door JosW124 » do dec 12, 2013 11:32 pm
Om te janken vind ik dit soort dingen, mooie dingen stuk maken.
Wat zit er achter, wat denkt men hier werkelijk mee te bereiken?
Ik houd van mijn auto's en motoren, ik zorg er goed voor, zodat zij ook goed voor mij zorgen.
En de eerste die er een vinger naar uitsteekt, is hem kwijt, easy.
Want is het niet geweldig om te beseffen dat hoeveel mensen er aan mee hebben gewerkt om te zorgen dat wij met onze Mercedessen kunnen rijden?
Ik bedoel, mensen hebben dat dashboard gemaakt, anderen de ramen.
Mensen hebben de wegen aangelegd, erst uit de grond gen]haald, om anderen daar plaatwerk en motoren etc. mee te laten kunnen maken.
En dan gaat zo'n snol dat even aftuigen?
Wij leven in een erg zieke wereld.
Aan ons deze te genezen.
De 250TD van mijn wijffie heeft er inmiddels 490.000 opzitten. En is nog steeds een geweldige bak om mee te rijden.
Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen dat doorhebben.
Voor ons is het een van de beste auto's ooit gemaakt.
waarschijnlijk beseften ze dat bij Mercedes ook, want wat erna gemaakt is staat voor een habbekrats op MP, allemaal hetzelfde gezeik, de pomp naar de vaantjes.
Voor de prijs van zo'n roterende pomp, koop ik hier in Frankrijk, 2 á 3 W124's lineaire pompen, met de rest van de auto erbij.
Ik pik ze hier op voor zo'n 1000 pleuro's, goed rijdend, met APK enz.
Ik betaal voor beiden, die van haar en de mijne 600 verzekering per jaar, and that's all.
Niet om ogen uit te steken, maar om aan te geven dat dat gedroomde europa echt nooit van de grond gaat komen.
Zo mag je in Frankrijk met B een motor rijden tot 125cc.
In Vernederland moet je binnenkort voor je fiets en rollator een rijbewijs halen.
Ik snap dat niet.
Hier gaan mensen de straat op, steken snelheidsmeters in de fik omdat ze het er niet mee eens zijn.
In les Pays Bah, klagen ze, kijken ze naar Boer zoekt vrouw en gaan verder slapen.
Men schijnt niet te beseffen dat de werled die men ziet, zelf gecreërd is.
Dus hoppa, naar Den Haag, naar Don Corleone Rutte en wippen die handel, zodat je je oude bak kunt blijven rijden.
Nieuwe auto's zijn namelijk de veroorzakers van fijnstof in de lucht en daar ga je de pijp van uit.
De 250TD van het wijffie zit ver onder de norm, de keurmeester is telkens weer verbaasd over de uitstoot.
Ding is 22 jaar oud, 12x de wereld rond geweest en still a joy to ride.
Tsja, eigenlijk zou ik dit op de kennismakingspagina neer moeten zetten.
Ik houd van degelijke dingen, want de wereld gaat ten onder aan de troep.
Mijn oudste motor is een Panther uit 1931, 82 jaar jong en gaat nog steeds als een speer.
Mijn blauwe 250TD is van 1988 en is niet te koop, ik houd van die auto.
Ik geef hem liever weg aan iemand die zijn ogen ook nog open heeft.
Want wij worden genaaid, elke moment weer opnieuw.
Eindelijk zijn we zo ver dat de techniek zijn hoogtepunt bereikt heeft en nu worden mensen betaald om gadgets in apparaten en dus auto's te bouwen om te zorgen dat ze stuk gaan na x bedrijdfsuren. Pa wist het al in 1978 werkend voor Phillips, de Eprom, Electronic Program.
Vandaar oude Panthers en oude W124's, niet kapot te krijgen, al zou je het willen.
Groet,
Jos, la France.
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.