Opgelost: Mercedes 200D lekt diesel!

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
Gesloten
TommH_-
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Tom
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Opgelost: Mercedes 200D lekt diesel!

Bericht door TommH_- »

Beste forumleden,

Gisteren nadat ik thuis ben aangekomen na mijn werk rook ik ineens een benzine lucht!
Nadat ik even de motorkap opende wist ik zeker dat het uit mijn auto kwam :cry: De auto lekt alleen als hij loopt dus als er druk op staat.

Nu heb ik niet de technische kennis om dit te repareren dus gaat hij vandaag of morgen richting mijn oom die dit voor gaat repareren. Hij vertelde mij dat dit waarschijnlijk dat er een slangetje gescheurd was.

Waar zou het probleem nog meer kunnen liggen? Dit kan ik dan eventueel naar mijn oom communiceren zodat hij gerichter kan zoeken.
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Re: Mercedes 200D lekt diesel!

Bericht door SanderDTCH »

Kunnen de leidingen zijn van de verstuivers naar de norzels.Lekkage in de norzels op de brandstofpomp zelf ivm koperen ringen en de O ringen.En kijk de hoofd leidingen na ivm uitdroging en scheurtjes.Maar omdat er 200D staan zal het wel een diesel lucht zijn. :grin:
Bachusrooy

Bericht door Bachusrooy »

Waarschijnlijk lekt een dieselretourslangetje. Als je op de motor kijkt zie je over de injectoren een slangetje dat van injector naar injector loopt. Met schone handen even voelen, daar waar het vettig voelt is een lek. Voor een paar euro koop je een halve meter retourslang. Trek de oude eraf en knip een nieuwe van dezelfde lengte en steek deze er weer op. Herhaal dit bij de andere slangetjes en klaar! Simpel en goedkoop klusje.

Succes en vriendelijke groet,

Bachus
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Wat voor diesel tank je dan als je benzine ruikt? Was het niet van een auto die er naast stond?
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
TommH_-
Junior Boarder
Junior Boarder

Bericht door TommH_- »

Ik bedoel gewoon Diesel
Charles

Bericht door Charles »

Ik heb het ook gehad, bij mij was de vulpijp vergaan, gewoon laten vernieuwen en probleem opgelost!
TommH_-
Junior Boarder
Junior Boarder

Bericht door TommH_- »

Probleem opgelost. Was inderdaad een dieselretourslangetje en een of ander dopje die volledig gescheurd was. :D
Gesloten