door je oude Mercedes op de weg te houden?
Of is dit een gevolg van het onzin koeterwaals van Rutte dat we gewoon allemaal een nieuwe auto moeten kopen en dat het dan wel weer beter zal gaan?
Voor mij is die vent compleet van de pot gerukt, wereldvreemd en heeft een groot gebrek aan empathie voor zijn medemensen.
Ik las dat afgelopen jaar de nieuwe auto verkoop met 25% is gedaald.
Dus die oude krengen waardeloos maken kan helpen........niet.

Groet, Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
Peter77

Bericht door Peter77 »

Misschien moeten we voorstellen, voor elke auto een boom te planten. Zie verhaal Jos CO2 wordt door plant omgezet in Zuurstof.
PCC124

Bericht door PCC124 »

WHooaahhahaaahaaa Prometheus: heb artikel gelezen en ernaast staat de stelling: "Eerste kamer moet niet instemmen met de oldtimerplannen"
Ik kan met mn Macbook alleen op oneens drukken, niet op eens.. :lol: het mot nie gekker worden!
Op deze manier wordt t echt een democratisch gekozen dictatuur!
:roll:
Ophetwater

Wat vinden jullie ervan als van Emben naar de rechter zou stappen, als de eerste kamer (zoals is te verwachten) de maatregel van Weekers door laat gaan?
Quinten

Bericht door Quinten »

Die rechtszaak zal dan gaan om de cijfers waar de regering mee gekomen is niet kloppen, als de rechter mee gaat en ook vind dat de cijfers niet kloppen zal men wat gaan schuiven met de cijfers zodat ze wel kloppen.
Met als uitkomst dat er niets/weinig verandert denk ik.
MichaelvAvS

Bericht door MichaelvAvS »

Vandaag de brief gekregen van de belasting waarin ze aangeven dat je gebruik kan maken van
een overgangs regel :evil:
Plaats reactie