door JosW124 » zo dec 15, 2013 9:17 am
Het vervelende is dat hoe dan ook, dat je er altijd slechter van wordt.
Vooral als je een oude auto rijdt daar men het systeem van dagwaarde hanteerd.
Terwijl dit dagwaarde systeem niet gehanteerd wordt bij bepaling van het herstel van je auto.
Dus meten met twee maten. Wat vaak als gevolg heeft dat je dus de werkelijke schade niet geheel vergoed krijgt en je geliefde Mercedes naar de schroothoop wordt verwezen.
Voorbeeld; Wij stonden stil bij een stoplicht met onze 250TD uit 1991. Een sufferd klapte met ca. 80 km achterop.
Resultaat, ondanks zijnde een robuste wagen, was de carrosserie dermate beschadigd dat de auto total loss werd verklaard.
De verzekering kwam met een bedrag van €500,- over de brug, voor een MB met nieuwe motor, koppeling, dynamo, startmotor uitlaat, remmen en banden. Onze auto was ondanks de leeftijd z.g.a.n.!
Ik had er zo'n €3000 aan gespendeerd, + de aanschaf van €2000. Juist 10% kregen we terug.
Om een andere te kunnen kopen had ik echter wel wat meer nodig, afgezien van al het werk om al die nieuwe onderdelen over te zetten.
Doordat ik links en rechts facturen had geritseld kreeg ik uiteindelijk, ca. een goede 10 maanden later €2500.
Lees goed, wij hadden 0% schuld, wij stonden immers stil bij een rood stoplicht.
Verzekeraars zijn nog erger dan banken.
je betaald ze maandelijks maar als je ze nodig hebt, proberen ze je alsnog uit te kleden.
Je bent immers ver-zekerd en niet ge-zekerd.
Komt nog bij dat als de auto afgekeurd wordt als zijnde total loss, deze eigendom wordt van jouw verzekering, terwijl de tegenpartij de schade dient te betalen. Mooie boel, zo wil ik ze ook wel verdienen. Ik heb dit geweigerd, en heb het wrak achter het hek gezet zodat ze deze niet konden ophalen.
De Cosa Nostra zou er jaloers op zijn...
Succes met de schadeafwikkeling.
Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.