bij mij is het een opeenschakeling van defecten die op elkaar inwerken.
ik heb problemen met de motor temperatuur, en vermoed dat de waterpomp defect is.
uiteraart merk je dat als je op de temperatuurmeter kijkrt in de auto ,deze staat keurig op 82 graden, ook na een kwartiertje rijden.
maar dat kan omdat de thermostaat mischien niet word geopend, of wel openstaat en vanwege de natuurwet van watercirculatie er wel iets word gekoeld.
echter als ik de kachel aanzet moet deze vrij snel warm worden en dat doet hij nu ook niet
nu zie ik dat de warmte van de kachel via een opvoerpompje op het reservoir staat aangesloten e de toevoer word weggehaald voor de thermostaat van 82 graden.
dus met andere woorden als de motor net aan staat en deze is 40 graden ,dan is de thermostaat gesloten en pakt de opvoerpomp van de kachel deze watertemperatuur
direct bij de waterpomp vandaan en wor het waterresevoir dus ook 40 graden.
echter het koelwater resevoir is ook na een kwartier rijden nog koud en kan dan onmogelijk
de kachel verwarmen.
dus toch waterpomp defect denk ik.
klopt mijn verhaal
groetejs peter