Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
-
Stersteen
Re: Wat heb je vandaag aan je W124 gedaan???
Vandaag APK voor 2 jaar! Ongelooflijk dat dit 30 jaar oud is. Wat een kwaliteit. Prachtig.
- Bijlagen
-
- 20150805_211613-1.jpg (148.12 KiB) 3176 keer bekeken
-
Yetvart
Aangezien er een ritje Parijs zat aan te komen (ondertussen al weer terug) , vorige week toch maar een paar zaken aangepakt die hard nodig waren voor mijn 280TE (92") en APK was ook al aan de beurt.
Belangrijkste waren de veerbollen , deze waren echt op en auto stuiterde als een Harley hardtail bij ieder
verkeersdrempel. Deze online besteld en laten doen , maar wat een verschil is dat weer , wagen lijkt wel een
vliegend tapijt !!!
Al een tijdje heeft de auto veel minder vermogen en wilde niet doortrekken in toeren, en als ik gas gaf klonk er
een hard sissend geluid van achteren.Tegelijkertijd was het verebruik flink opgelopen. Ook bij stationair draaien
schommelt het toerental tussen 800 en 1300 tpm. Voor mijn gevoel leek het wel of de uitlaat verstopt zat.
Toevallig flikkerde 2 weken geleden bij een drempel mijn einddemper eraf (uitlaatophangrubbers zijn slecht
tegenwoordig en drogen snel uit en de harde vering hilep ook een handje ) . En hierdoor scheurde de uitlaat tussen
1e en 2e demper deels door en wat denk je ? .....opeens leek ie meer lucht te hebben. En hield bijna niet meer in bij
accelereren . Dus meteen langs Albatros ijmuiden gereden en einddemper bleek er zelfs nogal opgeblazen onder te
hangen
Was van binnen weggerot en door de scheur in de pijpen moesten beide dempers vernieuwd.
Aldus onderdelen besteld en afspraak gemaakt voor na het weekend. Ondertussen zelf luchtfilter en bougies vernieuwd
waarbij ik bij het wisselen van de bougies op een verrassing stuitte. Na de luchtpijp en de kap van kleppendeksel te
hebben verwijderd trok ik de 1e bougiedop los en deze droop van de motorolie !!??
En toen ik in het bougie gat
keek bleek de bougie bijna helemaal onde de olie te staan. Naar mijn weten hebben we bij deze motoren geen
oliegekoelde bougies toch
En verder bleek dit ook het geval bij de volgende 3 bougies. De laatste 2 waren wel droog.
Het werd wel steeds minder van voor naar achteren en de enige conclusie die ik hieraan kan verbinden is dat er in het
verleden iemand flink met olie gemorst moet hebben bij olie bijvullen en dat dit tussen de kieren van het deksel moet
zijn gesijpeld. Het was een tijdrovend klusje om eerst met keukenpapier alle olie eerst op te laten zuigen door er
steeds stukje in te proppen en zo de boel leeg te krijgen alvorens er een bougie kon worden verwijderd. Verder bleek
een bougie wissel wel nodig aangezien de elektrodes flink weggebrand waren. Na dit alles hoopte ik dat het probleem
met slecht lopen en weinig trekkracht verholpen was maar helaas is dit maar ten dele het geval. Doortrekken in toeren
gaat al veel beter maar nog steeds slecht respons op gas geven en schommelend toerental bij stationair is nog steeds
aanwezig. Dus nu maar weer verder zoeken.... evt zou het de lucht-massa sensor kunnen zijn heb ik als hint gekregen
maar hoe kom ik daar achter ? Bij de APK keuring vorige week de motor aan de diagnose gehangen en van alles
doorgemeten maar er kwam niets behalve een te hoog CO. Deze is nu afgesteld maar stationair lopen is eigenlijk alleen
maar slechter geworden
Evt tips naar waar ik het nog kan zoeken zijn uiteraard welkom via een PB.
Belangrijkste waren de veerbollen , deze waren echt op en auto stuiterde als een Harley hardtail bij ieder
verkeersdrempel. Deze online besteld en laten doen , maar wat een verschil is dat weer , wagen lijkt wel een
vliegend tapijt !!!
Al een tijdje heeft de auto veel minder vermogen en wilde niet doortrekken in toeren, en als ik gas gaf klonk er
een hard sissend geluid van achteren.Tegelijkertijd was het verebruik flink opgelopen. Ook bij stationair draaien
schommelt het toerental tussen 800 en 1300 tpm. Voor mijn gevoel leek het wel of de uitlaat verstopt zat.
Toevallig flikkerde 2 weken geleden bij een drempel mijn einddemper eraf (uitlaatophangrubbers zijn slecht
tegenwoordig en drogen snel uit en de harde vering hilep ook een handje ) . En hierdoor scheurde de uitlaat tussen
1e en 2e demper deels door en wat denk je ? .....opeens leek ie meer lucht te hebben. En hield bijna niet meer in bij
accelereren . Dus meteen langs Albatros ijmuiden gereden en einddemper bleek er zelfs nogal opgeblazen onder te
hangen
Aldus onderdelen besteld en afspraak gemaakt voor na het weekend. Ondertussen zelf luchtfilter en bougies vernieuwd
waarbij ik bij het wisselen van de bougies op een verrassing stuitte. Na de luchtpijp en de kap van kleppendeksel te
hebben verwijderd trok ik de 1e bougiedop los en deze droop van de motorolie !!??
keek bleek de bougie bijna helemaal onde de olie te staan. Naar mijn weten hebben we bij deze motoren geen
oliegekoelde bougies toch
Het werd wel steeds minder van voor naar achteren en de enige conclusie die ik hieraan kan verbinden is dat er in het
verleden iemand flink met olie gemorst moet hebben bij olie bijvullen en dat dit tussen de kieren van het deksel moet
zijn gesijpeld. Het was een tijdrovend klusje om eerst met keukenpapier alle olie eerst op te laten zuigen door er
steeds stukje in te proppen en zo de boel leeg te krijgen alvorens er een bougie kon worden verwijderd. Verder bleek
een bougie wissel wel nodig aangezien de elektrodes flink weggebrand waren. Na dit alles hoopte ik dat het probleem
met slecht lopen en weinig trekkracht verholpen was maar helaas is dit maar ten dele het geval. Doortrekken in toeren
gaat al veel beter maar nog steeds slecht respons op gas geven en schommelend toerental bij stationair is nog steeds
aanwezig. Dus nu maar weer verder zoeken.... evt zou het de lucht-massa sensor kunnen zijn heb ik als hint gekregen
maar hoe kom ik daar achter ? Bij de APK keuring vorige week de motor aan de diagnose gehangen en van alles
doorgemeten maar er kwam niets behalve een te hoog CO. Deze is nu afgesteld maar stationair lopen is eigenlijk alleen
maar slechter geworden
Evt tips naar waar ik het nog kan zoeken zijn uiteraard welkom via een PB.
-
Rick Huzink
Nog steeds op zoek naar een viscokoppeling voor een 420. Nieuw best an de prijs. Miss volgende week velgen ophalen. En dan nog een smok knipperlicht zien te vinden.
Grtn Rick
Grtn Rick
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Automaat olie en filter en pakking ververst, ging me in hoofdzaak om de pakking, zweette teveel.
Met opzet niet spoelen, ben daar geen voorstander van.
Met opzet niet spoelen, ben daar geen voorstander van.
-
RolandKersten
- Gold Boarder

- Roepnaam: Roland
- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Subwoofer ingebouwd onder bijrijders stoel
We hebben weer goed geluid!
Kijk verder maar bij "how to".
Roland
We hebben weer goed geluid!
Kijk verder maar bij "how to".
Roland
- Bijlagen
-
- sub op plaats.jpg (794.24 KiB) 3653 keer bekeken
-
Hiemhoff
- Silver Boarder

- Roepnaam: Herman
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes Vario 613
Eergisteren de APK gehad bij garage de Jong in Ruinen.
Geen bijzondere dingen geconstateerd, wel setje nieuw rubber van Michalin, remblokjes van Mercedes en de automaat olie ververst.
De rechter achter lamp deed het niet. Stond 9 volt op wat onvoldoende is. Nu is de lamp met een draadje door verbonden met de linker lamp. Volgens de garage zou het een kabelbreuk kunnen zijn die in het vocht ligt.
Geen bijzondere dingen geconstateerd, wel setje nieuw rubber van Michalin, remblokjes van Mercedes en de automaat olie ververst.
De rechter achter lamp deed het niet. Stond 9 volt op wat onvoldoende is. Nu is de lamp met een draadje door verbonden met de linker lamp. Volgens de garage zou het een kabelbreuk kunnen zijn die in het vocht ligt.
- Hutch
- Silver Boarder

- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Vandaag na een lange voorbereiding uiteindelijk mijn 6 gloeispiralen vervangen.
De zwarte dame staat geschorst in de loods thuis en mag mij gelukkig prijzen met een garage waar mijn twee dames inpassen.
Ik had mijn spiralen al meermalen ingespoten met wd 40 om ze gangbaar te maken.
Omdat ik er toch niet meer rij maar soms moet ik haar verplaatsen, had ik niet zo een haast en dacht bij mijzelf als ik ze maar los krijg.
Uiteindelijk afgelopen zondag eraan begonnen en van voor naar achteren en het ging redelijk goed tot je bij de achterste bij het schutbord bent aangekomen.
Ik heb deze ook los gekregen met een ringsleutel maar heb wel de luchtfilterkast eruit gehaald wel zo handig.
Er zaten 5 Beru en 1 Bosch in en ga er dan ook vanuit dat de laatste nooit vervangen is.
Ze waren alle 6 kapot vandaar dat ze niet meer wilde starten.
6 nieuwe Bosch spiralen besteld en vandaag lekker opnieuw gemonteerd en lekker in de koper vet gezet voordat ik ze erin heb gedraaid.
De startmoter wilde rondgaan maar was niet nodig ze gromde en roffelde weer als van ouds.
Geweldig dat geluid van de 6 cylinder.
Maar volgend jaar mag ze weer in de zomer buiten spelen.
Mvg Hutch
De zwarte dame staat geschorst in de loods thuis en mag mij gelukkig prijzen met een garage waar mijn twee dames inpassen.
Ik had mijn spiralen al meermalen ingespoten met wd 40 om ze gangbaar te maken.
Omdat ik er toch niet meer rij maar soms moet ik haar verplaatsen, had ik niet zo een haast en dacht bij mijzelf als ik ze maar los krijg.
Uiteindelijk afgelopen zondag eraan begonnen en van voor naar achteren en het ging redelijk goed tot je bij de achterste bij het schutbord bent aangekomen.
Ik heb deze ook los gekregen met een ringsleutel maar heb wel de luchtfilterkast eruit gehaald wel zo handig.
Er zaten 5 Beru en 1 Bosch in en ga er dan ook vanuit dat de laatste nooit vervangen is.
Ze waren alle 6 kapot vandaar dat ze niet meer wilde starten.
6 nieuwe Bosch spiralen besteld en vandaag lekker opnieuw gemonteerd en lekker in de koper vet gezet voordat ik ze erin heb gedraaid.
De startmoter wilde rondgaan maar was niet nodig ze gromde en roffelde weer als van ouds.
Geweldig dat geluid van de 6 cylinder.
Maar volgend jaar mag ze weer in de zomer buiten spelen.
Mvg Hutch
-
Bo1977
Vandaag mijn automatische antenne gefixt, toen ik de auto kocht stond de antenne tot zijn eerste stand uitgeschoven en als ik mijn radio aanzette hoor je t motortje draaien maar gebeurde niks, antenne uitgebouwd uit elkaar gedraaid, zat helemaal vol met opgedroogde rotzooi dit goed schoon gemaakt en ingevet, aangesloten en de antenne doet t weer.
Oja, nieuwe voorruit ligt erin ,, GerW124 nogmaals bedankt kennis van jouw heeft perfect werk geleverd.
Oja, nieuwe voorruit ligt erin ,, GerW124 nogmaals bedankt kennis van jouw heeft perfect werk geleverd.
Laatst gewijzigd door Bo1977 op ma aug 24, 2015 12:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
l.vh
Dit weekend de ruitensproeiers uitgekuist. 3 van de 4 deden het niet meer. Met azijn en een elektriciteitsdraad.
Koplamp units er uit gedaan. Glas er af gehaald en de reflectoren met een zachte doek proper gemaakt. Er lag een fijn laagje stof op, maar maakt wel een wereld van verschil.
Het lederen interieur opgefrist met lederdressing. Terug een mooie zwarte kleur gekregen, ervoor zat er een grijze schijn op.
Groetjes
Koplamp units er uit gedaan. Glas er af gehaald en de reflectoren met een zachte doek proper gemaakt. Er lag een fijn laagje stof op, maar maakt wel een wereld van verschil.
Het lederen interieur opgefrist met lederdressing. Terug een mooie zwarte kleur gekregen, ervoor zat er een grijze schijn op.
Groetjes
-
Gertaap
- Junior Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Nee
- Contacteer:
Een flinke klus, maar dankzij het Forum wist ik hoe ik het aan moest pakken:
- achterslot van contactslot vervangen wegens vage klachten aanjager en airco, en van lieverlee de aanjager er toch ook maar uit
Hele dashboard open, en stuurslot eruit etc. en toch maar een nieuw elektrisch deel gekocht, ivm slijtage aan het aluminum en wat ingebrande contactjes. Toen helaas nog steeds geen aanjager: hele aanjagermotor moest eruit. Jullie kennen de klappen van de zweep: paravaan, rubbers, ruitenwisser en dan de behuizing open en dat ding eruit
Toen lagers gesmeerd en gangbaard gemaakt, en alvast een nieuwe besteld, want dit is denk ik iets wat terug gaat komen, en niet met wat kruipolie en lagervet duurzaam op te lossen is, dus ik mag binnenkort het hele verhaal nog een keer doen
Al met al een mooie dag, en altijd fijn dat de wagen het weer prachtig doet, inclusief airco en alles lekker schakelt met dat nieuwe contactslot onderdeel.
Dank voor de vele informatie op het forum!
- achterslot van contactslot vervangen wegens vage klachten aanjager en airco, en van lieverlee de aanjager er toch ook maar uit
Hele dashboard open, en stuurslot eruit etc. en toch maar een nieuw elektrisch deel gekocht, ivm slijtage aan het aluminum en wat ingebrande contactjes. Toen helaas nog steeds geen aanjager: hele aanjagermotor moest eruit. Jullie kennen de klappen van de zweep: paravaan, rubbers, ruitenwisser en dan de behuizing open en dat ding eruit
Toen lagers gesmeerd en gangbaard gemaakt, en alvast een nieuwe besteld, want dit is denk ik iets wat terug gaat komen, en niet met wat kruipolie en lagervet duurzaam op te lossen is, dus ik mag binnenkort het hele verhaal nog een keer doen
Al met al een mooie dag, en altijd fijn dat de wagen het weer prachtig doet, inclusief airco en alles lekker schakelt met dat nieuwe contactslot onderdeel.
Dank voor de vele informatie op het forum!
- Henk Lith
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985 - Locatie: Utrecht
Goed gedaan Gert?,
Misschien kan je er een leuke "howto" van maken, al hoewel het kan zijn dat ik er ooit al eens gezien heb, maar goed, toch altijd leuk he.
Groet, Henk
Misschien kan je er een leuke "howto" van maken, al hoewel het kan zijn dat ik er ooit al eens gezien heb, maar goed, toch altijd leuk he.
Groet, Henk
-
Rick K
Dacht even de schijven en blokken te verwisselen achter, gezien de auto trilde met het remmen. Voor waren ze al vervangen, achter nog niet dus.
Helaas niet de goeie schijven. Met een hoop geweld de oude eraf geslagen, die ik later weer terug moest plaatsen.
Tot mijn grote verbazing... trillen de remmen nu niet meer!
Helaas niet de goeie schijven. Met een hoop geweld de oude eraf geslagen, die ik later weer terug moest plaatsen.
Tot mijn grote verbazing... trillen de remmen nu niet meer!
-
GekkeHenkie
Dan is bij het monteren waarschijnlijk de naaf niet gied schoongemaakr
- Mercedes_W202
- Silver Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 300TD Turbo
- Bouwjaar: 1995
- Opmerkingen / andere wagens.: W202 C200D 1993
& Mini Cooper 1.3 1991
Orginele brandblusser en ablagebox er weer in gezet
Beter Een Goed Kort Leven, Dan Een Slecht Lang Leven
De mortuis nil nisi bene
De mortuis nil nisi bene
-
Rick K
Ja, maar wel vreemd alsnog. Want ik heb met een flinke hamer aardig lopen meppen om de schijf eraf te krijgen...GekkeHenkie schreef:Dan is bij het monteren waarschijnlijk de naaf niet gied schoongemaakr
-
Cashforce
Alles wat bij te vullen valt bijgevuld 
- Henk Lith
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985 - Locatie: Utrecht
Ha ha,, goed idee, man ik schenk ook nog even bij,, zuhm wohl!
Groet, Henk
Groet, Henk
-
Hanegem
Niet echt zelf gedaan, maar afgelopen vrijdag het kofferbak rubber bij Klasse Klassiek laten vervangen. De oude zat heel strak en stevig gelijmd, maar is heel zorgvuldig verwijderd. De nieuwe er in geplakt. Alle rommel van de oude lijn heel netjes schoongemaakt. Kofferbak volledig uitgezogen. De Rode Barones heeft weer een strakke rand. Het oude rubber was aan de bovenkant gescheurd door mijn eigen stomme schuld. Was weer klasse werk van onze sponsor.
- Stofzuigerman
- Silver Boarder

- Roepnaam: Paul
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1987
- Opmerkingen / andere wagens.: Toyota FJ40
Rechterfuseekogel vervangen. Kost ff tijd voordat je erbij kan ( moest bv ook een brakeplate verwijderen om bij de kogel te komen )en dan met een speciale pers de kogel eruit persen en een nieuwe erin. Linker kogel gaat volgend weekend vervangen worden.
-
RolandKersten
- Gold Boarder

- Roepnaam: Roland
- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Tja wat heb ik gedaan...
Mocht bij mijn goede vriend Ron 2 weken gebruik maken van zijn garage!
Incl gereedschap, en hulp bij het lassen.
Wat wil je nog meer, dus eeuwig dankbaar!
Maar hier de lijst:
achterklep draadboom gemaakt
slang ruitensproeier vervangen
alles werkt weer!
roest achterklep weggehaald, gelast en gespoten
lus aan achterklep voor extra bankje
achterklep binnenzijde ingespoten ML
antenne gemaakt
motorkabelboom vervangen
nieuwe bougies
nieuw luchtfilter
laswerk aan wielophanging voor
kitten, tectiel en ML erover.
koplamp rechts dichtgekit
Electrisch raam mechanisme links voor gemaakt
electrische ramen gesmeerd van alle deuren
binnenkant deuren met ML ingespoten
voorschermen ingespoten met ML
achterzijde ruimtes en raam lijsten ingespoten met ML
remschijven vervangen voor, trillen niet meer!
steenslag moterkap bijgewerkt
pff.... klaar na 2 weken elke avond gewerkt te hebben.
stil to do lijstje
middendemper vervangen
linker koplamp kitten.... vergeten
airco checken plus filters vervangen.
links achter lager...
Maar... hij rijdt nu weer als nieuwd!
ALs laatse toch wat fotokes.
Niet veel, domweg geen tijd voor genomen en die tering telefoon was weer leeg...
Nu zijn het ook niet zo'n dramatische dingen.
Wel de kabelboom van de achterklep, maar dat is snel vergeten nu alles werkt.
Dus bij deze....
Roland
Mocht bij mijn goede vriend Ron 2 weken gebruik maken van zijn garage!
Incl gereedschap, en hulp bij het lassen.
Wat wil je nog meer, dus eeuwig dankbaar!
Maar hier de lijst:
achterklep draadboom gemaakt
slang ruitensproeier vervangen
alles werkt weer!
roest achterklep weggehaald, gelast en gespoten
lus aan achterklep voor extra bankje
achterklep binnenzijde ingespoten ML
antenne gemaakt
motorkabelboom vervangen
nieuwe bougies
nieuw luchtfilter
laswerk aan wielophanging voor
kitten, tectiel en ML erover.
koplamp rechts dichtgekit
Electrisch raam mechanisme links voor gemaakt
electrische ramen gesmeerd van alle deuren
binnenkant deuren met ML ingespoten
voorschermen ingespoten met ML
achterzijde ruimtes en raam lijsten ingespoten met ML
remschijven vervangen voor, trillen niet meer!
steenslag moterkap bijgewerkt
pff.... klaar na 2 weken elke avond gewerkt te hebben.
stil to do lijstje
middendemper vervangen
linker koplamp kitten.... vergeten
airco checken plus filters vervangen.
links achter lager...
Maar... hij rijdt nu weer als nieuwd!
ALs laatse toch wat fotokes.
Niet veel, domweg geen tijd voor genomen en die tering telefoon was weer leeg...
Nu zijn het ook niet zo'n dramatische dingen.
Wel de kabelboom van de achterklep, maar dat is snel vergeten nu alles werkt.
Dus bij deze....
Roland
- Bijlagen
-
- van de 12 draden, 4 compleet gebroken en 4 beschadigd. Dus 4 nog heel..
- DSC_0781.jpg (410.56 KiB) 3530 keer bekeken
-
- Afknippen en voor de knik aan elkaar gesoldeerd en krimpkous eromheen
- DSC_0784.jpg (390.4 KiB) 3530 keer bekeken
-
- Draden van een sloper die aan de binnenzijde zit, op maat geknipt. deze dus gesoldeerd.
- DSC_0782.jpg (461.36 KiB) 3530 keer bekeken
-
- Haalde de ruit eruit voor een roestplekje onder het rubber vlak bij de ster. maar er zat nog meer... vooral in de rechter hoek. Dit was compleet rot. dus gelast door Ron
- DSC_0785.jpg (456.71 KiB) 3530 keer bekeken
-
- Afgelopen weekend lekker in de zon met de klep op standje 90 graden. de moterbekabeling vervangen. Even zitten vloeken op een stekkertje midden onder het inlaatspruitstuk, kon ik niet bij... maar iemand met wat dunnere armen wel.. dus gefixt en op mijn gemak alles weer gemonteerd. En natuurlijk starten! maar.... ook ik maak fouten.. 1 vacuum slangetje vergeten van de automaatbak.
- IMG-20150927-WA0000.jpeg (401.72 KiB) 3530 keer bekeken