door Paul-P » ma jun 07, 2010 10:09 pm
is niet normaal, hij moet heel snel naar 80+ gaan.
Je thermostaat is kapot en staat continu open waardoor hij al koelt voordat hij warm is. Het gevolg is dat de motor lang draait met te dikke olie wat ongeveer 10x meer slijtage veroorzaakt dan draaien met een warme motor. Niet te lang mee rond rijden dus.
Thermostaatje voor een 2.0 benzine injectie kostte me ooit 17 euro en is makkelijk te vervangen. Het is wel aardig om dan ook je koelvloeistof te vervangen omdat je dan ook het deel kan laten leeglopen achter de thermostaat, wat normaal niet gaat omdat je niet hete koelvloeistof gaat vervangen. Dus laat het goed afkoelen, anders brand je je fikken. Vervang ook de o-ring die zit er bij. Je hebt wel 2 kannetjes van 5 liter nodig, met 5 liter ga je het niet redden. En koop een beetje goede, niet van de gamma.
succes het is niet moeilijk.