Het zeldzame/schaarse optie topic
-
Ronald200TE
Re: Het zeldzame/schaarse optie topic
voor de liefhebbers van een passerhoorn knopje ik heb er eentje
-
Ronald200TE
dat zie je vaak bij Duitse W124 dan hebben ze wel een elektrisch schuifdak maar geen elektrische ramen,
nou heb ik me laten vertellen door een dealer dat ze bang zijn om het water de ramen niet open te kunnen doen
ik had zelf een 230 coup├® met alle opties maar geen elektrische ramen.
klinkt wel logisch
nou heb ik me laten vertellen door een dealer dat ze bang zijn om het water de ramen niet open te kunnen doen
ik had zelf een 230 coup├® met alle opties maar geen elektrische ramen.
klinkt wel logisch
- 230E
- Silver Boarder

- Roepnaam: Ewald
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Dat dak was na de W123?(in onze W124 dus) alleen elektrisch te bestellen.
Je verhaal van de dealer klinkt me inderdaad behoorlijk logisch; men vertrouwde dit soort gadgets bij te water raken nog niet heel erg toen.
Bij handmatige airco, was de standaard uitvoering elektrische ramen v├│├│r (geen keuze), je ziet vaak [net zoals bij de mijne) dat de achterportieren lekker moeten zwengelen.
Het kostte namelijk extra en tsja... bij te water raken, kun je ten minste nog achter zwengelen
Je verhaal van de dealer klinkt me inderdaad behoorlijk logisch; men vertrouwde dit soort gadgets bij te water raken nog niet heel erg toen.
Bij handmatige airco, was de standaard uitvoering elektrische ramen v├│├│r (geen keuze), je ziet vaak [net zoals bij de mijne) dat de achterportieren lekker moeten zwengelen.
Het kostte namelijk extra en tsja... bij te water raken, kun je ten minste nog achter zwengelen
Laatst gewijzigd door 230E op za jan 04, 2014 1:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gullwing
Latere versies ok meen vanaf Mopf2 geven ook warme lucht uit het middelste rooster wanneerRNRS001 schreef:Kan dat ding alleen maar koude lucht blazen? Ik zei het juist als grapje omdat ik altijd met 1 koude hand zat te sturen als de kachel aan stond en er vanuit ging dat dit defect was.
er verwarmen ipv koelen is gekozen met de temperatuur instelling.
De klacht over een koude rechterhand is kennelijk serieus genomen in Stuttgart..........
-
Gullwing
Er is echt geen standaard uitvoering van de W124. Alle opties werden per stuk aangekruist en besteld.230E schreef:
Paketten met opties zoals Elegance, Avantgarde etc werden pas geintroduceerd bij de W210.
Mijn 300TDT heeft wel airco maar geen elektrische ramen af fabriek.
Armoede? Niet echt er zit wel een elektrisch verstelbare stuurkolom in, die kostte toen een vermogen.
- Verstappen
- Diamant Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: N.n.b.
Hier ben je mis PaulGullwing schreef: Er is echt geen standaard uitvoering van de W124. Alle opties werden per stuk aangekruist en besteld.
Paketten met opties zoals Elegance, Avantgarde etc werden pas geintroduceerd bij de W210.
en versnellingshandle in leer,schuifkanteldak,zonnekleppen met spiegelverlichting,armsteun,E ruiten voor en achter,
uitstapverlichting,wortelnotenhout.metaliclak. het pakketjekoste een mooie ronde 5000 gulden, niet gek voor het gebodene.
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
- W124500E
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Michel
- Type wagen: 500E
- Bouwjaar: 1992
Deze heb ik in de middenarmsteun ingebouwd zittenQuinten schreef:Grappig: de optie waar je nu in de praktijk niets meer aan heb was de meest prijzige.![]()
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Automaat: Nee
Voordeel van pullman is dat de stof dikker is en minder slijtage gevoelig als de andere stoffen.
Ook in 93 bestonden er pakketten voor de W124 byv in België had je de cocoon paketten waar een vast aantal opties inzaten voor een mooie prijs
@230
Welke optie code is dat van die middenconsole bak?
Ook in 93 bestonden er pakketten voor de W124 byv in België had je de cocoon paketten waar een vast aantal opties inzaten voor een mooie prijs
@230
- Linfiel
- Silver Boarder

- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Starlet.
BMW 318i - Locatie: Den Helder
Ik heb nu leer erin en dat zijn de eerste stoelen deze zweven alle kanten op, maar nu weet ik zeker dat ik de set van pulman erin doe, heb dan alleen geen stoel verwarming meer maar dat is dan ook niet nodig denk ik.
Groet. linfiel.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

Stof is van zich zelf al stuk warmer dan leer. Met name in de winter is het toch wel fijn als je even de verwarming aan kan zetten. Mijn vriendin gebruikt hem wel vaker dan ik doe. Meestal heb ik een jas aan en dan merk je er minder van.
-
Joosjuh
Betreft: optie 331 ( middenconsole edelhout met cassettevak )Sebastiaancocoon schreef:
@230
Laatst gewijzigd door Joosjuh op vr jan 03, 2014 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

Die kende ik nog niet. Ik zie wel eens van die aftermarket dingen langskomen maar dat type zie ik voor het eerst
-
Gullwing
Verstappen schreef:Hier ben je mis PaulGullwing schreef: Er is echt geen standaard uitvoering van de W124. Alle opties werden per stuk aangekruist en besteld.
Paketten met opties zoals Elegance, Avantgarde etc werden pas geintroduceerd bij de W210., in 1994 kon je een Elegance pakket bestellen,met buitentemperatuurmeter,stuurwiel
en versnellingshandle in leer,schuifkanteldak,zonnekleppen met spiegelverlichting,armsteun,E ruiten voor en achter,
uitstapverlichting,wortelnotenhout.metaliclak. het pakketjekoste een mooie ronde 5000 gulden, niet gek voor het gebodene.
Weer wat geleerd.
Bij het sluiten van de markt heeft MB dus nog wat paketten aangeboden.
Daar vallen de cocoon uitvoeringen in België ook onder.
Gedurende het grootste deel van de produktie was het toch aan de klant met welke opties zijn auto werd uitgerust.
Dat leidde soms tot absurde combinaties.
Wat te denken van een W126 500SE met standkachel maar zonder airco.
Of een 500SEL met helder glas en draairamen, de ultieme "boekhouders" uitvoering.
-
Maykell
Hey sebas als je achter elect ramen monteer heb je ook het elegance pakket..
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

-
Erwin
Een andere zeldzame optie was de ashtray delete optie. Hierbij werd de asbak vervangen door een opbergvakje met aansluiting.
Ik denk dat deze optie weinig besteld werdt aangezien de middenconsole er niet mooier op wordt.
Ik denk dat deze optie weinig besteld werdt aangezien de middenconsole er niet mooier op wordt.
- 230E
- Silver Boarder

- Roepnaam: Ewald
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1991
Mijn optie van 1988 is niet 331, maar:Sebastiaancocoon schreef:
@230
Sonderausstattung :Edelholzbox zwischen den Vordersitzen
Code: 300
Preis in DM incl 14% MwSt: 285,00
Heeft ook geen casettehouder, gewoon een ruime bak met een cupholder
ik zal later foto plaatsen!
-
MB Halle
geen echte zeldzame optie,maar in Nederland toch weinig gezien.
achterlichten VS uitvoering.
achterlichten VS uitvoering.
- Bijlagen
-
- xxxxx 001.jpg (144.53 KiB) 3105 keer bekeken
-
DonLuciano
En toch zijn er dus nog extreem veel extra opties waar ik geen weet van heb. Mooi topic is dit.