kachel wordt niet altijd warm 260E 1986
-
rdyksman
- Junior Boarder

- Roepnaam: Robbert Peter
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: porsche 996
Chevy Van
Jaguar Souverein
kachel wordt niet altijd warm 260E 1986
de kachel van mijn 260E heeft kuren. regelmatig wordt de kachel van het interieur niet warm. Ik heb de waterpomp en de thermostaat vervangen. de koelslangen worden warm en ook de radiator wordt warm. naast het uitlaatspruitstuk zit een soort pompje waar de koelvloeistof d0or loopt. deze hoor ik draaien. vandaar loopt de vloeistof naar 2 kleppen bij de accu. Ik denk dat deze soms niet werken. Wie weer hoe dit aangestuurd wordt? Mijn gevoel zegt dat het electrisch is.Hoe worden deze kleppen bediend?
Soms wordt de kachel van het ene op het andere moment wel warm. een werkende kachel is toch wel fijn met dit koud weer
Wie heeft een idee?
Soms wordt de kachel van het ene op het andere moment wel warm. een werkende kachel is toch wel fijn met dit koud weer
Wie heeft een idee?
-
Kennytuning
- Expert Boarder

- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Een aantal Benzen...
Re: kachel wordt niet altijd warm 260E 1986
Google of gebruik de zoekfunctie eens op 'duoventiel'
de beschreven symptomen kunnen mogelijks van een defect duoventiel zijn, maar mogelijks ook een verstopte kachelradiator. Worden de slangen die uit de radiator komen warm?
de beschreven symptomen kunnen mogelijks van een defect duoventiel zijn, maar mogelijks ook een verstopte kachelradiator. Worden de slangen die uit de radiator komen warm?
-
JosW124
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Jos
- Type wagen: E250T Diesel
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: E250 T Diesel 1993
250TD 1991
250TD
1987
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5 - Locatie: Frankrijk, Grandchamp Les Ardennes.
Is de thermostaat nog 'fris'?
Jos.
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
- Rojo124
- Platinum Boarder

Het probleem kan zitten in de printplaat achter de draaiknoppen...of zoals bij mij (achteraf airco origineel) in de temperatuurregler unit achter het dashbordkastje.
Maar natuurlijk ook in het Duoventiel...vertel eens wat meer...is dit ineens ontstaan? geeft hij warmte alleen links/rechts?...
En ja..als je de stekker van het duoventiel af haalt moet hij aan beide kanten loeiheet worden.
En om het nog makkelijker te maken zitten er ook nog 2 temperatuurvoelers ergens net boven de radio die kapot kunnen zijn..maar ik zou beginnen met de printplaat achter de knoppen.
ik heb een vervangende Tempreglerunit gekocht op Ebay en het probleem was opgelost....heb je airco Robbert?
Gr Ron
Maar natuurlijk ook in het Duoventiel...vertel eens wat meer...is dit ineens ontstaan? geeft hij warmte alleen links/rechts?...
En ja..als je de stekker van het duoventiel af haalt moet hij aan beide kanten loeiheet worden.
En om het nog makkelijker te maken zitten er ook nog 2 temperatuurvoelers ergens net boven de radio die kapot kunnen zijn..maar ik zou beginnen met de printplaat achter de knoppen.
ik heb een vervangende Tempreglerunit gekocht op Ebay en het probleem was opgelost....heb je airco Robbert?
Gr Ron
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Nico
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
Ik heb bij mij het duo ventiel van binnen gangbaar gemaakt toen ik hem kocht en hij doet het nog steeds prima het binnenwerk wil nog wel eens vast gaan zitten
Dan blijft of de verwarming er op staan of hij blijft koud misschien kun je dat eerst eens proberen???
Dan blijft of de verwarming er op staan of hij blijft koud misschien kun je dat eerst eens proberen???
Mensen met verstand rijden Mercedes
-
mjvv
- Fresh Boarder

- Roepnaam: Michael
Nico 43 schreef:Ik heb bij mij het duo ventiel van binnen gangbaar gemaakt toen ik hem kocht en hij doet het nog steeds prima het binnenwerk wil nog wel eens vast gaan zitten![]()
Was bij mij ook zo. Klep zat vast van binnen. Je kan hem testen met losse 12v erop. Op moment dat je contact maakt hoor je de klep opengaan. Op het middelste pennetje de min aansluiten en de twee buitenste zijn de plus van de linker of de rechterklep.
-
rdyksman
- Junior Boarder

Chevy Van
Jaguar Souverein
sorry voor de late reactie, het begint nu op te vallen , in de zomer de verwarming niet aan gehad. Ik ga eerst eens proberen de stekker eraf te halen, daarna eventueel de kachelunit, daar heb ik er nog 2 van liggern maar weet niet of daar ook de knoppen bij zitten.
Ik ga ff testen en hou jullie op de hoogte
Ik ga ff testen en hou jullie op de hoogte
- Nico 43
- Diamant Boarder

Nou succes hopelijk gaat hij het weer doen 
-
rdyksman
- Junior Boarder

Chevy Van
Jaguar Souverein
beetje late reactie, maar als ik de stekker los maak wordt de kachel bloedheet. Ga toch dat duoventiel eens proberen te reinigen. hou jullie op de hoogte
- Rojo124
- Platinum Boarder

er zitten ook nog 3 temperatuursvoelers in het systeem maar deze gaan maar zelden kapot...meestal is het de stuurunit.
- Diamant Boarder

Dit is ook de reden dat ik in de zomer af en toe de verwarming aan zet om te voorkomen dat de boel vast gaat zitten