W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu 24 jun 2018, 13:52

Dilema ,vraag

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Moderator: Mafkees

Dilema ,vraag

Berichtdoor erwin&sonja » 09 jan 2018, 10:01

Zijn al een tijdje het hooft aan het breken,en zoeken antwoorden.
Door mijn beperkingen lukt het me niet meer(onder andere hersenen infarct gehad)

De diesel word in meerdere steden geweerd,om de lucht properder te krijgen.
Nu vroeg ik me af,dezelfde steden die deze maatregel invoerden en nog gaan invoeren hebben allemaal een vliegveld .

Hoeveel diesels kunnen er rijden om dezelfde uitstoot te hebben van één landend of opstijgend vliegtuig??

Ik heb gelezen dat er per seconde 1000 barrel kerosine wordt verbruikt.1barrel is 158 liter.
Een vliegtuig gebruikt per SEC. 6 liter kerosine.

(Volgens de General Aviation Manufacturing Association waren er in 2008 76.400.000 aviation movements. Die zou dan ongeveer neerkomen op 2.44 per seconde world-wide (take-off en landing)
Dus 1.22 maar hierin zijn de militaire ops en de privé-vliegtuigen niet opgenomen.
Er zijn ongeveer 320000 vliegtuigen (commercial, militair, privé))

In Brussel :elke dag ongeveer 225 vertrekkende en 225 aankomende passagiers vluchten
met de cargo erbij zijn er gemiddeld 440 vluchten per 24 uur

En daar voeren ze een verbod in voor oudere diesel wagens.
erwin&sonja
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 29 nov 2016, 11:16
Woonplaats: Belgie (Wetteren oost vlaanderen)
Roepnaam: Erwin
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: GAZ69 &
W124 300D 1984


Re: Dilema ,vraag

Berichtdoor JosW124 » 09 jan 2018, 10:39

Hoi Erwin,,

Het ligt denk ik niet een jouw herseninfacten dat je het niet kan volgen.
De auto industrie is tanende, en daar hangt veel aan vast.
Dus wordt het mensen moeilijker gemaakt oudere auto's te blijven rijden.
Politici zijn de marionetten van de groot industrïelen die schijnbaar nooit genoeg hebben.
Oudere diesels rijden beter op vegetarische olïen, zoals Rudolf Diesel in gedachten had toen hij de dieselmotor ontwierp.
Concept werd gekaapt door Shell, die er de diesel voor ging maken waarmee we nu uitgeknijpt worden.
Follow the money.

Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 770
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: Dilema ,vraag

Berichtdoor RNRS001 » 09 jan 2018, 12:17

Het is pure symboolpolitiek. Bij vrijwel elke milieuzone, ook in Duitsland, is inmiddels al bewezen dat de luchtkwaliteit niet meetbaar verbeterd is. Maar ja, er is een bepaalde lobby die denkt dat, omdat een auto oud is, deze per definitie slecht is voor het milieu. Jouw redenatie met betrekking tot een vliegveld is irrelevant voor deze doelgroep, want dit is dezelfde doelgroep die in de Europoort vrachtwagens met minder dan Euro IV niet toelaat terwijl daar ook allerlei boten aanmeren die met 1 keer aanmeren voor meer vervuiling zorgen dan 100 vrachtwagens bij elkaar.

Op alle plekken waar de auto's geweerd worden komt de vervuiling van een veel groter, ook niet te weren, probleem. Bovendien kosten die milieuzones meer dan ze opleveren, in Rotterdam betreft het rond de 300 auto's die voor inmiddels ongeveer 3 miljoen Euro geweerd worden. Dat betekent dat er dus 10.000 Euro per auto is uitgegeven. Vertel zo'n milieuliefhebber dat ze 10.000 Euro per persoon moeten neerleggen voor niet meetbare, schonere lucht en je krijgt een boze blik. Want ja, jij bent toch de vervuiler?

