[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
niveauregeling 300D : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 5:38 pm

niveauregeling 300D

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

niveauregeling 300D

Berichtdoor Damherten » za sep 24, 2011 7:42 pm

Goeiedag
op mijn 300D zit niveauregeling maar werkt niet zoals het moet
pomp is oke veerbollen ook rijd normaal zonder hard stuiteren
auto blijft ook perfect op hoogte bij stilstand maar komt niet naar boven als er gewicht in de kofferbak word gedaan ook niet na een eind rijden
blijft over de regelaar bij de achteras
wie weet wat hier aan kapot kan o ringen of zo
systeem is oliedicht ook het reservoir blijft op pijl
wie weet het of heeft zoiets gemaakt ????
Damherten
 


Re: niveauregeling 300D

Berichtdoor NicoenSarina » za sep 24, 2011 9:35 pm

hallo,

Als je de regelstang losmaakt en handmatig bediend als er lading in de kofferbak zit, doed hij het dan wel?Is deze regelstang tussen as en regelaar niet losgeraakt? Hoe heb je de drukpomp gecontroleerd? met een drukmeter ertussen?
Volgens mij zijn er twee systemen, met een pomp op de nokkenas en een met een extra pomp bij de stuurbekrachtigingspomp.
Als hij namelijk geen druk genoeg geeft dan krijg je deze klacht. mocht je toch een andere drukpomp nodig hebben dan heb ik beide soorten liggen.De ervaring leert dat als je aan de regelaar gaat zitten(b.v. de ontluchtingsnippel) dat deze kapotgaat doordat het aluminium geoxideert is.Hij zit op een plaats waar hij super gevoelig is voor alle pekel en water enz.
Er zal inwendig wel een plunjertje in zitten wat de druk of de oliehoeveelheid naar de schokbrekers hoger maakt.ik vermoed dat dit dan vast zit.De regelaar is nieuw niet goedkoop.Misschien houd ik er nog een over, anders weet ik er misschien nog een in Heythuisen bij een adverteerder op MP die zich Klinker noemt.

Succes en groeten Nico.
NicoenSarina
 


Re: niveauregeling 300D

Berichtdoor Damherten » za sep 24, 2011 9:54 pm

regelstang heb ik ook losgehad reageert niet zelf het stangetje aan de regelaar kon ik helemaal ronddraaien en er gebeurde niets
pomp zit bij mij op de nokkenas andere systemen ken ik niet bij de W124
is geen ontluchtingsnippel maar een nippel om de olie uit de dempers en de veerbollen te laten lopen zodat eraan gesleuteld kan worden wel wielen ontlasten ontluchten gaat vanzelf bij draaiende motor
deze nippel draait nog wel denk ik heb pas remleidingen achter vervangen en alles draaide feilloos los belangrijk is dag van te voren inspuiten met wd40!!
Damherten
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten