Pagina 1 van 1

Schakelen bij automaat

Geplaatst: zo mei 10, 2020 4:23 pm
door Giovanni
Er is iets bizar bij het schakelen van mijn 230E; de wagen schakelt altijd vlot, behalve de eerste minuut nadat de wagen is gestart. Telkens als ik de wagen start duurt het ongeveer 1 minuut voordat de wagen will schakelen (economy), anders doet ze dat altijd bij rustig versnellen rond de 2000rpm. Is dit normaal of klopt er toch iets niet? Het lijkt me toch vreemd dat je de eerste minuut aan 3000rpm zit rond te rijden en dat de wagen niet will schakelen? De automatische bak is een 722.4
Groeten,
Giovanni

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: zo mei 10, 2020 4:51 pm
door w124coupe230ce
Is het niet zo dat de versnellingsbak olie misschien aan vervanging toe is?
Aangezien als het koud is deze moeilijk doet, maar na 1minuut ( rotatie van olie en terug warm en dun word )
beter gaat.

Ik zou bij het makkelijkste en goedkoopste beginnen en de versnellingsbak olie + filter verversen.

Grtz

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: zo mei 10, 2020 5:54 pm
door Giovanni
w124coupe230ce schreef:Is het niet zo dat de versnellingsbak olie misschien aan vervanging toe is?
Aangezien als het koud is deze moeilijk doet, maar na 1minuut ( rotatie van olie en terug warm en dun word )
beter gaat.

Ik zou bij het makkelijkste en goedkoopste beginnen en de versnellingsbak olie + filter verversen.

Grtz
Dat zou misschien kunnen, maar als ik een toer heb gereden en de wagen of stop en daarna opnieuw start is het nog steeds hetzelfde probleem. Het is eigenlijk gewoon telkens ze wordt gestart dat de versnellingbak niet wil schakelen zoals gewoonlijk.
Grtn

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: zo mei 10, 2020 8:05 pm
door Eric99
Kijk eens op je bak of dit systeem erop zit.
Sommige auto's hebben dit om de motor eerder op te warmen. De bak blijft dan even wat langer in 2 hangen.

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: zo mei 10, 2020 8:27 pm
door John.M
Vacu├╝m probleem
Olie incl. filter vervangen en neem dan deze TS vacu├╝mdoos (vacu├╝m modelator) mee bestelnummer MA 126 270 91 79
En als je dan toch de deksel er af hebt vervang dan ook gelijk de K1 Piston verenset MA 126 270 44 77
dan schakelt ze weer zooooo zacht :woohoo:

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: zo mei 10, 2020 9:01 pm
door Giovanni
Eric99 schreef:Kijk eens op je bak of dit systeem erop zit.
Sommige auto's hebben dit om de motor eerder op te warmen. De bak blijft dan even wat langer in 2 hangen.
Ik heb zojuist op het board van de W201 gelezen dat bepaalde wagens ook over dit systeem beschikken, het zou inderdaad zijn om de katalysator op te warmen. Vind het wel niet zo super, zeker bij een heel koude motor 3000-4000 toeren raken met die oude blokken lijkt mij niet gezond. Weet nu toch allezins dat het zo voorzien was

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: ma mei 11, 2020 1:29 pm
door Eric99
Als je de stekker van het magneetventiel afhaalt dan is het omloopsysteem uitgeschakeld en schakelt hij altijd direct van 2 naar 3.

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: ma mei 11, 2020 2:34 pm
door Giovanni
Eric99 schreef:Als je de stekker van het magneetventiel afhaalt dan is het omloopsysteem uitgeschakeld en schakelt hij altijd direct van 2 naar 3.
Thanks :handgestures-thumbupleft:
Ik zal dat eens bekijken, waar bevindt dit zich systeem zich in de wagen?

Re: Schakelen bij automaat

Geplaatst: ma mei 11, 2020 4:30 pm
door Eric99
Linkerkant tegen de automaatbak. De afbeelding die ik er bij had gedaan is de linkerkant van de bak.