verstelling keuzehendel automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan124CE300
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo mar 21, 2012 8:55 pm
Roepnaam: Jan
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Ja
Locatie: Antwerpen (B)

verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Jan124CE300 »

beste benzers.

sinds enkele weken hoor ik een tik als ik de keuzehendel van de automaat verzet.
dit zowel van de P tot de 2 en terug.
ik doe dit steeds rustig.
bij iedere positie stand hoor je een tik.
dit is me nooit eerder opgevallen,ik heb ook het gedacht dat het steeds erger word.
heb de auto van 2007 !
kan die positie verstelling stuk ?
want ik wil niet meemaken dat hij op een dag in zen R of P blijft hangen :o
men auto is de 300CE uit 1991 met 4-traps automaat heeft nu 372d km en de bakolie word geregeld ververst.
herkent iemand dit probleem of maak ik me zorgen om niets ?

mvg jan
botten
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 7:36 pm
Roepnaam: Roy
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door botten »

Weet niet of het normaal is, maar ik heb dat geluid ook.
Stond vd week naast de W116 van mijn pa en die maakt dat geluid ook.

Ik zou mij er dus niet te druk over maken .
Groeten, Roy
botten
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 42
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 7:36 pm
Roepnaam: Roy
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door botten »

Nu je het zegt (schrijft).
De achterste had ik al vervangen, de voorste ligt er hier ook gedeeltelijk uit.
Onderdeeltje heb ik hier al liggen maar was er nog niet aan toe gekomen.


Om de kosten van het onderdeel hoef je het niet te laten
Groeten, Roy
Gebruikersavatar
Jan124CE300
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo mar 21, 2012 8:55 pm
Roepnaam: Jan
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Ja
Locatie: Antwerpen (B)

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Jan124CE300 »

oke,dan ga ik met de tijd ook is vervangen.
ja al dat beweegt kan natuurlijk stuk,jammer genoeg.
hopelijk kan ik er makkelijk bij maar de midden console zal toch open moeten.
sorry voor men late reactie. ik zit niet veel online.

en bedankt voor jullie reactie┬░s

groeten jan.
Gebruikersavatar
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 2660
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ermelo

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Nico 43 »

De mijne tikt ook maar dat schijnt een rubber te zijn onder de auto het rubbertje kost een paar euro geloof ik bij de dealer ;)
Mensen met verstand rijden Mercedes
Gebruikersavatar
Jan124CE300
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo mar 21, 2012 8:55 pm
Roepnaam: Jan
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Ja
Locatie: Antwerpen (B)

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Jan124CE300 »

hier ben ik weer.
ik heb momenteel nog niets vervangen en schakel nog steeds rustig.
wat me opvalt is dat het bij koude motor en natuurlijk is de versnellingsbak dan ook koud het iets harder tikt dan dat alles warm is gereden.
seg nico wat rubbertje bedoel je precies ? en waar zit deze ?3

mvg jan
Gebruikersavatar
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 2660
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ermelo

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Nico 43 »

Onder de wagen schijnt een rubber te zitten bij de gaffel die schijnt er erg zwaar uit te gaan ik moet er zelf ook nog mee aan de gang.

Ik had er een tekening van maar die kan ik zo even niet vinden misschien dat iemand anders de tekening heeft???
Mensen met verstand rijden Mercedes
Gebruikersavatar
Rojo124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 908
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 7:59 pm
Type wagen: 260E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Rotterdam

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Rojo124 »

Het keuzehandel rubbertje wordt hier vervangen ( met dank aan Michael) foto's 1768 t/m 1771.
http://www.w124club.nl/Mercedes-W124-30 ... 7-340.html
het vervangen gaat het beste als je het nieuwe rubbertje eerst in kokend heet water legt en dan er in drukt.
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Gebruikersavatar
Nico 43
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 2660
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 7:44 pm
Roepnaam: Nico
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
LPG: Nee
Locatie: Ermelo

Re: verstelling keuzehendel automaat

Bericht door Nico 43 »

Bedankt voor je link ik wil deze van het voorjaar ook gaan vervangen en een goede tip om het rubber eerst in heet water te leggen :handgestures-thumbup:
Mensen met verstand rijden Mercedes
Plaats reactie