Ik ben echt wel voor een beter milieu. Maar kom met echte oplossingen in plaats van zinloze ideeën die alleen een doelgroep aanspreken die er zelf niet voor op willen draaien.
Avatar gebruiker
RNRS001
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 03 jun 2013, 11:57
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Andere wagen: 300CE
Vorige wagen: 230CE


Re: Dilema ,vraag

Berichtdoor JosW124 » 09 jan 2018, 12:32

Tis altijd hetzelfde liedje, diegenen die regels en wetten opstellen, houden zich er zelf nooit aan.
Gij zult niet stelen, ( belastingen), gij zult niet doden, (oorlogen) etc.
Onze auto's worden ook gekeurd op emissie-uitstoot en meestal goedgekeurd.
Zijn deze keuringen dan alleen voor niet stedelijke gebieden van toepassing?
We worden constant voor de gek gehouden met dubbele tegenstrijdige wetgevingen.
Zo mogen we geen dieren mishandelen volgens de wet en terecht, maar ga maar eens in de stallen van de bio-industrie kijken dan.
Voorbeelden t.a.v. van vervuiling worden in dit topic al aangehaald.
Onze W124's zijn het toppunt van de ontwikkeling naar een degelijk en duurzaam vervoermiddel, toch krijgt men het voor elkaar deze van de weg te krijgen en te vervangen door moderne auto's die van het begin van productie tot aan het eind daarvan vele malen vervuilender zijn.
De leugen regeert, totdat deze door de waarheid wordt ingehaald.

Jos.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.
JosW124
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 770
Geregistreerd: 12 dec 2013, 22:27
Woonplaats: Frankrijk
Roepnaam: Jos
Type wagen: E250T Diesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1991
250TD
1987
Panther M90 1931
Panther M120 1959/zijspan.
Panther M100 1960/zijspan.
Panther 1954 M75 Stroud MK IV.
BMW R80GS
BMW R75/5


Re: Dilema ,vraag

Berichtdoor DJS » 09 jan 2018, 22:42

Zoals Sebastiaan heel mooi verwoord heeft is het inderdaad pure symboolpolitiek. Zowel in de hedendaagse automotive-industrie, als op hoge scholen, als bij de overheid, is bekend dat de transportsector, waarin de auto-industrie zich bevindt, een aandeel van 20 tot 30 procent heeft voor de milieuvervuiling. Van deze 20 tot 30 procent, neemt het aandeel personenauto's ongeveer 30 procent op. Het totale aandeel van de automobielen-industrie is dus relatief laag.

Wat betreft oude diesels is het meest hekele punt dat de NOx-uitstoot relatief hoog is. Dank aan de hoge compressie van deze motoren aan de oorzaakzijde en het ontbreken van een katalysator aan de gevolgzijde. Ja, de nieuwere dieselmotoren in de 124-serie maken gebruik van een EGR-klep om dit terug te dringen, maar zelfs dan blijft het relatief hoog.

NOx is zeker een belangrijke verzameling van gassen, wanneer het komt tot broeikaseffect. Echter, gezien het kleine aandeel wat de personenauto's überhaupt leveren aan het broeikaseffect, laat staan het nog kleinere, verwaarloosbare aandeel wat deze oude diesels bijdragen, kan dit, in mijn ogen, zeker worden afgedaan als symboolpolitiek. Het lost het probleem niet op en kan het probleem ook simpelweg nooit oplossen.
Avatar gebruiker
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3610
Geregistreerd: 31 dec 2011, 09:12
Roepnaam: Daniël
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Dilema ,vraag

Berichtdoor BertusBonk » 09 jan 2018, 22:48

Tja....
FB_IMG_1509947368109.jpg


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CRR-L09 met Tapatalk
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
BertusBonk
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 169
Geregistreerd: 21 nov 2016, 22:34
Roepnaam: Bert
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo V40CC


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten