door NicoenSarina » di sep 06, 2011 9:05 pm
hallo,
Controleer ze gelijk even goed op roest, dat komt bij mij voor, ik overweeg om hem helemaal van kunststof te maken. Tevens heb ik de gewoonte om ze als ze toch los zijn gelijk even met lucht door te blazen, al is het maar met de fietspomp.Dan is al de benzine er ook gelijk uit. Niet dat dit niet verbrand maar het is wat schraal voor je pomp en verstuivers.Overigens durf ik best tot 20 % benzine in de tank te laten zitten en de rest af te vullen met diesel, deed er dan meestal een kwart liter motorolie bij dat hij wat vetter werd. Het is inderdaad zo dat je voor de aanvoer naar het groffilter voor de leiding moet pakken die nu aan de aanzuigkant van de elektrische opvoerpomp zit en de retour gewoon kan gebruiken zoals hij nu zit.
Zorg ervoor dat alle verbindingen echt dicht zijn, niet dat hij zal "lekken" maar je wilt vast de stress niet dat hij tijdens het starten lucht aanzuigt en slecht start en dat je aan andere dingen gaat twijfelen.
diameters zijn inderdaad hetzelfde, heb je alleen mee te maken als je in de winter op pure plantaardige olie wil gaan rijden, dan zal je ze wat dikker moeten toepassen.
succes en groeten Nico.