door JosW124 » zo mei 11, 2014 5:35 pm
Nu de oudere W124's in Nederland aanzienlijk in waarde zijn gekelderd en de natte droom van de man met Weeke hersenen realiteit is geworden, is het voor onze Belgische vrienden interessant geworden een W124 in Vernederland aan te schaffen en deze in Belgïe op 'O' platen te zetten.
Er zijn op de oldtimerregels in het Belse land twee uitzonderingen, en dat is geen woon/werkverkeer, en niet de koters naar school brengen en of ophalen.
Dit resultaat is bereikt door protesten van diverse oldtimerverenigingen, iets waar de Ollanders nog van zouden kunnen leren maar niet doen.
Ik ben zelf bezig een Benz met Nederlandse platen naar Belgïe te importeren en geloof me, het heeft me wat kopzorgen gekost eer ik er achter was wat de beste manier is.
Want welke overheidssite je ook bezoekt, je wordt van het gebruikelijke kastje naar de muur gestuurd.
Ambtenaren blijven ambtenaren...
Wel, je dient met het Nederlandse kenteken en de platen naar een GWK kantoor te gaan. Daar worden de NL-platen ingenomen en wordt het NL- kenteken afgestempeld. Let wel dat je dit meekrijgt want dat dien je te overleggen bij de douane voor het inklaren en bij het Belgische keuringsstation.
De auto dient voorzien te zijn van een geldige NL-APK. ( We leven tenslotte in de EU en dat is nou eenmaal niet ten Uwe voordeel bedacht!).
Bij het GWK verkrijg je witte platen met groene kaart en uitvoerdocumenten en deze zijn 15 dagen geldig.
Maak dus jouw afspraken bij de douane en Belgische keuring binnen deze periode !
Bij goedkeuring krijg je je Belgische platen en kun je met je Benz bijna gaan staan en gaan waar je wilt.
De controle op woon/werkverkeer en wat de schoolgaande koters betreft geschied via de trajectcontrole die wij allen hebben toegestaan vanuit de gedachte dat men niets te vergbergen had.
Uw privacy ligt werkelijk op straat, nauwlettend geregistreerd door het omvangrijke camera netwerk van Uw grote broer te Brussel.
Boete is €2500,- bij elke overtreding en wordt automatisch in Uw brievenbus in het Belgische land gedeponeerd.
Voor dat geld kun je een mooie Benz in het Nederlandsche of elders bekomen.
Ik zie dat door de nieuwe regels in NL, de oudere Benzen in Frankrijk ook aanzienlijk in prijs zijn gedaald.
Echter over de toestand van de meeste aangebodende Benzen heb ik sterk mijn twijfels, beter er één in Nederland te bekomen.
Tevens is er drie weken geleden een nieuwe wet aangenomen in het EU parlement en die houdt in dat U niet langer met een auto met buitenlands kenteken mag rondrijden in het land waar U staat ingeschreven. Eveneens een boete van 2500 ligt in het verschiet om de speciale politieteams te betalen die U hier mee hopen te snaaien.
En zo wordt Uw vrijheid steeds meer ingeperkt en afgenomen.
Triest maar waar.
Weet U al of U binnenkort nog gaat stemmen op dit schorem?
Met vriendelijke groet,
Jos, Frankijk.
( PS, de nieuwe Benz is voor madame, die doordat ze nog in Belgïe woonachtig is, niet meer met één van onze combi's met Franse platen mag rijden binnen de Belgische grenzen.
Hoezo géén grenzen? Hoezo één Europa?
Het derde rijk ligt aan Uw voeten. Jammer dat ons niets gevraagd is, en dat wij niets maar dan ook niets te zeggen hebben. Dat noemt men dus vandaag de dag democratie.........)
Geluk is een oude Mercedes met een volle tank.