Hallo Allemaal,
Ik ben Paul en ben in het bezit van een witte 300TE uit 1986, een zwarte 300TE uit 1989 en ik rijd dagelijks (meer dan 50000 km/jaar) in een grijze W126 380SEL. Het zal jullie niet verbazen dat de W126 op LPG draait. De gasinstallatie (een OMVL hoog vermogen verdamper) zelf ingebouwd met een dubbele tank waardoor ik netto 108 liter kan tanken. Ik ben echter niet helemaal tevreden over de OMVL installatie, ik moet regelmatig de zaak opnieuw afstellen en heb een aantal keer een kromme stuwklep gehad. In mijn witte 300TE die ik aan het eind van het jaar wil bevorderen tot dagelijkse auto komt dan ook een programmeerbare LPG installatie (KDFI) die ik zelf ga inbouwen. Om voldoende actieradius (650 km) te krijgen zal ik ook hier weer kiezen voor een dubbele tank. Waarschijnlijk een staande ringtank in combinatie met een cilindertank op de plaats van de benzinetank.
Mijn autotechnische kennis is redelijk goed. Naast mijn HTS autotechniek heb ik diverse auto's gerestaureerd (o.a. DS, BMW 2002, Mustang Cabrio 1967, Corvette Cabrio 1974 etc.) . Ik heb ook een BMW 728 1978 voorzien van een 4 versnellings automaat waardoor deze 1200 toeren minder draaide bij 120 km/h. Ik was de eerste die deze conversie gedaan had. Mijn Corvette heeft een rollen tuimelaaras waardoor het vermogen is gestegen naar ca 350 pk, met als resultaat dat je de meeste motorfietsen bij een stoplichtsprint de stuipen op het lijf jaagt en dat op LPG.
Tot zover mijn even voorstellen.
mvg Paul