Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Quinten
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
@Verstappen
Mooie volle wagen!, ga je de wagen nog laten omkeuren tot het oorspronkelijke jaartal of neem je het risico ?
Mooie volle wagen!, ga je de wagen nog laten omkeuren tot het oorspronkelijke jaartal of neem je het risico ?
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Hoe bedoel je?Quinten schreef:@Verstappen
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
-
MichaelvAvS
Gisteren met het mooie weer de motorsteunen vernieuwd en wilde ook de baksteun vernieuwen maar dat
ging niet op de grond onder de auto.
De bovenste moer van de steun daar kreeg ik geen dop op en ook geen ring of steeksleutel het was lastig om het goed
te zien maar de aandrijfas zat in de weg binnenkort maar naar de garage voor de baksteun.
Het was zo geklaard de twee motorsteunen te vernieuwen en wat een mooi resultaat wat rijd hij fijn
ging niet op de grond onder de auto.
De bovenste moer van de steun daar kreeg ik geen dop op en ook geen ring of steeksleutel het was lastig om het goed
te zien maar de aandrijfas zat in de weg binnenkort maar naar de garage voor de baksteun.
Het was zo geklaard de twee motorsteunen te vernieuwen en wat een mooi resultaat wat rijd hij fijn
- Bijlagen
-
- Rechter motorsteun gemonteerd
- 607.jpg (22.55 KiB) 2860 keer bekeken
-
- Linker motorsteun gemonteerd
- 609.jpg (22.4 KiB) 2860 keer bekeken
-
- Nieuwe baksteun
- 605.jpg (27.87 KiB) 2860 keer bekeken
-
- Nieuwe motorsteunen
- 603.jpg (27.76 KiB) 2860 keer bekeken
-
- Linker motorsteun iets losdraaien
- 601.jpg (23.37 KiB) 2860 keer bekeken
-
- Rechter motorsteun iets losdraaien
- 599.jpg (22.72 KiB) 2860 keer bekeken
-
- Even iets monteren
- 597.jpg (28.07 KiB) 2860 keer bekeken
-
Quinten
Verstappen schreef:
Hoe bedoel je?
-
WillieW124
Slopen???????, Waarom zou je zo'n dikke Stationcar slopen, das pas zondeQuinten schreef:Verstappen schreef:
Hoe bedoel je?O.k. je gaat hem slopen voor onderdelen... hahaha lekker duidelijk
![]()
Gewoon lekker in rije, anders wil ik wel ruilen, kun je die van mij wel slopen
-
Gullwing
Is een bekend gegeven.MB Halle schreef:Auto heefd alleen veel te veel geld gekost.
Als pleister op de wonde:
Iedereen die je dit haarfijn kan uitleggen rijdt meestal rond in een exemplaar
waar nog flink wat aan verbeterd kan worden.
Een goede W124, gemaakt of zo gekocht is altijd te duur.
Je hebt als eigenaar wel het voordeel dat je lekker rijdt met een auto die in het
dagelijks gebruik niet voortdurend aandacht vraagt voor kleine en grote problemen.
Puur genieten en vergeet de euro's maar even.
Laatst gewijzigd door Gullwing op zo apr 27, 2014 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gullwing
Verstappen schreef:Nee dit is geen elektrisch verstelbare maar een gewone.
Dat is een goed reden om dat lor meteen te verkopen
Fraaie kombi met veel erg aantrekkelijke opties.
Reiserechner nog nooit aangetroffen in een W124 wel eens gezien als later ingebouwde optie.
Gefeliciteerd Martin, een toppertje!
Ik denk niet dat je hem nodig hebt maar de eerste demper met voorpijp van het uitlaatsysteem
heb ik nieuw liggen uiteraard van Eberspaecher.
Paul
-
NicoW124
- Senior Boarder

- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 1984
Peugeot 107 2012
YamahaFJ1200 1986 - Locatie: Prov.Limburg
[quote="Verstappen"]Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een 300-24TE uit 1986, wel een beetje roest maar dat mag ook voor een auto van 28 jaar oud
[/quote
Prachtige kleur Martin, prachtige auto maar ga je de 300E sedan van de hand doen.?.
Groet
Nick
Prachtige kleur Martin, prachtige auto maar ga je de 300E sedan van de hand doen.?.
Groet
Nick
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
- Automaat: Nee
mooi, dik in de opties!Verstappen schreef:Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een 300-24TE uit 1986, wel een beetje roest maar dat mag ook voor een auto van 28 jaar oud
wat was de motorisering origineel?
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250D
die vierkante vakjes, daar zitten de bass speakers achter van het aktiv bass systeem (code 814), zodat je 6 speakers in totaal hebt. Een optie die ook in NL was te krijgen.WillieW124 schreef:Sow das een mooie wagen zeg, die ziet er heel anders uit als mijn 86er, wat zijn die vierkante vakjes
op de deurpanelen///////////////???
Wat is een reiserekner??
reiserechner is de boardcomputer (tripmeter etc). Hierdoor zijn de toerenteller en de klok verhuisd
-
Gullwing
Hoe het met Martins auto zit is me niet duidelijk.Motor en een aantal opties waren in 1986 nog niet verkrijgbaar.
Ik heb de lading vogelpoep van mijn 300TDT afgehaald.
Een weekje onder een boom staan heeft dit soort vervelende effecten.
Het lijkt wel of die schijtlijsters her er om doen, wat een bagger.
Ik heb de lading vogelpoep van mijn 300TDT afgehaald.
Een weekje onder een boom staan heeft dit soort vervelende effecten.
Het lijkt wel of die schijtlijsters her er om doen, wat een bagger.
- Verstappen
- Diamant Boarder

Dank voor de complimenten, het is inderdaad een redelijk volle W124.
De station is in 1986 van de band gerold als 300TE met 138kw dus met de m103
Origineel Nederlandse auto.
Zit nog een redelijk pak rekeningen bij, Alleen al aan de 5bak automaat is in 2009 voor 4000 euro aan verspijkerd
De station is in 1986 van de band gerold als 300TE met 138kw dus met de m103
Origineel Nederlandse auto.
Zit nog een redelijk pak rekeningen bij, Alleen al aan de 5bak automaat is in 2009 voor 4000 euro aan verspijkerd
-
Gullwing
Dat is echt een flinke ingreep geweest, een 24 klepper met 5 traps automaat inbouwen in een 300TE van 1986.
Net weer een "Zwitser" opgeladen in het Italiaanse deel van Zwitserland.
Volle auto met als verrassing naast het serviceboekje de onderhoudsgeschiedenis van 2011 tot en met 2013 erbij.
Ruim 12.000 CHF aan rekeningen in nog geen drie jaar. Dat is ruim 10.000 euro.
Het wagentje rijdt best lekker. Geen W124 maar een vlotte W201 met een zes pittertje erin, gaat goed vooruit.
Straks weer door de Gotthard met mijn zes cylinder diesel............
Met dank aan Henk Wijngaard.
Net weer een "Zwitser" opgeladen in het Italiaanse deel van Zwitserland.
Volle auto met als verrassing naast het serviceboekje de onderhoudsgeschiedenis van 2011 tot en met 2013 erbij.
Ruim 12.000 CHF aan rekeningen in nog geen drie jaar. Dat is ruim 10.000 euro.
Het wagentje rijdt best lekker. Geen W124 maar een vlotte W201 met een zes pittertje erin, gaat goed vooruit.
Straks weer door de Gotthard met mijn zes cylinder diesel............
Met dank aan Henk Wijngaard.
-
Quinten
De ABS staat in de lengterichting, kleur van de wagen is malachitgr├╝n die is er pas v.a. 1990, daar koos men echt nooit voor na een peperdure ombouw.Gullwing schreef:Dat is echt een flinke ingreep geweest, een 24 klepper met 5 traps automaat inbouwen in een 300TE van 1986.
Allemaal uitzonderlijk uitzonderlijk ...
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
Ik twijfelde bij de kleur tussen malachitgroen en petrolgreen, het lijkt inderdaad melachtitgroen maar een foto van de buitenkant zou dit wel goed kunnen laten zien. Dat deze is omgekat is zeker wel aannemelijk.
-
Quinten
100% malachitgr├╝n.... kan die kleur wel dromen
De kans dat deze wagen een verbouwde 1986 300TE is is voor mij 0,0
Deze praktijken (de oorspronkelijke omkat) is ook een belangrijke reden dat de belastingregel op de schop is gegaan, dat zouden de benadeelde (ex) eigenaren van originele 1985 en 1986 wagens zich moeten aantrekken.
Slechts een klein stukje is van die originele Nederlandse wagen, doodzonde van al die mooie wagens die zijn opgeoffert (2 wagens !!!) om een paar tientjes belasting per maand te besparen, en dat trek ik mij dan weer aan
Daarom verdiend deze wagen om weer zijn oorspronkelijke identiteit terug te krijgen.
De kans dat deze wagen een verbouwde 1986 300TE is is voor mij 0,0
Deze praktijken (de oorspronkelijke omkat) is ook een belangrijke reden dat de belastingregel op de schop is gegaan, dat zouden de benadeelde (ex) eigenaren van originele 1985 en 1986 wagens zich moeten aantrekken.
Slechts een klein stukje is van die originele Nederlandse wagen, doodzonde van al die mooie wagens die zijn opgeoffert (2 wagens !!!) om een paar tientjes belasting per maand te besparen, en dat trek ik mij dan weer aan
Daarom verdiend deze wagen om weer zijn oorspronkelijke identiteit terug te krijgen.
- Verstappen
- Diamant Boarder

De station rijd in ieder geval al vanaf 2009 rond in deze bezetting, er is in 2011 nog een LPG installatie met
onderbouwtank ingebouwd voor dik 2100 euro.
