[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Automaatbak b2 piston upgrade : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za jun 22, 2024 1:48 pm

Automaatbak b2 piston upgrade

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Automaatbak b2 piston upgrade

Berichtdoor w126560td » wo maart 27, 2024 10:20 am

Hoi beste forum leden,

Zoals ik in mijn vorige topics al aangaf ervaar ik bepaalde problemen met mijn automaatbak.
Kort samengevat, bak raakt in de slip als ik mijn vacuüm druk opschroef. Het slippen gebeurt in de 4. versnelling tijdens het optrekken (geen slip tussen overschakel momenten).

Te weinig modulator druk bonkt in alle versnellingen, te hoog perfecte overgang 1.2.3.4 maar slipt door in de 4.

Om dit probleem te overzeilen heb ik een elektrische klepje aangebracht op mijn vacuüm systeem zodat ik mijn vacuüm kan afsluiten waardoor mijn auto niet in de slip raakt in 4.versnelling. (Zonder vcv)

Gisteren heb ik mijn Vcv gangbaar gemakt en aangesloten op mijn vacuüm circuit. Gehele vacuüm circuit opnieuw af gesteld. Eerste poging was om mijn modulator druk op te schroeven zodat alle versnellingen vloeiend zouden overschakelen. Vcv zou dan bij gas geven de vacuüm gedeeltelijk tot bijna max moeten reduceren. Resultaat mislukt, bak raakte in de slip in de 4.versnelling. Heb gelijk de elektrische klep aktif gesteld zodat de vacuüm nar de bak compleet wordt afgesloten, maar de bak bleef door slippen in de 4. (Bij heel hoog vacuüm ook in 3. slip)

Nu heb ik geconstateerd dat wanneer je de modulator druk te veel open schroeft dat dit direct invloed heeft op de gehele bak druk.

Ik heb meer als een 1 uur zitten afstellen om een redelijke bak afstellingen te genereren. Momenteel slipt die niet meer in de 4 maar is wel voelbaar tijdens het overschakelen van de 1 naar de 2. Wanneer ik de modulator druk een beetje opschroef dan zijn de overschakel momenten niet voelbaar maar slipt die door in de 4. Ik heb hier een balans in moeten vinden.

Ik heb het gevoel dat mijn probleem te maken heeft met de 2. Remband (b2). Na wat onderzoek op het net heb ik begrepen dat deze remband wordt bediend door de b2 piston aan de zijkant van de bak. Handmatig afstellen van deze remband is niet mogelijk. Ik heb gelezen dat er bepaalde onderelen op de markt aanwezig zijn om de b2 piston te upgraden. De frictie van van de remband zou aanpasbaar moeten zijn door een langere pen te gebruiken in de b2 piston set. Wanneer je een langere pen zou gebruiken in de b2 piston dan zou de remband strakker gaan zitten.

Nu mijn vraag, zou deze modificatie invloed kunnen hebben op mijn probleem,

Heeft iemand onderdeel nummers van deze gemodificeerde pennen. Deze pennen zouden origineel door Mercedes geproduceerd moeten zijn
w126560td
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 312
Geregistreerd: vr jan 29, 2016 6:56 pm
Woonplaats: Turkey Istanbul
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten