Ik wil binnenkort mijn 300E aan de achterzijde voorzien van nieuwe veren. Het probleem is namelijk dat de achterkant wel heel erg laag hangt (zie onderstaande foto's), met als gevolg dat ik drempels heel erg rustig moet nemen. En een aanhanger erachter hangen zie ik al helemaal niet zitten.
- 1019.JPG (44.89 KiB) 3497 keer bekeken
- 1020.JPG (30.62 KiB) 3497 keer bekeken
- 1021.JPG (36.55 KiB) 3497 keer bekeken
De reden waarom hij zo laag is aan de achterkant? Versleten veren? Te extreem verlaagd? Wat ik wel weet is dat de LPG-tank in de kofferbak er mede verantwoordelijk is. En het is niet zo dat hij dweilt over de weg, dus de schokdempers zijn volgens mij niet het probleem.
Ik wil nu de achterkant verhogen, zodat hij gelijk is aan de voorkant. Bij de voorkant is er 3 á 4 cm ruimte tussen de bovenkant wiel en de rand wielkast. Om dit achter ook te krijgen moet hij dus aan de achterkant zo'n 3 á 4 cm verhoogd worden, aangezien hier de bovenkant wiel gelijk zit aan de rand wielkast. Nu zijn er verschillende manieren om dit te bereiken, maar ik zou graag jullie ervaringen hierover horen. Zelf ben ik geen voorstander om hulpveren te gaan gebruiken, dus dat valt voor mij al af.
Ik heb nu dus de volgende vragen:
- Hoeveel bedraagt normaal, bij originele standaard veren, de ruimte die tussen bovenkant wiel en rand wielkast? (mijn bandenmaat is trouwens 205/55R16). Als mijn auto dan inderdaad verlaagd is, zou ik met originele veren in combinatie met het gewicht dan misschien ook op de juiste hoogte komen?
- Hoe lang zijn de originele standaard achterveren?
- Ik hoor veel personen (ook hier op het forum) praten over versterkte/verzwaarde veren (versterkte-veren.nl). Wat zijn jullie bevindingen over deze veren en wat is dan bij jullie de ruimte tussen bovenkant achterwiel en rand wielkast?
- Zijn er nog andere manieren om de hoogte van de voor- en achterkant van mijn Benz gelijk te krijgen? Uitbouwen van de LPG-tank of het verlagen van de voorkant is uiteraard GEEN optie!
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, zodat ik zo spoedig mogelijk het kontje van mijn Benz wat omhoog (maar uiteraard niet TE hoog) kan krijgen.
Alvast bedankt,
Gr. Richard