[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Luchtmassameter en alles opgelost? : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 2:35 am

Luchtmassameter en alles opgelost?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Luchtmassameter en alles opgelost?

Berichtdoor EricE320T » ma mei 18, 2015 7:27 pm

Goedenavond,

Gisteren begon de 320 plotseling slecht te lopen en af te slaan bij een stoplicht. De automaat leek het ook raar te doen en bleef maximaal in 4 ipv 5. Zonet startte die nog wel maar sleog meteen weer af.

Enigszins de honderden draadjes doorgenomen en ik zag ergens als tip om de stekker aan de luchtmassameter los te koppelen. Dat hielp want de motor bleef draaien en ik kon er weer mee rijden. Stationair nog niet mooi en de automaat schakelt ook nog niet naar 5, maar ik heb dat nog niet helemaal goed uitgeprobeerd.

Als de motor plotseling wel loopt met de stekker van de lmm losgekoppeld, is dat dan altijd het teken dat die niet meer goed is? Heb hem gisteren gereinigd met remmenreiniger, maar dat was dus niet afdoende.

Ik lees in veel draadjes ook dat de "drosselklappe" ofwel smoorklep? ook de oorzaak kan zijn van slecht lopen.

Sorry voor al de vragen! Ik denk niet dat het iets ernstigs is en ook niet de kabelboom, want dat ziet er eerlijk gezegd allemaal als nieuw uit.
Avatar gebruiker
EricE320T
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 165
Geregistreerd: vr jan 02, 2015 2:31 pm
Woonplaats: Zwolle
Roepnaam:
Type wagen: E320T
Bouwjaar: 1995
Automaat: Ja
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten