Eigenlijk wil ik helemaal niet reageren maar ik doe het toch.
We rijden allemaal in dezelfde auto, iedere met zijn eigen reden maar zouden we dan niet gewoon een ieder in zijn waarde moeten laten en allemaal met de neuzen dezelfde kant op moeten staan?
Het was zo in de romeinse tijd, middeleeuwen en nu nog steeds: Verdeel en heers!
Als we nu als klein groepje W124 liefhebbers (of het nu belastingvrij is voor de goedkoopte, of omdat hij lekker rijdt of omdat je hem mooi vindt of wat voor reden dan ook) al niet elkaar in onze waarde kunnen laten, dan vind je het toch niet vreemd dat de regering "wint"?
We hebben iets meer als 4000 leden waarvan er een klein gedeelte (een paar honderd en dan zit ik al ruim) actief is en zelfs die vallen mekaar af. Geen wonder dat er niets van de grond komt als je het over een grotere massa uitspreidt.
En qua profiteurs, als er in de Formule 1 een maas in de regels (wet) zit wordt dat ook gebruikt totdat het dicht getimmerd wordt, als je op een slimme manier iets meer belasting terug kan krijgen omdat er een maas in de regelgeving (wet) zit dan vindt niemand je een profiteur maar ben je ineens slim en wil een andere ook weten hoe dat werkt.
Dus omdat deze regelgeving (wet) er was met de mazen die er waren ben je ineens wel een profiteur?
Ben zelf ook begonnen als "profiteur" (zo zie ik het niet, deed netjes wat er in de regelgeving stond), we gingen van 15 km naar 70 km enkele reis naar het werk ivm verhuizing. Om mijn brandstof kosten te compenseren een (toen bijna) belastingvrije W124 diesel gekocht. Achteraf heb ik veel meer geld in de Nederlandse economie gestopt (elk jaar ongeveer het dubbele van eventuele wegenbelasting) als dat ik gedaan zou hebben als ik een nieuw klein autootje gekocht zou hebben. Simpelweg omdat er veel meer (achterstallig) onderhoud aanzit aan een auto van 27 jaar.
Waarom ben je wel een profiteur als je belastingvrij een oldtimer rijdt maar niet als je een klein autootje koopt dat ook belastingvrij is?
Vind het ook heel vervelend dat de grens naar 40 jaar is, had op 30 gerekend (europees) en om dan nog een jaar of 2,5 weer wegenbelasting te betalen had vervelend geweest maar niet onoverkomelijk.
Vervelend omdat er nog genoeg aan de auto gedaan moest worden maar te overbruggen.
40 jaar is echter te lang dus vandaar ook dat de Benz achter in de tuin in de partytent staat, ben er nog niet uit wat ik er mee ga doen, mijn vrouw wil hem kostte wat kost houden, ik ben wat nuchterder en wil hem best ook houden natuurlijk maar 13 jaar achter in de tuin is ook zowat, wordt hij niet beter van.
Zou er een benzine blok in kunnen hangen, leuk om te doen, aan de andere kant is het ook maar een auto, een gebruiksvoorwerp. Ben ook niet zo merk gebonden, of er nu Mercedes? Ford, Trabant of wat dan ook opstaat, als er techniek inzit heeft het mijn interesse. Als het aan mij zou liggen zou ik op een jankende 2-takt (Honda NS400 of Yamaha RD500 of Honda CR500 of Yamaha YZ500, tot achter je oren onder de modder

.) rijden, vind ik nog steeds de mooiste techniek en het mooiste geluid. Vind het ook erg jammer dat die uit de wegracerij en motocross verdwenen zijn.
Nou, een beetje afdwaling erin maar moraal van het verhaal, om wat voor reden je ook een W124 hebt of had, laat een ander in zijn waarde en accepteer elkaar zoals we zijn en wordt geen lid van stichting eigenbelang maar probeer naar het grote geheel te kijken, alleen dan kun je samen sterk staan!