Niet starten bij koudere nachten (300E)
- Henk Lith
- Platinum Boarder

- Berichten: 674
- Lid geworden op: do apr 30, 2015 7:47 pm
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985 - Locatie: Utrecht
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Hoi Ilyas, misschien handig als je voor jouw specifieke probleem ook even een appart toppic start.
Is voor ons allemaal weer om van te leren en dan is het ook weer wat makkelijker zoeken natuurlijk.
Groet, Henk (met eveneens een 300SE van 1985!)
Is voor ons allemaal weer om van te leren en dan is het ook weer wat makkelijker zoeken natuurlijk.
Groet, Henk (met eveneens een 300SE van 1985!)
-
aras
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Hier ook slecht starten met een 300E. In mei al nieuwe kabels, verdeelkap en bougies. Afgelopen week de terugslagklep in de brandstofleiding laten vervangen en het CO laten afstellen.
Ik heb mij wat in zitten lezen, nu kan de tankontluchting de boosdoener zijn of het overspanningsrelais. Voor het starten de tankdop eraf gedraaid met een behoorlijke sis, maar nog steeds 15 SEC doorstarten. Van de week maar eens achter een overspanningsrelais aan.
Hopen dat dat het is, mijn vrouw dreigt een Prius te kopen, die begint klaar te zijn met "die oude bakken"
Iemand nog tips voor de 300E?
Ik heb mij wat in zitten lezen, nu kan de tankontluchting de boosdoener zijn of het overspanningsrelais. Voor het starten de tankdop eraf gedraaid met een behoorlijke sis, maar nog steeds 15 SEC doorstarten. Van de week maar eens achter een overspanningsrelais aan.
Hopen dat dat het is, mijn vrouw dreigt een Prius te kopen, die begint klaar te zijn met "die oude bakken"
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Berichten: 1925
- Lid geworden op: vr dec 23, 2011 4:57 pm
- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Je tank ontluchting (Benzine auto) gaat toch via het koolstof filter? Die kan ook verstopt zitten.
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Ik ben wat laat met reageren maar nieuwe kap+rotor gemonteerd maar de problemen blijven... Slecht starten bij koude motor en als ie op temperatuur is regelmatig stotteren. Net nieuwe bougies gehaald (op kenteken) en kreeg NGK BPR6ES mee... Maar als ik online zoek op bougies en kenteken staat die er niet bij...
-
Prometheus
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Je moet m.i. de BP6EFS hebben. De BPR... hebben een (onstorings)weerstand, maar dat geeft in onze auto's juist een minder krachtige vonk.
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
@ Sander en Patrick
Onder het luchtfilterhuis tussen de 3e en 4e injector zit de koudstartinjector (lichtblauw/groen) stekkertje.
haal dat stekkertje eens los en ga hier eens een paar dagen mee rijden....vaak is de koudstartinjector vervuild waardoor hij slecht gaat functioneren hij verneveld niet meer waardoor er 1 of2 bougies te nat worden.
gewoon even proberen ..kost niets..en ik rijdt al jaren zo rond...gewoon omdat hij dan vlotter start in de ochtend.
En Patrick zit de verdeelkap er wel goed op ? zit het koolstof stiftje op zij plaats...anders zou je toch echt eens even de potmeter moeten doormeten...die is dan ook verdacht met dat stotteren bij warme motor.....eerst andere bougies halen want die zijn niet goed.
gr Ron
Onder het luchtfilterhuis tussen de 3e en 4e injector zit de koudstartinjector (lichtblauw/groen) stekkertje.
haal dat stekkertje eens los en ga hier eens een paar dagen mee rijden....vaak is de koudstartinjector vervuild waardoor hij slecht gaat functioneren hij verneveld niet meer waardoor er 1 of2 bougies te nat worden.
gewoon even proberen ..kost niets..en ik rijdt al jaren zo rond...gewoon omdat hij dan vlotter start in de ochtend.
En Patrick zit de verdeelkap er wel goed op ? zit het koolstof stiftje op zij plaats...anders zou je toch echt eens even de potmeter moeten doormeten...die is dan ook verdacht met dat stotteren bij warme motor.....eerst andere bougies halen want die zijn niet goed.
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
- Blauweaaf
- Gold Boarder

