[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
lekstroom el. ramen besturing W124 : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu do mei 02, 2024 6:28 am

lekstroom el. ramen besturing W124

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

lekstroom el. ramen besturing W124

Berichtdoor twinkel » di mei 31, 2011 9:30 am

Hallo allemaal,
Ik wil een vriend in Duitsland helpen met een probleem met zijn E124. Ik ben redelijk onderlegd in electronica maar kan het juiste schema (break model 1995 of 1996) niet vinden.

Kan iemand mij een link geven naar het juiste schema of wellicht helpen met een idee waar ik het volgende probleem kan zoeken?

Als alles is uitgeschakeld, blijft het witte relais (onder de zekeringkast, dichtst bij de voorruit) bekrachtigd. De accu levert een continue stroom van 0,3 A en loopt dus langzaam leeg zo. Als ik het relais er uit neem, loopt er altijd nog 150mA. Ik vermoed dat dit het relais van de comfortschakeling is (el. ramen dichtdoen als afstandsbediening knop lang wordt ingedrukt). Waarschijnlijk blijft er ergens een schakelaar hangen? De comfortschakeling functioneert ook al een tijdje niet meer.

hartelijke groet,

Theo
twinkel
 


Re: lekstroom el. ramen besturing W124

Berichtdoor Paul H209 » di mei 31, 2011 2:59 pm

probeer het maar eens op de russische site:

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... 0DIAGRAMS/

Om het juiste diagram te vinden moet je varieren in jaartal en type.

Succes

Paul
Paul H209
 


Re: lekstroom el. ramen besturing W124

Berichtdoor twinkel » di mei 31, 2011 10:17 pm

Nou het door mij gezochte model (220t) zit er niet bij, maar als ik bijv. bij de E320 kijk, ziet het er wel bekend uit. alleen kom ik nu bij de convenience control unit uit, waar ik geen schema van kan vinden.

Iemand een id wanneer dat ding het convenience relais hoort aan te sturen?
twinkel
 


Re: lekstroom el. ramen besturing W124

Berichtdoor Gordi044 » vr jun 03, 2011 4:40 pm

Pak een spanningszoeker [12v] en plaats deze tussen de losgenomen massakabel en de accupool, bij een fel brandende lamp heb je lekstroom, let wel op dat je auto in een totale rustpositie verkeerd, geen kontakt aan deuren op slot enz enz
Trek nu een voor een de zekeringen uit de zekeringen kast, wanneer je de lamp ineens ziet doven door een verwijderde zekering zit je in de goede richting van de storing, nu is het zaak dit circuit goed door te nemen door alle stekkers en schakelaars los te trekken en te zien wat je spanningszoeker doet.
Je bent zelf genoeg onderlegt qua elektronica schrijf je dus weet je wel wat ik bedoel.
ANWB forever : Groet Erwin.
Gordi044
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten