[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Koudstart probleem : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu di maart 19, 2024 10:35 am

Koudstart probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Koudstart probleem

Berichtdoor Bart_vg » za mei 26, 2018 1:50 pm

Allereerst, starten lukt altijd en de wagen laat me niet staan :lol:

Als ik hem start springt hij direct aan en vrij hevig (direct zo'n 1-1.200rpm) en dan zakt hij geleidelijk in de daarop volgende seconden.
Maar na zo'n 5-6 seconden zakt hij door onder z'n stationair toerental, en moet je het gas wat aanhouden om te voorkomen dat hij uitvalt.
Mocht je direct beginnen rijden merk je dat hij absoluut geen vermogen heeft, en als je wat veel gas geeft gaat hij terug uitvallen als je niet snel de gas weer lost.

En na zo'n 30 seconden is het alsof er iets wakker wordt onder de kap, en ineens draait alles perfect stabiel en geen enkel probleem meer :think:
De overgang van 'slecht' naar 'goed' is niet geleidelijk, die is er van de ene moment op de andere.

Ik zou denken dat hij koud wat rijk loopt, misschien door verkeerde sturing van de koudstart injector? (van welke temp sensor maakt deze gebruik?)

Oohja: motortype M104.980
Bart_vg
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 479
Geregistreerd: zo okt 05, 2014 1:36 pm
Woonplaats: Dendermonde, Belgiƫ
Roepnaam:
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.:

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten