Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door Youpy »

Hoogste prijs accijns op benzine in Nederland

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... nederland/
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Het zal nog wel even duren voor het kwartje valt in den Haag.
Het punt waarop zwaarder belasten nog leidt tot meeropbrengst is al lang gepasseerd.
De MRB maatregel leidt tot minder inkomsten voor de schatkist, de accijnsverhoging eveneens.

Vluchteffect van dit beleid is op alle fronten merkbaar, niet alleen bestedingen over de grens.
Nog nooit hebben zoveel Nederlanders aangegeven liever buiten Nederland aan de slag te willen.
Dat zijn in de meeste gevallen talentvolle en kansrijke werknemers.
Hiemhoff
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Herman
Type wagen: 300TD Turbo
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes Vario 613

Bericht door Hiemhoff »

Nu Weekers is vertrokken ligt alle schuld bij hem. Iedereen is blij dat hij is vertrokken maar ondertussen is het werk gedaan en kan het kabinet met een schone lei verder gaan. Want het is allemaal de schuld van Weekers en die is vertrokken. Het lijkt mij nog al een geplande actie. Onze vrijheden worden lam gelegd stap voor stap. Ondertussen krijgt Weekers een zeer goed betaalde baan bij de EU of ergens anders let maar op. Ik vind de hele politiek een grote poppenkast die iedereen aan het lijntje houd. We zijn allemaal veel te goed gelovig met ons allen. Ik weet echt niet wat het doel is van onze regering maar ik heb sterk het gevoel dat onze vrijheden langzaam worden afgenomen. Waarom belasten we de grote multinationals niet een 0,1 procent meer en iedereen rijdt nu nog in een oldtimer in het rond.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

En nu is er weer een nieuwe die alles overneem zal niks veranderen helaas!.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Eric Wiebes zal na Weekers alleen maar een verbetering zijn, slechter dan weekers is vrijwel niet mogelijk.
Wiebes is een man van cijfers, die lijkt me niet in staat de serie blunders van Frans Weekers te herhalen.

De laatste stunt van Weekers was de toezegging de effecten van de accijnsverhoging na zes maanden te evolueren.
Deze wereldvreemde figuur besefte kennelijk niet dat het dan niet meer hoeft, dan zijn die ondernemers namelijk al failliet, hun personeel in de WW.
Dat soort blunders zie ik de nieuwe staatssecretaris nog niet maken.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Eerst zien dan geloven :wink:
Quinten

Bericht door Quinten »

Het zal niet uit de politiek of de elite-oldtimer verenigingen komen om Wiebes te bewegen er nog eens naar te kijken.
Maar ik denk dat Wouter van Embden en consorten nu wel met Wiebes een staatssecretaris tegenover zich hebben die beter kan luisteren en niet zo zelfingenomen is als die Weekers.
Dweezman
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Derek
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic

Mercedes w169 A160

Mercedes W124 300D

Bericht door Dweezman »

Ja, maar ook een stuk slimmer zal reageren. Weekers was zo aan het stuntelen dat een rechter uiteindelijk daar wel iets in ons voordeel over zou kunnen oordelen. Ik denk dat Wiebes zich een stuk beter kan wapenen.
great minds tank alike
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Bericht van vrijstellingoldtimert:

Het lijkt wellicht wat rustig van onze kant, maar schijn bedriegt, op verschillende vlakken wordt er hard gewerkt!

Bezwaar maken
Het is van groot belang dat u bezwaar maakt tegen de rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) die u ontvangen heeft of nog gaat ontvangen. Belangrijk is daarbij om de termijn in de gaten te houden waarbinnen u moet betalen. Deze termijn wordt op de rekenig genoemd en is normaal gesproken een maand na dagtekening van de rekening. Na betalen heeft u 6 weken de tijd om bezwaar te maken. U leest het goed, de bezwaartermijn gaat pas lopen NA betaling (bevestigd door de Belastingdienst). U dient dus eerst te betalen en vanaf het moment van betaling gaat de termijn van 6 weken in waarbinnen u bezwaar moet maken. Binnenkort (streefdatum 12-02-2014) kunt u via onze site een bezwaarschrift op maat laten maken. Lees hier meer over bezwaar maken en onze tool.

Stilte voor de storm
Zoals u weet heeft Frans Weekers ons niet toegestaan om gebruik te maken van de procedure massaal bezwaar, waarbij wij niet allen individueel bezwaar zouden hoeven maken. Naar onze mening was dit een poging ons te demotiveren ons recht te halen, maar daar geven wij niet aan toe! Het is daarom van belang dat iedereen met een oldtimer van 26 tot 40 jaar oud bezwaar gaat maken, zodra dat kan. De toch al overbelaste Belastingdienst, zal hopelijk overspoeld worden door onze bezwaarschriften, dat zal weer een teken zijn voor de politici dat deze maatregel absurd is.

Oldtimers op benzine
Eigenaars van oldtimers op benzine die onder de overgangsregeling vallen (bouwjaar 1974 t/m 1987), hoeven voorlopig niets te doen. Zij ontvangen op zijn vroegst eind april een rekening voor het kwarttarief, pas na betaling van die rekening kunt u bezwaar maken. Onze tool zal tegen die tijd ook geschikt zijn om bezwaar te maken tegen de overgangsregeling.

Eric Wiebes
Na het onafwendbare vertrek van Frans Weekers, heeft Eric Wiebes zijn functie als Staatssecretaris van Financien overgenomen. Wij hebben reeds een brief gestuurd naar hem met verzoek tot overleg, hierover later meer.

Rechtszaak
Samen met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen wordt ondertussen hard gewerkt aan het compleet krijgen van ons dossier, zodat zo snel als mogelijk de dagvaarding bij de landsadvocaat op de mat ligt.

U blijft van ons horen!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Wat te doen als je een LPG wagen van 1983 hebt en deze in dec. 2013 hebt geschortt? Ik heb geen aanslagbiljet voor de MRB ontvangen. Kan ik dan wel bezwaar maken? Of toch maar doen om tegen de huidige regelgeving te protesteren?
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door TurboPapagaai »

Bezwaar kan je maken na betaling.

Dat gaat dus niet lukken als de auto geschorst is.
Tenminste dat is wat ik uit hun mailing begrijp.
Heb zelf een 39 jarige auto geschorst staan.
Daar krijg ik ook geen rekening voor.
Als die van de zomer 40 wordt uit de schorsing en LPG erin.
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
Ophetwater

Ik denk dat je dan geen bezwaar kan maken. Je hebt toch iets nodig om bezwaar tegen te maken: een rekening! :-( Je zou hem dus moeten ontschorsen, als je bezwaar wil maken.
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Dat zou een heel duur bezwaar worden voor een LPG W124
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Het gaat om mijn Monza 2.5E van 1983. In dat jaar waren er nog geen W124 modellen, alleen W123.
Maar eerst uit de schorsing halen, vervolgens voor 3 maanden Ôé¼ 400,- betalen en dan een bezwaar maken ? Ach kom. Moet je maar zien of dat bedrag ooit terugkomt.........
Wat zit alles toch krom in Nederland.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Alles krom in Nederland ?
Niks nieuws helaas. :-)
Ophetwater

Marius28 schreef:Het gaat om mijn Monza 2.5E van 1983. In dat jaar waren er nog geen W124 modellen, alleen W123.
Maar eerst uit de schorsing halen, vervolgens voor 3 maanden Ôé¼ 400,- betalen en dan een bezwaar maken ? Ach kom. Moet je maar zien of dat bedrag ooit terugkomt.........
Wat zit alles toch krom in Nederland.
1 maand kan meen ik ook. Kost het je 133 + 24 euro schorsen. Ook een hoop geld. Maar je kan er ook nog wel ff mee wachten lijkt me.

Belastingdienst zal het bezwaar zeker ongegrond verklaren, met de mededeling dat ze de nieuwe wetgeving goed hebben toegepast. En daar hebben ze dan in mijn ogen, helaas, nog gelijk in ook. Het is maar een uitvoeringinstelling. Het probleem is de wet zelf, die niet deugd. De duitsers, belgen en andere landen hebben nog een constitutioneel hof, die slechte wetten naar de prullebak kan verwijzen. Wij niet, wij hebben daarvoor een eerste kamer, maar die lieden hebben hun positie schandelijk misbruikt door zich te laten leiden door politieke motieven. Maar ja, geen journalist die het de moeite waard vindt om daar eens in te duiken.

Ik zie ook nog niet hoe een rechter in beroep het bezwaar gegrond kan verklaren met de motivatie dat de wet zelf niet deugd. Desondanks doe ik wel mee aan het hele bezwaar gebeuren. Het ongenoegen moet geuit. En stille hoop dat die Bakhuyzen toch wel serieuze kans ziet op een overwinning ;-)
Loekaaz

Bericht door Loekaaz »

Je kan toch ook bezwaar maken op de kosten die je gemaakt hebt vanwege het schorsen? Of zie ik dat verkeerd?
DekkersJ
Expert Boarder
Expert Boarder
Roepnaam: Jacco
Type wagen: 230E
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Agila 1.2 Eco
Contacteer:

Bericht door DekkersJ »

Ja, dat zie je denk ik helemaal verkeerd.

Groet,
Jacco
Ophetwater

Marius28 schreef:Wat te doen als je een LPG wagen van 1983 hebt en deze in dec. 2013 hebt geschortt? Ik heb geen aanslagbiljet voor de MRB ontvangen. Kan ik dan wel bezwaar maken? Of toch maar doen om tegen de huidige regelgeving te protesteren?
Antwoord van VrijstellingOldtimer

Klopt, men kan alleen bezwaar maken wanneer een voertuig NIET geschorst is. Daarbij kan alleen bezwaar gemaakt worden nadat er betaald is. Vanaf het moment dat er betaald is heeft u 6 weken de tijd om bezwaar te maken.

Wanneer uw voertuig reeds geschorst is dient u een afweging te maken. U maakt alleen bezwaar tegen de betaling. Wanneer u geen bezwaar maakt (of kan maken) worden uw belangen wèl meegenomen in de rechtszaak.
GTturbo1971

Bericht door GTturbo1971 »

Misschien is deze informatie al eens gegeven maar even het volgende:

Stel ik koop een auto die in het kwarttarief valt en geef dit netjes aan. Ik verkoop mijn auto in november aan mijn vrouw ( uiteraard op hetzelfde adres ) die geeft aan dat ze gewoon het volle pond wil gaan betalen. Ze is hem echter in februari weer zat en verkoopt hem weer aan mij en ik geef uiteraard weer aan dat ik voor het kwarttarief ga. Wordt er dan naar naamsregistratie gekeken of adresregistratie ?

Groet,
Robin
Plaats reactie