[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Koelventilator werkt niet (temp te hoog) : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu vr apr 26, 2024 11:40 pm

Koelventilator werkt niet (temp te hoog)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koelventilator werkt niet (temp te hoog)

Berichtdoor Aziz124 » ma apr 24, 2023 10:29 am

Beste leden

Ik heb een probleem met mijn 230E W124 namelijk het temperatuur loopt te hoog.

Ik heb de thermostaat en de antivries vervangen het is nu iets beter maar nog altijd wordt hij te warm en het koelvin blijft altijd op lage snelheid draaien ipv dat hij tussen (100-105 graden) sneller zou moeten beginnen draaien om de motor op terug op bedrijfstemp te brengen (M102 denk dat het om elektromagnetische koppeling gaat).

Weet er iemand wat het mogelijke oorzaak zou kunnen zijn en of hie ik te werk moet gaan om het te vinden :)?

Ik denk dat mijn thermoschakelaar het wel doet aangezien hij op lage toeren draait maar de vraag is waarom draait hij niet sneller bij hoge temperaturen?

Iemand een idee of tips.

Alvast bedankt!


Mvg
Aziz
Aziz124
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr apr 21, 2023 5:43 pm
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Re: Koelventilator werkt niet (temp te hoog)

Berichtdoor Aziz124 » ma apr 24, 2023 6:02 pm

De motortemperatuur stijgt rond de 100-105 graden en de ventilator is gemakkelijk tegen te houden.
Ik zal van de week eens de waterpomp vervangen het systeem eens spoelen met gedemineraliseerd water en de thermoschakelaar eens vervangen.

Hopelijk komt het dit keer in orde :)

Ik zal jullie op de hoogte brengen als het goed komt!
Aziz124
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr apr 21, 2023 5:43 pm
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten