[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Opgelost: hoogteverstelling koplampen : Techniek

W124Club.nl

Alles over de Mercedes W124

Het is nu za apr 27, 2024 6:58 am

Opgelost: hoogteverstelling koplampen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Opgelost: hoogteverstelling koplampen

Berichtdoor Tokkel124 » wo sep 24, 2014 9:27 pm

Aan mijn 300D mankeren wat dingen.
Zo werkte de hoogteverstelling van de koplampen niet.
Ik zag wel 2 luchtleidingen losliggen, maar daar zaten koppelingen aan. Als ik die op de zwarte rubberen leidingen , komende achteruit de koplampen, probeerde te drukken dan zat dat niet echt lekker.
Ik ben nog niet bekend met de W124 dus moest nog uitzoeken hoe dat systeem nou werkt.
Komt wel een keertje dacht ik.

Vandaag toch maar eens wat zoekwerk op dit forum gedaan, en gevonden dat als dat systeem niet werkt, de
koplampen erg laag staan.
Dat heb die van mij ook, bedacht ik me..

Eerst geprobeert aan 1 kant toch maar de koppeling op het zwarte rubberen slanngetje te drukken en de dash-schakelaar te bedienen: geen hoogteverstelling.
Andere kant ook aangesloten: ook geen werking.
Ik heb toen maar de koppelingen erafgeknipt met een scherpe kniptang, en een ander rubber slangetje tussen de koplamp en luchtleiding geplaatst: motor weer gestart: Ein System das funktioniert!

Dat orginele zwarte rubber, daar past die luchtleiding normaal niet in, zijn binnendiameter is te groot ervoor.
Gelukkig had ik nog ergens een slangetje liggen.
Bedankt voor de tips, en hieronder wat fotootjes voor degene die daar ooit ook tegenaan hobbelen.
Bijlagen
IMG_20140924_174000.jpg
achterkant koplamp W124
IMG_20140924_174000.jpg (177.67 KiB) 762 keer bekeken
IMG_20140924_174050.jpg
koppeling hoogteverstelling W124
IMG_20140924_174050.jpg (253.07 KiB) 762 keer bekeken
Tokkel124
 

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten