Stil komen staan met een goed onderhouden W124 diesel kan volgens mij niet.
Toch is het mij een paar weken geleden overkomen.
Ik rijd kruip door sluip door naar Doesburg op een mooie zondag om de fotobeurs in dat stadje te bezoeken.
Linksaf, geef een beetje gas, hoor een vreemd geluid en constateer dat de auto niet meer op het gaspedaal reageert. De motor reageert als vanouds, ik kom alleen niet meer voorruit.
Een goede vriend die ook naar de beurs gaat pikt me op en brengt me 's-middags naar huis.
Met de 320T naar de pomp voor een autoambulance en flink zwetend de W124 op de kar gelierd.
De volgende dag naar mijn garage die 's-avonds meldt dat de auto gehaald kan worden.
Een gebroken steekas bleek de oorzaak.
Plaatselijk ingeroest, er was nog maar een milimeter of tien bruikbaar metaal aanwezig op de plaats van de breuk.
Toch maar lid worden van de ADAC, Wegenwacht, Touring Club, AA?
Ik klop het af. De eerste keer pech in ruim 800.000 kilometer met het W124 model.
Een wegenwachter kan bij dit soort storingen ook niets uitrichten. Dat wordt een transport.
De ANWB geeft maximaal twee keer per jaar een transport naar huis of garage.
Het zal nog wel even duren voor er zich weer iets voor doet, afkloppen.