Kijk, en dat hebben ze in Den Haag wel goed voor elkaar, daar stroom t het geld wel zomaar binnen.Gullwing schreef:Jammer dat ik nog geen aanvragen heb ontvangen, zelfs niet op welke
rekening gestort kan worden. Ik had er wat meer van verwacht.
Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
JantjeV8
- Platinum Boarder

- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: Ouder
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981 - Locatie: Haarsteeg
Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?
-
Benno
di 20 nov 2012, 16:36
Kamer helpt liefhebber met oldtimer
DEN HAAG - De Tweede Kamer schiet mensen te hulp die een oldtimer als hobby hebben en er maar weinig in rijden. De vrijstelling van motorrijtuigenbelasting moet voor die groep overeind blijven, stelde een ruime meerderheid van de Kamer dinsdag.
SP-Kamerlid Farshad Bashir had daar een motie over ingediend. Het kabinet is van plan om oldtimers per 1 januari aan te slaan voor motorrijtuigenbelasting, maar moet nu van de Kamer gaan nadenken over manieren waarop het dagelijks gebruik wordt ontmoedigd.
Kamer helpt liefhebber met oldtimer
DEN HAAG - De Tweede Kamer schiet mensen te hulp die een oldtimer als hobby hebben en er maar weinig in rijden. De vrijstelling van motorrijtuigenbelasting moet voor die groep overeind blijven, stelde een ruime meerderheid van de Kamer dinsdag.
SP-Kamerlid Farshad Bashir had daar een motie over ingediend. Het kabinet is van plan om oldtimers per 1 januari aan te slaan voor motorrijtuigenbelasting, maar moet nu van de Kamer gaan nadenken over manieren waarop het dagelijks gebruik wordt ontmoedigd.
-
WDB124
Hallo allemaal,
Zou t niet zinvol zijn om de kamerleden die met infrastructuur of met motorrijtuigenbelasting te maken hebben een in eigen woorden te mailen dat dit onzin is wat Ze ons willen flikken!? Je hebt toch maar 40000 mensen nodig om wet aan te passen. Als in alle forums dit word aangekondigd en mensen t ook echt gaan doen dan moet het helpen toch.
Mercedes is gewoon heerlijk auto om in te rijden. Ik rijd erin om liefhebberij maar ook financieel aspect is voor mij heel belangrijk. Ik zal t super gaan missen als ze deze plannen echt gaan invoeren
Mvg
Zou t niet zinvol zijn om de kamerleden die met infrastructuur of met motorrijtuigenbelasting te maken hebben een in eigen woorden te mailen dat dit onzin is wat Ze ons willen flikken!? Je hebt toch maar 40000 mensen nodig om wet aan te passen. Als in alle forums dit word aangekondigd en mensen t ook echt gaan doen dan moet het helpen toch.
Mercedes is gewoon heerlijk auto om in te rijden. Ik rijd erin om liefhebberij maar ook financieel aspect is voor mij heel belangrijk. Ik zal t super gaan missen als ze deze plannen echt gaan invoeren
Mvg
-
Sterretje1968
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
Dit is niet waar.Gullwing schreef:Tot 50 gram/kilometer is niet haalbaar op dit moment.
De zuinigste auto's zitten net onder de 100 gram/kilometer.
Dat betekent dat straks voor iedere auto MRB betaald moet worden.
Het komt erop neer dat alle regelingen, niet alleen de MRB, die burgers enig voordeel
opleveren beeindigd kunnen worden op het moment dat de overheid de begroting
niet sluitend krijgt.
Er zijn heel wat (zwaar gesubsidieerde electrische) wagens (Toyota Prius Plug-in) en wagens met range-extender (Opel Ampera / Chevrolet Volt (40 gram/km), Volvo V60 Plug-in Hybrid (49 gram/km) en de Peugeot 3008 Plug-in hybrid e.a.) die onder deze grens zitten.
De automobielindustrie zal m.i. nog harder werken om meer van dit soort wagens te maken.
De fiscale voordelen zijn onder te verdelen in vier categorieën:
ÔÇó Geen bijtelling bij zakelijk gebruik.
ÔÇó Geen motorrijtuigenbelasting.
ÔÇó Investeringsaftrek. (maximaal 28%)
ÔÇó Milieu-investeringsaftrek. 36%
En de laadpaal voor je deur en soms ook nog op je werkplek wordt ook nog voor je betaald.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
-
Teunisss
mensen,
Net op sbs, het hele verhaal rond de mrb gaat NIET door!!!
Net op sbs, het hele verhaal rond de mrb gaat NIET door!!!
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Gaat niet door voor de echte liefhebbers die maar 2000 km of minder per jaar rijden
http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... mer__.html
Nos Teletekst 108
http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... mer__.html
Nos Teletekst 108
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
De genoemde data van 1 jan zal ook niet komend jaar zijn.
Voor werkgevers is de termijn van ontslag aanvraag personeel tekort.
Voor personeel wat erin werkt is het veel te kort termijn voor zoeken naar ander werk.
Dat zal 1 januari 2014 zijn zoals in alle andere stukken ook genoemd.
Voor werkgevers is de termijn van ontslag aanvraag personeel tekort.
Voor personeel wat erin werkt is het veel te kort termijn voor zoeken naar ander werk.
Dat zal 1 januari 2014 zijn zoals in alle andere stukken ook genoemd.
-
Sterretje1968
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
Yes, mogen we bijna 5,5 km. per dag rijden. 
Ben benieuwd wat er gebeurt als je meer rijd en hoe ze dit alles bij willen houden.
Maar het begin is er.
Ben benieuwd wat er gebeurt als je meer rijd en hoe ze dit alles bij willen houden.
Maar het begin is er.
Groetjes, Rene.
-
Harm Eikelkamp
- Silver Boarder

- Roepnaam: Harm
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1987
- Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E aut.
W124 300E aut.
Triumph Spitfire
Buggy
VW LT40 - Locatie: Buurse
nieuws nieuws.....
de kamer heeft gesproken en de mrb op oltimers zoals die nu is blijft gehandhaafd dankzij de mensen die de petitie's hebben getekend.
DAMES EN HEREN BEDANKT ONZE HOBBY BLIJFT BETAALBAAR.
wel is er gevraagd om om te kijken hoe het dagelijks gebruik te beperken maar hier kan ik mee leven
gr harm
gezien op sbs 6 22.40 uur
de kamer heeft gesproken en de mrb op oltimers zoals die nu is blijft gehandhaafd dankzij de mensen die de petitie's hebben getekend.
DAMES EN HEREN BEDANKT ONZE HOBBY BLIJFT BETAALBAAR.
wel is er gevraagd om om te kijken hoe het dagelijks gebruik te beperken maar hier kan ik mee leven
gr harm
gezien op sbs 6 22.40 uur
-
Gullwing
Allemaal valsspelers door hun hybride aandrijving.Sterretje1968 schreef:Dit is niet waar.
Er zijn heel wat (zwaar gesubsidieerde electrische) wagens (Toyota Prius Plug-in) en wagens met range-extender (Opel Ampera / Chevrolet Volt (40 gram/km), Volvo V60 Plug-in Hybrid (49 gram/km) en de Peugeot 3008 Plug-in hybrid e.a.) die onder deze grens zitten.
De automobielindustrie zal m.i. nog harder werken om meer van dit soort wagens te maken.
De CO┬▓ uitstoot die nodig is om hun accu's op te laden wordt niet meegerekend.
Opvallend dat elektrische aandrijving altijd geaccepteerd wordt als schoon terwijl
er een paar hele dikke centrales nodig zijn om die elektrische energie op te wekken.
Kolen, olie of gas het geeft allemaal CO┬▓.
Alleen kerncentrales niet maar daar zijn weer wat andere dingen mee loos.
Vraag maar in Japan, Harrisburg en Tsernobyl.
Laatst gewijzigd door Gullwing op di nov 20, 2012 10:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gullwing
Nog meer goed nieuws:
Polen en andere buitenlanders die in Nederland wonen en werken maar toch blijven rijden met een
in hun vaderland geregistreerde auto moeten binnenkort wegenbelasting betalen in Nederland.
Zodra de bestuurder beschikt over een burgerservicenummer, vroeger Sofinummer, kan hij of
zij een aanslag verwachten.
Lijkt me een hele goed compensatie voor de woeste voornemens om de MRB vrijstelling voor oldtimers
af te schaffen. Nu nog even afwachten hoe ze het veel gebruik van oldtimers willen ontmoedigen.
Polen en andere buitenlanders die in Nederland wonen en werken maar toch blijven rijden met een
in hun vaderland geregistreerde auto moeten binnenkort wegenbelasting betalen in Nederland.
Zodra de bestuurder beschikt over een burgerservicenummer, vroeger Sofinummer, kan hij of
zij een aanslag verwachten.
Lijkt me een hele goed compensatie voor de woeste voornemens om de MRB vrijstelling voor oldtimers
af te schaffen. Nu nog even afwachten hoe ze het veel gebruik van oldtimers willen ontmoedigen.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

http://www.facebook.com/KNAC.nl?sk=wall%2F
Staat ook een stuk geschreven en komt dit forum in voor
lees Recente berichten van anderen over KNAC geschreven door ene danny victoria
Staat ook een stuk geschreven en komt dit forum in voor
-
Mercedes250
gelukkig blijve alle W124 rijde dan.... heb er nu 5 belastingvrij/// mij veel geld gekost../hoop over 100 jaar nog in een W124 terijde...zo goed make ze nooit meer. groetjes
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

5 nog wel
red je komende 100 jaar wel
-
Stann
Wanneer je de benodigde stroom groen inkoopt of opwekt is er geen extra co2 uitstoot.Gullwing schreef:Allemaal valsspelers door hun hybride aandrijving.Sterretje1968 schreef:Dit is niet waar.
De CO┬▓ uitstoot die nodig is om hun accu's op te laden wordt niet meegerekend.
Bij Grijze stroom heb je volledig gelijk.
-
Mercedes250
alles toch goed gekome dan..? ik blijf gewoon W124 rijde... ga ik naar Duitsland ofso....hier zie je bijna geen Mercedes meer rijde... net een paar bel vrije W124?,,,, geen nieuwe types meer
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
Je betaald misschien wel voor groene stroom maar in principe heb je er ook 'grijze stroom door'. Denk je nou echt dat ze een speciale kabel gaan aanleggen voor 'groene stroom'? Ik ook niet. Zelfs als je voor grijze stroom betaald heb je er groene stroom door.Stann schreef:Wanneer je de benodigde stroom groen inkoopt of opwekt is er geen extra co2 uitstoot.
Bij Grijze stroom heb je volledig gelijk.
- MB260E
- Expert Boarder

- Roepnaam: Jesse
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1987
- Opmerkingen / andere wagens.: W140 350TD 1993 ( Stargallery )
W124 300D aut 1987
W203 station elegance 2004 , W108 280SE Aut '72 , C107 350 SL_C aut 1972 - Locatie: Cuijk
Groene gele bruine paarse of blauwe stroom , het maakt niet uit.
Het ergste is dat men het nog steeds uit milieu overwegingen in het leven had geroepen wat ook nu nog steeds een broodje aap verhaal is om de mrb voor klassiekers af te schaffen.
Ook al worden er nu wat positieve regelingen getroffen , het hele verhaal hieromtrent en alle rompslomp hebben in feite nooit iets met het milieu te maken gehad en dus met andere doeleinden.
Gewoon vanaf nu direct ophouden met dat milieu verhaal m.b.t. klassiekers ( percentage's zijn al eerder op nihil gecalculeerd qua vervuiling t.o.v. al het andere )
Het ergste is dat men het nog steeds uit milieu overwegingen in het leven had geroepen wat ook nu nog steeds een broodje aap verhaal is om de mrb voor klassiekers af te schaffen.
Ook al worden er nu wat positieve regelingen getroffen , het hele verhaal hieromtrent en alle rompslomp hebben in feite nooit iets met het milieu te maken gehad en dus met andere doeleinden.
Gewoon vanaf nu direct ophouden met dat milieu verhaal m.b.t. klassiekers ( percentage's zijn al eerder op nihil gecalculeerd qua vervuiling t.o.v. al het andere )
-
MaxDamage
- Junior Boarder

- Roepnaam: Edwin
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0 LPG 1983
Erg mooi voor ons dat het niet doorgaat, maar de politiek heeft hier niet goed over nagedacht. De tellers van oldtimers zijn immers heel makkelijk terug te draaien. Een liefhebber zal dit niet snel doen, maar iemand die in een afgeragde dieselbenz rijdt zal zich niet drukmaken om een onjuiste km-stand. (Of je doet ff een losse teller erbij voor de APK, of een milesteller is nu ook voordelig (heb nog 1 liggen
))
Bovendien zullen 86'ers nooit worden gesloopt, ze katten hem dan liever om. Ik voorspel een blijvende toename van pre-87 Mercedes diesels en dan voornamelijk de W201 en W124. Elk wrak zal hier naar toe worden gesleept voor het kenteken.
Bovendien zullen 86'ers nooit worden gesloopt, ze katten hem dan liever om. Ik voorspel een blijvende toename van pre-87 Mercedes diesels en dan voornamelijk de W201 en W124. Elk wrak zal hier naar toe worden gesleept voor het kenteken.
-
Frank de Alfaman
Nog los van t feit dat t eigenlijk belastingfraude is het nog niet zo eenvoudig om een W124?'goed' om te katten. Bouwjaar bv staat in de meeste onderdelen ingestanst, ook in hetgeen wat niet of heel moeilijk uit te wisselen is (gelaste deurscharnieren bv).
Recent is er hier op dit forum nog een heel verhaal over geweest. Gelukkig is dat voor de gedupeerde allemaal teruggedraaid toen (heel vervelend, met inname kenteken door RDW enzo) maar voor de daadwerkelijke omkattert ging dit nog een lelijk juridisch staartje krijgen meen ik...
Anyway, fingers crossed dat t goedkomt met deze non mrbvrije affaire, voorlopig hou ik nog even een slag om de arm met het 't is van de baan'verhaal wat door de media momenteel de wereld in wordt geholpen...eerst resultaten zien dan geloven.
Grtz,fRank
Recent is er hier op dit forum nog een heel verhaal over geweest. Gelukkig is dat voor de gedupeerde allemaal teruggedraaid toen (heel vervelend, met inname kenteken door RDW enzo) maar voor de daadwerkelijke omkattert ging dit nog een lelijk juridisch staartje krijgen meen ik...
Anyway, fingers crossed dat t goedkomt met deze non mrbvrije affaire, voorlopig hou ik nog even een slag om de arm met het 't is van de baan'verhaal wat door de media momenteel de wereld in wordt geholpen...eerst resultaten zien dan geloven.
Grtz,fRank