- Berichten: 460
- Lid geworden op: do apr 07, 2011 5:45 pm
- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1987
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 205 1.1 1988
- Locatie: Arnhem
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Ha, Prius kopen. Heeft mijn vrouw ook gedaan. Leuke combi met zo'n oude diesel ernaast.
Wel beetje duur, maar goed.
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Hee rojo, hij loopt weer als een nieuwe! En je zult het niet geloven.... 6 nieuwe bougies en weg was het probleem haha, maar goed dan is de rest ook vast vernieuwd
alleen starte die vanmorgen weer beroerd.. Maar jij zegt dus stekker van koudestart injector eraf? Het kan ook bijna nergens anders aanliggen als de injector of het (made in hungary) OVP relais achter de accu. Thnx in ieder geval allen, en met die stekker eraf kan dus (geen) kwaad?
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
(Prometheus) waren inderdaad de verkeerde bougies, de beste man van de shop waar ik was had niet goed gekeken. Ik heb later dus terug gebeld omdat ze niet goed waren en er nam een grietje op die gelijk zei, het is een import auto en hij heeft de verkeerde motorcode aangehouden.. Hahaha slim vrouwtje
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Deze stekker Ron?
- Bijlagen
-
- image.jpeg (161.71 KiB) 1190 keer bekeken
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
En ja hoor, na twee dagen heerlijk stotterloos zweven begon ie net weer lichtelijk met inhouden... Pfffff we zoeken weer verder!
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Patrick heb je een multimeter ?
Zoja meet even de potmeter door (staat genoeg over geschreven hier op het forum) en meet dan even het voltage op pin 2 en 3 van de X11 connector (bij warme motor 87 gr ).
en ja dat is de stekker Patrick...maar dat lost het stotterprobleem niet op.
Gr Ron
Zoja meet even de potmeter door (staat genoeg over geschreven hier op het forum) en meet dan even het voltage op pin 2 en 3 van de X11 connector (bij warme motor 87 gr ).
en ja dat is de stekker Patrick...maar dat lost het stotterprobleem niet op.
Gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Ja als ik van de week weer thuis ben ga ik er weer mee verder, ben nu in het ziekenhuis voor een hersenoperatie. Stond helaas al langer gepland dus eerst dit.
Ik ga bij terugkomst ook bij de regulator van de dynamo bekijken. Als deze slecht zijn kan de accuspanning te laag zijn waardoor er allerlei rare storingen ontstaan.
Ik ga bij terugkomst ook bij de regulator van de dynamo bekijken. Als deze slecht zijn kan de accuspanning te laag zijn waardoor er allerlei rare storingen ontstaan.
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Berichten: 908
- Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Rotterdam
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Beterschap Patrick.
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Bedank Ron... Gaat goed komen, morgenvroeg 8:00 ben ik den eerste!
Tot snel mannen
Tot snel mannen
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nee is even een kink in de kabel om het zo maar te noemen, morgen middag weet ik hoe ik eruit ben gekomen en wat ik niet meer kan of opnieuw moet leren. Maar goed ik ben een jonge (verder) gezonde vent met een sterke wil dus ik voorzie niet teveel consequenties...
-
124026
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Ik heb een tijd geleden meegemaakt dat mijn 260E tijdens optrekken begon te stotteren; overspanningsrelais vervangen, kabels, bougies etc. allemaal vervangen maar het stotteren bleef... Pas nadat ik een nieuwe accu monteerde (nadat 'ie ├╝berhaupt niet meer startte) verdwenen alle problemen als sneeuw voor de zon!
Overigens startte de auto indertijd koud prima...
Overigens startte de auto indertijd koud prima...
-
Patje-300e
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
Nou daar was ik weer! Sorry voor de late reactie, maar ik was er even niet toe in staat. Ik heb de hersenoperatie inmiddels gehad en ben alweer sinds maandagmorgen thuis! Was allemaal ver boven verwachtingen gegaan dus ik ben een gelukkig man. Ik zit de komende weken noodgedwongen thuis, ten eerste omdat ik niet mag auto(vrachtauto) rijden, en natuurlijk gewoon omdat ik moet herstellen. Maar gaande tijd ga ik wel hier en daar (rustig) aan mijn fijne vriend W124 sleutelen.
Gr Patje
Gr Patje
- Henk Lith
- Platinum Boarder

- Berichten: 674
- Lid geworden op: do apr 30, 2015 7:47 pm
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985 - Locatie: Utrecht
Re: Niet starten bij koudere nachten (300E)
goed herstel gewenst Patrick,, het lijkt met toch niet niks allemaal
wie weet tot snel, op de baan! in je W124 of in je vrachtwagen
Groet, Henk
wie weet tot snel, op de baan! in je W124 of in je vrachtwagen
Groet, Henk


