Zit zomaar even na te denken maar neem aan dat er geen diesel op de grond onder de auto ligt?
Als er ergens lucht in kan, kan er theoretisch ook diesel uit.
Dus zoals Klaas al zegt, eerst je leidingen/slangen checken, je hebt vanaf je tank naar de stalen leiding een stukje slang, boven je subframe zit dat (kan je lekker bij
) en onder je motorkap een stuk slang naar je doorzichtige filtertje.
Mocht je nu nergens wat lek kunnen vinden, theoretisch zou als je groffilter (zit in je tank) dicht zit, de pomp vacuum kunnen trekken (verdringerpomp, weet alleen niet hoeveel vacuum hij voor elkaar krijgt daar hij ook maar iets meer als 0,5 bar oplevert)
En dan is elk haarscheurtje in een rubberen slang, gaatje zo groot als een speldeprik in de metalen leiding genoeg om lucht aan te zuigen.
Ook al zien de slangen er aan de buitenkant nog goed uit, binnenin kunnen ze vol met scheurtjes zitten. Had dit met de diesel retourslangetjes, zagen er aan de buitenkant nog goed uit maar zaten aan de binnenkant helemaal vol met scheurtjes.
En dan helpt een stukje eraf halen ook niet, scheuren en lekken ze nog harder