Hallo allemaal,
Er is de afgelopen weken veel informatie uitgewisseld en er zijn diverse bedragen genoemd over de blokrevisie en de grote beurt van mijn C124.
Ik dank alle inzenders voor hun bijdrage en heb voor het gemak de bedragen (oplopend in euro’s) nog even onder elkaar gezet:
275
750
800
1000
1070
1150
1240
1241,24
1395
1450
1500
1645
1750
1785
2000
2250
Na het sluiten van de officiële termijn (31-12 om 00:00 uur) zijn er nog twee bijdragen ingestuurd. Alhoewel beide bedragen mijn factuurbedrag het dichtste benaderen, vallen deze buiten de boot. Want buiten de termijn ingestuurd.
3295
3475
De factuur die ik ontving en heb betaald is €3272,58 (zie foto). Richard (RD500SEC) zit daar met €2250 het dichtste bij. Graag een PB voor adresgegevens, de originele MB-ijskrabber komt naar je toe Richard.
Resteert de hamvraag: Is dit het waard? Het zijn forse bedragen. In mei van dit jaar al de complete revisie van de automaatbak door Autrans. Nu deze blokrevisie. En sinds de aanschaf in maart 2016 al vele onderdelen vervangen + de reguliere grote en kleine beurten. Op termijn zullen er weer andere onderdelen vervangen moeten worden want ik rij veel en dus hogere kans op slijtage.
Natuurlijk kun je voor dit bedrag een andere W124 vinden en dan weer lekker verder tuffen, misschien zelfs het blok overbouwen en andere onderdelen overzetten. Ja, dat kan. Maar dan zit je over een tijdje weer met hetzelfde probleem. Want elke auto heeft onderhoud nodig. Maar er is nog een, meer emotionele reden: ik heb deze auto kunnen kopen met het geld uit een erfenis van mijn ouders. Dus elke keer als ik instap denk ik even aan hen…een extra goede reden om deze auto niet zomaar weg te doen.
En dus blijf ik investeren in mijn fantastische C124. Elke dag genieten, een straf als je moet uitstappen.
Ik laat alleen originele onderdelen monteren, immers “Das beste oder nichts”. Gelukkig ligt er in Duitsland nog genoeg op de plank.
Velen verklaren mij voor gek. Maar rijgenot valt niet in geld uit te drukken. En hoe meer je investeert, hoe fijner ie gaat rijden. De keerzijde is natuurlijk wel dat dit een doodlopende weg is. Ik kan niet meer terug, ik moet blijven investeren. Dat doe ik met liefde en een beetje verstand
Tenslotte: De W124 wordt beschouwd als de beste Mercedes die ooit is geproduceerd. Vele autovakbladen uit binnen en buitenland zeggen zelfs “beste auto ooit gemaakt”. Degelijk, betrouwbaar, robuust. Ik eindig deze post met een weetje, gehoord van de man die de blokrevisie heeft gedaan.
De W124 is de laatste Mercedes met metaal van 100% zuiver ijzererts. In latere modellen werd naast ijzererts ook ‘schrootmetaal’ verwerkt.
Groeten,
Nan.