@de Boer:
Ik moet toegeven, in het begin dacht ik ook dat die wagens bij Klaas de Poel duur waren. Maar als ik zie wat het kost om een wagen weer perfect te zetten, dan zit je al makkelijk aan een totaalbudget van 9-10k. (onze 320E kostte me 800 in aankoop en we hebben er minstens 8000 aan kosten aan gedaan om hem "juist" te zetten).
Hafid_a schreef:the swede schreef:Voor die prijs is zelfs een 300D Turbo mogelijk.
Vraag aan de TS: een 250D Turbo overwogen? Is krachtiger dan een 300D.
Hey "The swede",
Nee, eerlijk gezegd niet.
250D heb ik vroeger gehad, zou nu graag een 6 cilinder willen.
Ik wacht liever wat langer voor iets waar ik me volledig in kan vinden.
Met de W123-300D rijden in de tussentijd is nu ook geen straf

Begrijp ik helemaal en ik heb zelf ook enkel 6 in lijn W124's gehad (300D, 260E en 320E). Heb wel het geluk gehad met de 5-cilinder te rijden en die 250D Turbo zou ik verkiezen boven de 300D want hij heeft echt wel meer vermogen (koppel) en rijdt ook zijdezacht.
Als je een mooie 300 vindt, heeft dat zeker de voorkeur. Maar, zoals hier door iedereen vermeld, het is eerder zaak de juiste auto in de juiste staat te vinden. En als dat nu een 250D Turbo automaat zou zijn, dan zou ik dat durven overwegen als daily.
Vooral omdat de 250D Turbo nog zeldzamer is dan de 300D Turbo (waardebehoud zou dus goed moeten zijn) EN hij is een stuk makkelijker om aan te werken.
Dat laatste is het belangrijkste minpunt dat ik aan de zescilinders vind: als je wat aan de motor moet doen, dan zit je direct te prullen om vooraan nog aan de aggregaten te raken.
Ik moet hoogdringend het aantal wagens beginnen verminderen.