200 slaat af en toe niet aan
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
200 slaat af en toe niet aan
Goedenavond forumleden,
Mijn 200 heeft af en toe problemen met aanslaan.
De startmotor doet het prima en soms heb ik dagen dat er niets aan de hand is, maar gistermiddag was het (weer) zover.
Na een ritje van 10 minuten wilde de auto niet meer aanslaan. Ik weet nu uit ervaring dat dit vaker gebeurt wanneer de motor warm is (iedergeval mee is gereden) en het probleem is meestal te verhelpen door gas bij te geven of eventjes te wachten.
Gistermiddag besloot ik na een kwartier dat ik de auto maar moest laten staan om z'n zonden te overdenken en heeft m'n vriendin me maar opgehaald.
Vanmorgen weer geprobeerd en zonder probleem directe start.
Kan dit komen doordat ie verzopen is of kan ik beter een onderdeel of 2 vervangen?
Het gaat om een 2 liter uit 85 met carb.
Fijne avond!
Mijn 200 heeft af en toe problemen met aanslaan.
De startmotor doet het prima en soms heb ik dagen dat er niets aan de hand is, maar gistermiddag was het (weer) zover.
Na een ritje van 10 minuten wilde de auto niet meer aanslaan. Ik weet nu uit ervaring dat dit vaker gebeurt wanneer de motor warm is (iedergeval mee is gereden) en het probleem is meestal te verhelpen door gas bij te geven of eventjes te wachten.
Gistermiddag besloot ik na een kwartier dat ik de auto maar moest laten staan om z'n zonden te overdenken en heeft m'n vriendin me maar opgehaald.
Vanmorgen weer geprobeerd en zonder probleem directe start.
Kan dit komen doordat ie verzopen is of kan ik beter een onderdeel of 2 vervangen?
Het gaat om een 2 liter uit 85 met carb.
Fijne avond!
- RJB
- Gold Boarder

- Berichten: 497
- Lid geworden op: zo jun 28, 2015 2:23 pm
- Roepnaam: Roel
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: A124 300CE-24 - 1993
C124 300CE-24 - 1991
964 Carrera 4 - 1993 - Locatie: NOP - Flevoland
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Mijn auto heeft dit in lichte mate. De stroomverdeler en rotor zijn niet fris meer. Mogelijk is dit bij jouw auto ook het geval?
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Ja maar is het dan niet vreemd dat ie niet uitvalt als ie eenmaal aan de gang is? Ik zal ze sowieso vervangen want ze zitten al niet al te best vast
-
Merida
- Expert Boarder

- Berichten: 86
- Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:11 pm
- Roepnaam: Wout
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Had je niet pas de koppakking gedaan bij deze auto?
Heb je dan niet ergens een foutje gemaakt?
(Vacu├╝m)slangetje verkeerd, pakking die niet goed afdicht (valse lucht), ontsteking niet goed op tijd, distributie tandje verkeerd.....enz. enz.
Zijn allemaal foutjes die zomaar gemaakt worden bij een dergelijke klus, zeker als het niet je dagelijkse werk is.
Heb je dan niet ergens een foutje gemaakt?
(Vacu├╝m)slangetje verkeerd, pakking die niet goed afdicht (valse lucht), ontsteking niet goed op tijd, distributie tandje verkeerd.....enz. enz.
Zijn allemaal foutjes die zomaar gemaakt worden bij een dergelijke klus, zeker als het niet je dagelijkse werk is.
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Nee, die laat ik een betrouwbare garage doen. Heb wel de klepdeksel pakking vervangen en zag dat 2 slangen die niet goed aangesloten waren. Ik hoopte op de economy, maar die werkt helaas nog steeds niet naar behoren.
Ik heb dit probleem al lange tijd en kocht de Mercedes zelfs zonder dat ie het deed, maar ik probeer eerst de stroomverdeler.
Ik heb dit probleem al lange tijd en kocht de Mercedes zelfs zonder dat ie het deed, maar ik probeer eerst de stroomverdeler.
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
Re: 200 slaat af en toe niet aan
En weer laat ie me in de steek!
Ik las eens iets over een automatische choke in de Carburateur, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Verdeeelkap, rotor en nieuwe bobine al besteld. Komen woensdag binnen. Heb dit via winparts gedaan maar allejezus duur nog. In vergelijking tot andere sites, deze komen echter uit Duitsland. Iemand ervaring of tips voor een goede en prijsvriendelijke onderdelen site?
Ik las eens iets over een automatische choke in de Carburateur, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Verdeeelkap, rotor en nieuwe bobine al besteld. Komen woensdag binnen. Heb dit via winparts gedaan maar allejezus duur nog. In vergelijking tot andere sites, deze komen echter uit Duitsland. Iemand ervaring of tips voor een goede en prijsvriendelijke onderdelen site?
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Brandstof pomp vervangen en carburateur schoongemaakt; daar vermoed ik het probleem ook. In de automatische choke.
De stroomverdeler is duidelijk versleten en bobine is zit onder het roest. Dat vervangen lijkt me geen onnodige luxe?
De auto loopt erg stil en hoor geen gerammel of iets, dat lijkt me ook wel een goed teken?
De stroomverdeler is duidelijk versleten en bobine is zit onder het roest. Dat vervangen lijkt me geen onnodige luxe?
De auto loopt erg stil en hoor geen gerammel of iets, dat lijkt me ook wel een goed teken?
-
Merida
- Expert Boarder

- Berichten: 86
- Lid geworden op: di mar 12, 2019 8:11 pm
- Roepnaam: Wout
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Ik heb ook wel de indruk dat je misschien iets te snel dingen aan het vervangen bent.
Stroomverdeler versleten? Wat precies, hoe zie je dat?
Als je de verdeelkap bedoelt, dat kan, als je de toren zelf bedoelt; ehhhh.......
Maar de kap bijvoorbeeld, een beetje ingeslagen punten, is al zo na een week. Zal jouw probleem ook niet echt zijn.
Om je niet verder op kosten te laten komen, zou ik toch eerst wat zaken hier vragen en foto's posten.
(Ik heb nog een mooie donor in de aanbieding, kan je er gelijk een injectie van maken
)
Stroomverdeler versleten? Wat precies, hoe zie je dat?
Als je de verdeelkap bedoelt, dat kan, als je de toren zelf bedoelt; ehhhh.......
Maar de kap bijvoorbeeld, een beetje ingeslagen punten, is al zo na een week. Zal jouw probleem ook niet echt zijn.
Om je niet verder op kosten te laten komen, zou ik toch eerst wat zaken hier vragen en foto's posten.
(Ik heb nog een mooie donor in de aanbieding, kan je er gelijk een injectie van maken
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
Re: 200 slaat af en toe niet aan
Opgelost: nieuwe bobine, rotor en verdeeelkap + 4 nieuwe bougies.
De auto start na 1 omwenteling en loopt lekker stil.
Ook met warme motor direct en zonder problemen.
De auto start na 1 omwenteling en loopt lekker stil.
Ook met warme motor direct en zonder problemen.
- Cuneo
- Expert Boarder

- Berichten: 90
- Lid geworden op: do feb 27, 2020 1:34 am
- Roepnaam: Cuneo
- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Locatie: Haarlem
Re: 200 slaat af en toe niet aan
.
- Bijlagen
-
- IMG_20200506_162216.jpg (2.76 MiB) 1079 keer bekeken
-
- IMG_20200429_115321.jpg (2.34 MiB) 1079 keer bekeken
-
- IMG_20200429_114156.jpg (2.25 MiB) 1079 keer bekeken
