door Mariska's MB » zo dec 18, 2011 12:24 pm
Hi,
Heb eindelijk eerlijk en duidelijk advies gekregen van de heer Ad Ruissen.
LPG & Airco Service Ruissen
Broekland
[Goeden morgen,
Inderdaad is gasinjectie met K-jetronic mogelijk.
Nu moet ik wel zeggen dat de noodzaak voor gasinjectie bij de 6 en vooral
V-8 motoren groter is als bij de 4 cilinder omdat de backfire problemen
groter zijn bij 6 en 8 cilinder.
Bij een 230E kun je naar mijn idee met een ouderwets mengstuk en met goed
onderhoud van ontsteking wel acceptabel op LPG rijden.
En met gasinejctie is ook niet helemaal heilig want er zit tussen de
gasinstallatie en de K-jetronic een extra schakel (interface) waardoor je
soms ook even iets moet bijstellen ( met de Laptop).
Wel is het zo dat je gegearandeerd geen backfire hebt, geen last dat de
rijwind in het luchtfilter blaast en motor af laat slaan bij afremmen, geen
last van de overname van stationair naar gasgeven of van vermogensverlies
door de venturi die de luchtinlaat knijpt.
Gasinjectie heeft uiteraard een meerprijs.
Een ouderwets set gemonteerd kost ca 1350 incl BTW
Een gasinjectie set gemonteerd kost 2050 incl BTW
Daarnaast hebt u nog de meerprijs voor de onderbouw maar dat is bij beide
systemen hetzelfde.
Ondanks dat ik het wel eens gedaan heb weet ik de meerprijs niet meer exact
maar ik denk dat het met 300 euro is betaald.
Ik hoop u de juiste info te hebben gegeven om de juiste keuze te maken.
M.vr.gr.
Ad Ruissen]
PS: Erik ik zal er toch maar een backfire beveiliging er in laten zetten en zorgen dat ontsteking gebeuren goed is (verdeelkap, rotor, bougies en bougieskabels). Wat ook belangrijk is je luchtfilter, nieuwe olie (filter) en de injectoren rubbers goed zijn zodat die geen valse lucht kunnen aanzuigen.
Ik denk ook als je dit top houd, goed te rijden is met een OMVL installatie.
Michel
We zijn allemaal mensen.
Wonen op de zelfde aarde.
Maar iedereen heeft zijn eigen visie.