[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
230E automaat loopt op in toeren van 3 naar 4 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 1:20 pm

230E automaat loopt op in toeren van 3 naar 4

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230E automaat loopt op in toeren van 3 naar 4

Berichtdoor Marius » vr jul 25, 2014 2:17 pm

Hallo allemaal,

Ik heb gezocht op het forum en mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar in geen enkel topic staat een oplossing of wat mensen gedaan hebben om het probleem te verhelpen.

Mijn symptomen:

- Als de motor en bak koud zijn schakelt hij helemaal goed. vooruit, achteruit, 1-2, 2-3, 3-4. Allemaal prima

- Als de motor en bak warm zijn schakelt hij goed, behalve van de 3 naar de 4. Op het moment dat hij schakelt van 3 naar 4 zouden de toeren snel moeten teruglopen zodat hij in de 4 staat. Je voelt dat hij de 3 loslaat maar de toeren zakken niet snel. Soms zakken ze heel langzaam en soms loopt het toerental zelfs op. Als ik dan eventjes het gas loslaat zit hij wel in de 4 en dan blijft hij daar ook in.

Dit weekend ga ik de bakolie en het filter vervangen, en ik hoop dat het daarmee is opgelost. Maar ik heb gelezen over een K1 en K2 veer. Als die niet meer goed zijn, wat voor schakelgedrag vertoont de bak dan?

Wat voor schakelgedrag krijg je als de rembanden niet meer goed zijn?

Ik hoop dat er mensen zijn die echt weten welke dingen er gebeuren bij de verschillende mankementen.

Groeten Marius!
Marius
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten