[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
FreddyH : Even voorstellen

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do mei 02, 2024 6:55 am

FreddyH

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.

FreddyH

Berichtdoor FreddyH » wo apr 28, 2010 7:32 pm

Hallo W124 liefhebbers en bezitters,
Ik ben Freddy, woon in Hardenberg (Ov) en ben in het bezit van een W115 280SE en voorheen een W123 280CE.
Ook ik ben op zoek naar een W124, het liefst een 250 of 300 diesel.
Bodem moet hard zijn en niet al teveel roest als het kan.
Van m'n W123 weet ik dat onder de matten, de spatborden en krikpunten de aandachtspunten zijn maar kan iemand me vertellen waar ik op moet letten bij een 250 of 300 diesel??
Aandacht voor het blok op eventuele lekkages of zo?
Of aandachtspunten voor roest??
Of misschien iets wat ik nog niet genoemd heb??
Laat maar weten als je tips hebt of misschien zelfs wel zo'n Benz te koop weet of een adresje weet!
Heel veel vragen zie ik wel maar hoop dat jullie me kunnen en willen adviseren!
Zal jullie op de hoogte houden van m'n voortgang!
Greetz,
Freddy
FreddyH
 


Re:Nieuw hier

Berichtdoor Boskabouter » wo apr 28, 2010 10:13 pm

Ha Freddy,

Ben net als jij W123 rijder, maar heb ook een W124. Hoewel de W124 uiteindelijk ook overal kan gaan roesten, is de roestpreventie wel veel beter dan bij de W123. De bekendste zwakke punten zijn de wielkasten achter, de dorpels en de kriksteunen.

Het is bij de W124 echter veel simpeler een echt roestvrij exemplaar te vinden. Bij de W123 wordt altijd wel ergens geknaagd.
Lastiger is het vinden van een belastingvrije én gave én goed onderhouden W124 met 250D of 300D motor. Een voordeel van deze machines is dat ze vrijwel onverslijtbaar zijn. Je kunt dus beter gaan voor een uitstekend onderhouden exemplaar met 3 ton op de teller dan voor eentje met lage kilometerstand zonder traceerbare onderhoudshistorie of langdurige stilstand.

O ja, vooral de vroege exemplaren uit 1985/1986 moet je echt proefrijden. Ze hadden kinderziektes, zoals het "Bonanza-effect" Meestal zijn er modificaties toegepast, waardoor de problemen grotendeels zijn verholpen.

De Boskabouter
Avatar gebruiker
Boskabouter
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: wo aug 26, 2009 11:11 am
Woonplaats: Houten
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re:Nieuw hier

Berichtdoor w124E320 » do apr 29, 2010 6:49 am

tja, iedereen zoekt een belastingvrije diesel met een lage km.stand en vol met optie`s....
Welkom in de echte wereld!
gr.
w124E320
 


Re:Nieuw hier

Berichtdoor FreddyH » do apr 29, 2010 8:44 am

Goh??
Had werkelijk geen idee, dacht echt dat ik de enigste was.
Vandaar ook waarschijnlijk mijn vraag op dit forum.
Maar bedankt voor de tip, was erg nuttig, daar kan ik mee verder!!!
FreddyH
 


Re:Nieuw hier

Berichtdoor FreddyH » do apr 29, 2010 9:34 am

Boskabouter bedankt!
Alles wat je zegt kan ik helemaal in meegaan.
En zal er op letten als ik ga kijken naar een Benz.
Alleen "Bonanza-effect" zegt me nix, kun je dat nog ff uitleggen??
Alvast wederom bedankt!
Greetz.
FreddyH
 


Re:Nieuw hier

Berichtdoor Boskabouter » do apr 29, 2010 10:24 pm

"Bonanza-effect" is een vorm van hinderlijk horten en stoten bij het rijden of optrekken in lage versnellingen. Het wordt veroorzaakt door flexibiliteit in de aandrijving en het direct reageren van het gaspedaal bij diesels, waardoor het effect zichzelf versterkt. Subtiel gebruik van gaspedaal en koppeling is het devies.

Het eerste bouwjaar van de W124 had er extreem veel last van. Door modificaties is het verbeterd, maar niet geheel verdwenen. Benzinemotoren vertonen het verschijnsel in veel mindere mate. Automaten hebben er ook geen last van door de dempende werking van de koppelomvormer.

Gewoon even uitproberen met een proefrit.

De Boskabouter
Avatar gebruiker
Boskabouter
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 19
Geregistreerd: wo aug 26, 2009 11:11 am
Woonplaats: Houten
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten