De auto rijd al vannaf 2011 op gas die is er toen nieuw ingebouwd door van orsouw uit eindhoven
(bon zit erbij) er zit een zwart ring tank achterin.
Deze auto wil ik voor 2021 in de overgangsregeling zetten, 129 euro wegenbelasting per jaar.
Aangezien ik dit pas in december aan kan vragen voor het nieuwe jaar , moet ik wegenbelasting
betalen voor het gewone tarief. Ik laat het gas er nog even op aangezien ik waarschijnlijk
als ik de auto straks heb , nederland ga verkennen
Deze auto heeft gas ik wist het ook niet G2 en dat is een duurder tarief dan G3.
daar kwam ik achter op de site van de belastingdienst
Het is niet de bedoeling om hem voor woon werk verkeer te gebruiken maar om mooie ritjes
mee te maken toeren enz. Reizen voor werk doe ik met de trein.
Als hij op G3 zou kunnen en de kosten lopen niet de spuigaten uit dan is 240 euro mrb per kwartaal
voor mij prima 80 euro in de maand... en hij gaat in de oldtimer verzekering en ga er zeker geen 10000
per jaar mee rijden. Gas kost 65 cent per liter .. dan is de rekensom snel gemaakt.
En anders gaat het gas eruit en rijd ie in 2022 op benzine. over 5 jaar is deze auto 40 jaar.
Ik zie dat jij uit Urk komt , mijn collega van 60 is daar geboren en woont daar ook zijn hele leven. Aangezien veel elkaar daar kennen zal jij hem vast herkennen.
ik noem geen namen
hij rijd zelf al jaren Mercedes en weet er ook veel van.