Hallo, mijn 300 turbodiesel van 1991(automaat) vandaag afgekeurd voor de uitstoot(België). Toch vooraf een product in de tank gedaan en een eindje vol in de toeren op de snelweg gereden(+4000 toeren). Resultaat afgekeurd, rode kaart.
Iemand een tip hoe ik dit best oplos, zonder garagist. Bedankt. Ed
teveel schadelijke uitstoot
-
19tuureluur86
- Expert Boarder

- Roepnaam: Arthur
- Type wagen: 200E
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W123
Re: teveel schadelijke uitstoot
Probeer een andere garage, misschien eentje die niet eens meet apparatuur heeft. Zo kwam ik destijds ook door de keuring met mijn vorige Mercedes W202 diesel.
-
heritage
- Junior Boarder

- Roepnaam: ed
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Re: teveel schadelijke uitstoot
Bedankt voor jullie reacties alvast!
Toch even voor alle duidelijkheid. Het betreft hier Belgi├½. Onze garages mogen hier geen autokeuringen doen. Zij hebben er ook niet de geijkte meetapparatuur voor. De autokeuringen gebeuren bij ons door priv├®bedrijven die werken in opdracht van onze overheid. Geldmachienes...
Men spreekt hier soms ook wel over 10 tot 15 liter witte petroleum toevoegen aan de diesel maar wellicht zijn dit cowboy verhalen?
Toch even voor alle duidelijkheid. Het betreft hier Belgi├½. Onze garages mogen hier geen autokeuringen doen. Zij hebben er ook niet de geijkte meetapparatuur voor. De autokeuringen gebeuren bij ons door priv├®bedrijven die werken in opdracht van onze overheid. Geldmachienes...
Men spreekt hier soms ook wel over 10 tot 15 liter witte petroleum toevoegen aan de diesel maar wellicht zijn dit cowboy verhalen?