Waarom koop je niet gewoon de auto die je het mooist vindt?
Genieten is misschien wel de beste investering

Ik ben het met je eens rond loos etc. Daarom ook dat wij voor een 320E kozen en niet voor een E xx0.Marcellus schreef:Een mopf 1 heeft meer de youngtimer/klassieker-uitstraling dan een mopf 2 met zijn wat suffe afgeronde mid-90's voorkant en saaie kleurloze (letterlijk) witte knipperlichten. Een 400 E is daarmee een stuk cooler dan een E 420, en dus ook duurder. Een 400 E is de ultieme wolf in schaapskleren. Een goede 400 E kost minimaal Ôé¼10000,- en zou ik persoonlijk nooit tweedehands in het zuinige Nederland kopen waar het stikt van de thuis-knutselaars die zelf het onderhoud wel even doen omdat dat zo lekker goedkoop is.

Die is dan wel plots een pak duurder geworden... Was hij in slechte staat toen hij oorspronkelijk verkocht werd?-SK- schreef:Die auto ken ik ook, reken er op dat die is verkocht voor Ôé¼ 2000
Waarom koop je niet gewoon de auto die je het mooist vindt?
Genieten is misschien wel de beste investering

Over smaak valt niet te twisten, zo denk ik er ook over.the swede schreef:Ik ben het met je eens rond loos etc. Daarom ook dat wij voor een 320E kozen en niet voor een E xx0.Marcellus schreef:Een mopf 1 heeft meer de youngtimer/klassieker-uitstraling dan een mopf 2 met zijn wat suffe afgeronde mid-90's voorkant en saaie kleurloze (letterlijk) witte knipperlichten. Een 400 E is daarmee een stuk cooler dan een E 420, en dus ook duurder. Een 400 E is de ultieme wolf in schaapskleren. Een goede 400 E kost minimaal Ôé¼10000,- en zou ik persoonlijk nooit tweedehands in het zuinige Nederland kopen waar het stikt van de thuis-knutselaars die zelf het onderhoud wel even doen omdat dat zo lekker goedkoop is.
Probleem is dat de 400E's in redelijke staat (en die geen US krellen zijn) wel erg zeldzaam op de markt worden. En gezien ze allemaal nu pas uit hun laagste punt qua waarde komen, ga je steevast met het risico zitten dat de laatste eigenaar geen liefhebber was en hem "on the cheap" ging onderhouden.
Zowieso, als ik een W124?(of eender welke andere Youngtimer) koop, dan koop ik liever wat goedkoper en vervang ik alle slijtage delen zelf.
Je weet nl. nooit of die laatste eigenaar echt wel zo secuur was in zijn onderhoud en onderdelen van goede kwaliteit kocht.
Wat ik wel merk, is dat de meeste autos hier op dit forum last hebben van roest, terwijl we er hier haast geen hebben die roestplekken hebben. Dus daar zit dan weer het voordeel van hier te kopen.