[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
aansluiting cv vergrendel knop : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu zo apr 28, 2024 12:09 am

aansluiting cv vergrendel knop

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

aansluiting cv vergrendel knop

Berichtdoor Sebastiaancocoon » za maart 15, 2014 12:46 pm

Hallo.

Via arjen heb ik een mooie cv schakelaar kunnen kopen. Het is de schakelaar waarmee je zelf je deuren open en dicht kunt doen met 1 druk op de knop.

Ik heb in een vorig topic al een mooie beschrijving gevonden van erik. Maar heeft iemand al de kennis vergaard hoe de aansluiting van het origineel zit? Ben benieuwd of die dan geschakeld zit bij de pomp of dat bijvoegen bij een van de draden het beste is?


Hierbij de post van erik in het vorig topic.

Een cv-schakelaar aansluiten heb ik recentelijk gedaan en stelt niet heel veel voor. Na wat speuren in de bedradingschema's kwam ik erachter dat de schakelaar 3 aansluitingen heeft:
- plus 12V continue (wit/rode draad uit mijn hoofd)
- min naar carrosserie (bruine draad)
- draad naar de CV-pomp

Met de schakelaar schakel je de draad naar de CV-pomp aan de plus of de min, de CV-pomp weet dan of de deuren moeten worden vergrendeld of juist ontgrendeld. Het werkt overigens niet direct, bij mij werkt het alleen als ik de schakelaar een goede seconde ingedrukt houd. 

Wit/rood en bruin zijn aanwezig bij de CV-pomp, ik heb een kleine bundel met drie draden van de CV-pomp naar de console laten lopen en in de kabelgoten onder het tapijt gelegd. De bijrijdersstoel moet dan van zijn plek, maar dan zitten de kabels wel netjes en beschermd.

Wanneer je alles getrokken hebt kan de plus naar wit/rood en de min naar bruin en kan de derde draad op de CV-pomp worden aangesloten. Aan de pomp zit op de ronde plug drie aansluitingen voor de linker voordeur, de rechter voordeur en de achterklep/-deur. Ik heb uiteindelijk de aansluting van de achterdeur afgeknipt en de draad van de schakelaar hierop gesoldeerd. Eerst heb ik geprobeerd de draad er alleen aan vast te solderen en de draad naar de achterdeur intact te laten, maar dan werkte het niet bij mij. Hoe het orignieel hoort weet ik niet, misschien dat er ergens nog een diode tussen zit?
Avatar gebruiker
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2287
Geregistreerd: di okt 25, 2011 2:06 pm
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten