[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Claxon werkt niet meer. : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 10:46 am

Claxon werkt niet meer.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Claxon werkt niet meer.

Berichtdoor RNRS001 » zo aug 10, 2014 8:34 pm

Sinds ik een botsing heb gehad met een fietser, doet mijn claxon raar.

Toen ik de fietser geraakt had, hing het nummerbord aan de buitentemperatuurmeter de bungelen. Het snoertje zat om de houder van het nummerbord heen (geen idee wie dat ooit een goed idee vond) en ik heb toen ter plekke het snoer van de buitentemperatuurmeter door moeten knippen omdat ik anders het nummerbord niet los kreeg en ik toch echt verder moest rijden. Alles werkte hierna nog (behalve de buitentemperatuurmeter), totdat op een gegeven moment de claxon het niet meer deed. Een paar weken later deden ook de knipperlichten het niet meer. Eenmaal een zekering (nummer 6) gewisseld en het probleem was over.

Tot een paar weken terug. De knipperlichten werken nog steeds, maar ook als ik de zekering wissel blijft het zo dat de claxon niet werkt. Aangezien ik echt geen zak verstand heb van electronica heb ik geen idee wat ik nu moet doen. Wat ik wel kan melden is dat ik niet bij de buitentemperatuurmeter kan omdat deze achter de voorbumper zit, en bij koude is het zo dat de sensor aangaat dat er ergens een lamp kapot is, terwijl dit niet het geval is. Verder is het altijd -38, maar daar kan ik wel mee leven. Misschien dat het niets met elkaar te maken heeft, maar ik lees wel meer dingen over hoe het ene stoort met het andere, dus vandaar dat ik dit erbij vermeld.

De aansluitingen van de claxon zien er als volgt uit, en ik heb het idee dat dit niet helemaal is zoals het hoort. Kan iemand mij op weg helpen? De 2 metalen clipjes zaten overigens met tape aan elkaar gebonden, maar ook als je ze tegen elkaar aan houdt gebeurd er niets.
Bijlagen
claxon.jpg
claxon.jpg (67.49 KiB) 764 keer bekeken
RNRS001
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron