ha allen,
speaker links voor in het dashboard valt soms weg. heb al wat doorgemeten, en het is een draadbreukje, zoals wel was te verwachten. is het makkelijk de speaker los te halen en een draad te trekken met de oude, of moet een heel stuk dashboard weg. in beide gevallen, is er ergens een handleiding met wat waar los te halen en in welke volgorde?
dank
JW
voorspeaker stottert
- wannabee124
- Junior Boarder

- Type wagen: E300 4-MATIC
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: C208-CLK320
voorspeaker stottert
Mercedes? links rijden en rechts vullen
-
verlent
Re:voorspeaker stottert
op zich is het vrij simpel. ik heb ook een paar weken geleden nieuwe kabels getrokken voor mijn radio.
ik heb een coupe dus weet niet of alles exact t zelfde is.
je kan de speaker eruit halen via t roostertje. je hebt je rooster en daar naast een smal lang strookje.
je haalt dit strookje eruit (kleine platte schroevendraaier eronder steken) en dan zie je 2vijzen zitten. als je deze eruit draait krijg je het roostertje eruit.
de speaker hangt vast met een stekkertje en 3vijzen. als je alles losmaakt kan je een kabel naar beneden trekken.
onder je dashbord (onder het stuur) zit een grote plastieke plaat. je maakt deze los en dan via daar kan je naar je
radio gaan. het is een beetje moeilijk werken omdat je ni veel opening hebt voor je handen enz.
veel succes en laat maar iets weten of het gelukt is
dit is een voorbeeldje met foto's dan kan je gemakkelijk zien wat ik bedoel.
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
mvg verlent
ik heb een coupe dus weet niet of alles exact t zelfde is.
je kan de speaker eruit halen via t roostertje. je hebt je rooster en daar naast een smal lang strookje.
je haalt dit strookje eruit (kleine platte schroevendraaier eronder steken) en dan zie je 2vijzen zitten. als je deze eruit draait krijg je het roostertje eruit.
de speaker hangt vast met een stekkertje en 3vijzen. als je alles losmaakt kan je een kabel naar beneden trekken.
onder je dashbord (onder het stuur) zit een grote plastieke plaat. je maakt deze los en dan via daar kan je naar je
radio gaan. het is een beetje moeilijk werken omdat je ni veel opening hebt voor je handen enz.
veel succes en laat maar iets weten of het gelukt is
dit is een voorbeeldje met foto's dan kan je gemakkelijk zien wat ik bedoel.
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
mvg verlent
- wannabee124
- Junior Boarder

Re:voorspeaker stottert
oeps, ik ben toch een kluns.
enfin, dank voor je reactie en de prachtige link. eindelijk van het weekeinde eens tijd, en ik probeer eea te doen, maar echt handig ben ik niet kennelijk. kreeg rooster van speaker keurig weg, speaker eruit. en toen bleek die vrij kort achter de speaker met een stekkertje/contact vast te zitten. stekker schoot eruit, en die viel naar beneden, en kon ik niet meer te pakken krijgen:(
die plaat onder het stuur zie ik wel, ook dat er een paar schroeven in zitten, en een boutje. maar eenmaal dat los is, waar begin je te pulken om die plaat weg te krijgen, want daarachter zal het wel moeten zitten, toch? durfde niet te hard te trekken.
nu ja, de speaker stottert niet meer, dat heb ik wel voor elkaar.
hoop het nog voor elkaar te krijgen, ooit.
thx,
jw
enfin, dank voor je reactie en de prachtige link. eindelijk van het weekeinde eens tijd, en ik probeer eea te doen, maar echt handig ben ik niet kennelijk. kreeg rooster van speaker keurig weg, speaker eruit. en toen bleek die vrij kort achter de speaker met een stekkertje/contact vast te zitten. stekker schoot eruit, en die viel naar beneden, en kon ik niet meer te pakken krijgen:(
die plaat onder het stuur zie ik wel, ook dat er een paar schroeven in zitten, en een boutje. maar eenmaal dat los is, waar begin je te pulken om die plaat weg te krijgen, want daarachter zal het wel moeten zitten, toch? durfde niet te hard te trekken.
nu ja, de speaker stottert niet meer, dat heb ik wel voor elkaar.
hoop het nog voor elkaar te krijgen, ooit.
thx,
jw
-
Vincent Steenmeijer
Re: voorspeaker stottert
Dit heb ik dus ook net gehad. Speaker er netjes uit, stekkertje losgeschoten en krijg m nooit meer te pakken. Heb je het inmiddels verholpen? Hoor graag hoe het kabeltje weer te pakken te krijgen...!
Dank.
Dank.
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
Nou moe, ik heb precies hetzelfde, een stotterende speaker linksvoor.
Hm, ben ook benieuwd hoe jullie weer het speakerdraadje naar boven kunnen halen...
tot die tijd laat ik hem maar even stotteren...
Hm, ben ook benieuwd hoe jullie weer het speakerdraadje naar boven kunnen halen...
tot die tijd laat ik hem maar even stotteren...
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
- wannabee124
- Junior Boarder

Hallo,
iemand die handiger was dan ik, heeft m opgepeurd. en er een tie-rip opgedaan. zodat een kluns als ikke de volgende keer het ripje kan pakken, of vastzetten dat het niet meer gebeurt
Het probleem was, dat de speaker zelf naar de gallemiezen was. (test: speakers omgewisseld, en toen kraakte rechts, dus het was de speaker en niet de bedrading). dus nieuwe gekocht. en ingezet, ditmaal zonder ongelukken. en weer volop muziek. tralalalala
iemand die handiger was dan ik, heeft m opgepeurd. en er een tie-rip opgedaan. zodat een kluns als ikke de volgende keer het ripje kan pakken, of vastzetten dat het niet meer gebeurt
Het probleem was, dat de speaker zelf naar de gallemiezen was. (test: speakers omgewisseld, en toen kraakte rechts, dus het was de speaker en niet de bedrading). dus nieuwe gekocht. en ingezet, ditmaal zonder ongelukken. en weer volop muziek. tralalalala
- Jaakfrans
- Senior Boarder

- Roepnaam: Jaak
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 200D 1982,W123 230 1980,W126 500 1982
Golf2
Sintra
Trans Sport - Locatie: Mazeikiai, Litouwen
Oud kabeltje rustig vergeten.
Radio eruit halen,dat moet sowieso,en de verbinding met dat oude kabeltje doorknippen of losmaken.Kan je dayt kabeltje verwijderen.
Via het luidsprekergat en het geopende onderpaneel dashboard een stijve electriciteitsdraad naar de radio duwen en eenmaal dat je via de radio eraan kan daarmee een nieuwe luidsprekerdraad trekken.
Succes ermee.
Radio eruit halen,dat moet sowieso,en de verbinding met dat oude kabeltje doorknippen of losmaken.Kan je dayt kabeltje verwijderen.
Via het luidsprekergat en het geopende onderpaneel dashboard een stijve electriciteitsdraad naar de radio duwen en eenmaal dat je via de radio eraan kan daarmee een nieuwe luidsprekerdraad trekken.
Succes ermee.