Chassisnummer staat er keurig netjes in geen sporen van laswerk oid .
Ik kan de ABS pomp staarders / kenners geruststellen, het was mij voor aankoop al duidelijk dat het hier een
omkat betreft . Ik heb ook nog een 300-24 sedan met het chassisnummer van een 86er staan, daar was de RDW me al voor geweest en die heb ik zonder kenteken gekocht.
Het is in mijn ogen economisch niet verantwoord om deze dikke vierentwintig kleppers weer van een nieuw kenteken te voorzien, rijden met een omgekat exemplaar is voor mij ook geen optie, dus worden ze gesloopt voor de onderdelen.
onderbouwtank ingebouwd voor dik 2100 euro.
Chassisnummer staat er keurig netjes in geen sporen van laswerk oid .
Ik kan de ABS pomp staarders / kenners geruststellen, het was mij voor aankoop al duidelijk dat het hier een
omkat betreft . Ik heb ook nog een 300-24 sedan met het chassisnummer van een 86er staan, daar was de RDW me al voor geweest en die heb ik zonder kenteken gekocht.
Het is in mijn ogen economisch niet verantwoord om deze dikke vierentwintig kleppers weer van een nieuw kenteken te voorzien, rijden met een omgekat exemplaar is voor mij ook geen optie, dus worden ze gesloopt voor de onderdelen.
-
Gullwing
@ Quinten,
Rommelen met chassisnummers is echt al veel ouder dan de W124 serie.
Er zijn ook flink wat W123 exemplaren omgekat.
Ik praat het niet goed maar de absurd hoge MRB lokt dat geknoei wel uit.
Het houdt ook niet op, nu zullen er ook wel benzine auto's komen die
plotseling wat ouder zijn dan ze werkelijk zijn.
Rommelen met chassisnummers is echt al veel ouder dan de W124 serie.
Er zijn ook flink wat W123 exemplaren omgekat.
Ik praat het niet goed maar de absurd hoge MRB lokt dat geknoei wel uit.
Het houdt ook niet op, nu zullen er ook wel benzine auto's komen die
plotseling wat ouder zijn dan ze werkelijk zijn.
-
Quinten
@ Paul,
Je praat het niet goed maar relativeert het wel zo veel mogelijk.
Wat betreft de hoge MRB in NL idd dat is zo maar als men het vergelijkt met het buitenland vertelt men er nooit bij dat men daar b.v. geen minimum loon kent en geen WW kennen die minimaal op minimum loon gebaseerd is.
En er zijn wel veel meer zaken veel slechter geregeld in het buitenland vergeleken met NL.
Wat betreft dat omkat van alle tijden is, de omkat-explosie is van de laatste 5 jaar met de W124, W201, W460, Landrovers en grote amerikanen.
Omkat met de W123 was slechts op kleine schaal,... een eind jaren 70 W123 verschilde niet veel met een 1983 exemplaar.
Juist de kaalheid van de eerste type's W124 en de volle W124 van de jaren 90 zorgde er voor dat met een belastingvrije wagen dagelijks kon rijden met alle luxe van dien.
Juist die massa-omkat en het dagelijks (veel km's) rijden met diesel en LPG jonge belastingvrije wagens is de oorzaak van het afschaffen.
Je praat het niet goed maar relativeert het wel zo veel mogelijk.
Wat betreft de hoge MRB in NL idd dat is zo maar als men het vergelijkt met het buitenland vertelt men er nooit bij dat men daar b.v. geen minimum loon kent en geen WW kennen die minimaal op minimum loon gebaseerd is.
En er zijn wel veel meer zaken veel slechter geregeld in het buitenland vergeleken met NL.
Wat betreft dat omkat van alle tijden is, de omkat-explosie is van de laatste 5 jaar met de W124, W201, W460, Landrovers en grote amerikanen.
Omkat met de W123 was slechts op kleine schaal,... een eind jaren 70 W123 verschilde niet veel met een 1983 exemplaar.
Juist de kaalheid van de eerste type's W124 en de volle W124 van de jaren 90 zorgde er voor dat met een belastingvrije wagen dagelijks kon rijden met alle luxe van dien.
Juist die massa-omkat en het dagelijks (veel km's) rijden met diesel en LPG jonge belastingvrije wagens is de oorzaak van het afschaffen.
-
StijnTheRock
Vandaag heb ik mijn auto wat beter leren kennen. Als groene rooky heb ik een aansteker contraplugplug in de kofferbak gezet op DC, zo kan ik weer genieten van de koelbox. [IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/05/04/a3a6equq.jpg[/IMG]
Daarna de usb hub in het bakje achter de middenconsole. Alle draadjes netjes weggewerkt natuurlijk.[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/05/04/a2y4unyn.jpg[/IMG]
:lol:
Daarna de usb hub in het bakje achter de middenconsole. Alle draadjes netjes weggewerkt natuurlijk.[IMG]http://img.tapatalk.com/d/14/05/04/a2y4unyn.jpg[/IMG]